کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توصیه‌های مشاور فرهنگی «سردار هاشمی»؛ هشدار، آیا جوانمردی است که ....

23 آبان 1396 ساعت 9:42


  سید عبداله دانشی
با سلام و عرض ادب و احترام و تسلیت اربعین شهادت حضرت سیدالشهداء، و یاران با وفایش «علیهم السلام» به پیشگاه مقدس امام عصر (عج الله) و پیشوای عظیم‌الشأن حضرت امام خامنه‌ای و همه شیفتگان راه حق خصوصاً حوزه کهگیلویه بزرگ.
چندی قبل مطلبی از این جانب تحت عنوان علت مخالفت و اهانت به نماینده محترم مردم شریف کهگیلویه بزرگ جناب سردار پاسدار حاج هاشمی منتشر و پیش‌بینی گردید با نزدیک‌تر شدن و به ثمر نشستن طرح‌های کلان و توفیقات سردار، شیب مخالفت‌ها، بداخلاقی‌ها و حسادت‌ها نیز تندتر گردد.
 لذا نظر به تحقق نسبی پیش‌بینی بنده، لازم می‌دانم با تمسک به قرآن کریم و عترت «علیهم السلام» مطالبی را به محضر شریف عرضه بدارم:
یکی از بلاها و آفات ویران‌گر جوامع بشری مسئله «فتنه» است. این موضوع از سخت‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین حربه‌های فتنه‌گران برای ویران کردن، عقاید، منش‌ها، تفکرات دینی، سیاسی و اجتماعی است، زیرا فتنه گناهی است که در قرآن کریم، سخت‌تر و بزرگ‌تر از کشتن انسان بی‌گناه معرفی شده و گناه کبیره است. «وَالْفِتْنَهُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ – وَالْفِتْنَهُ اَکْبَرُ مِنَ الْقَتلِ»(سوره مبارکه بقره آیات ۱۸۷ و ۲۱۴).
فتنه در محضر الهی، آنچنان مبغوض و ناپسند است که برای ریشه‌کن کردن آن امر به جهاد فرموده و می‌فرماید: «وَقاتِلوُهُمْ حَتّی لا تَکونَ فِتْنَهُ». (با آن‌ها بجنگید تا فتنه برطرف شود)
گرچه اهل فن برای فتنه به اعتبار موارد استعمال آن بیش از ده معنی ذکر کرده‌اند و مصادیق آن می‌تواند متعدد باشد. لیکن مراد از فتنه در اینجا عبارتست از:  ایجاد بی‌نظمی، مردم را به جان هم انداختن و ایجاد دودستگی در بین مردم برای رسیدن خود و نزدیکان به مقاصد زودگذر دنیوی است. مقاصد فانی و دون، دنیوی برای این دسته از افراد چنان مهّم است که حاضر شده‌اند، در این راه قلماً و قدماً در مقابل حق بایستند و منافع جمع و عامه مردم را به خطر اندازند تا خود به نوایی برسند.
این روزها شاهد مقدمات طرح تفرقه انگیز خطرناکی برای آینده کهگیلویه بزرگ هستیم که اگر مبلغین انقلابی، پاسداران ارزش‌های الهی، نخبه‌گان و بزرگان قوم، دانشگاهیان و فرهنگیان فهیم و خدوم و مردم عزیز خدای ناخواسته اندک غفلتی کنند، ممکن است آسیب‌های جدی به ارزش‌های اخلاقی، وحدت و آرامش مردم و طرح توسعه قدرت‌مندانه کهگیلویه بزرگ که توسط نماینده ولایی و جهادی جناب آقای سردار پاسدار، مهندس حاج عدل هاشمی‌پور، طراحی و در حال اجرا است وارد شود. این فتنه احتمالاً از کانال تعریف و تمجید فردی و کوبیدن فرد دیگری آغاز گردد تا فرد سوّمی که در کمین است به نوایی برسد. چیزی معادل مدل، پیر فرسوده انگلیس «تفرقه بیافکن و حکومت کن».
امّا برای در نطفه خفه کردن این فتنه دو نکته و یک تقاضا پیشنهاد می‌گردد:
۱- نکته اول خطاب به نماینده محترم کهگیلویه بزرگ سردار پاسدار حاج عدل هاشمی پور است و آن این که: همان‌گونه که در دوران قبل از نمایندگی با اقدام و عمل همراه با تدبیر، کشور از وجود شما بهره‌مند گردید و طرح‌های کلانی که در مخیله برخی نمی‌گنجید به ثمر رسید، در سنگر مجلس هم با همان انگیزه به خدمت به این مردم مظلوم و عقب نگهداشته شده، ادامه دهید و گرفتار حاشیه‌های جعلی نگردید که این توطئه دشمن است!
خدمت رسانی کنید که خدمت‌گذاران مردم از بی‌انصافی و ملامت هرگز نمی‌هراسند. قرآن کریم در وصف بندگان شجاع و خدوم می‌فرماید: «وَلا یَخافُونَ فِی اللهِ لَوْمَهَ لائمٍ» «در راه خدا از سرزنش هیچ ملامتگری نهراسید» که «فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغالِبُونَ»
خصوصاً جنابعالی که مفتخر به دریافت درجه سرداری به دست با کفایت پیشوای مسلمین حضرت امام خامنه‌ای و پشتوانه آراء مردمی از همه سلایق و گرایش‌ها هستید.
۲-نکته دوم: خطاب به نخبگان اعم از حوزوی، دانشگاهی، فرهنگی و ...: سروران عزیز و بزرگوار بدیهی است که فریاد بر سر کج‌اندیشان یک اصل مسلم دینی و رسالت الهی، انسانی و اجتماعی است. و کرامت انسانی اقتضا دارد که در مقابل بدی‌ها، و کژی سکوت جایز نیست. قرآن کریم می‌فرماید: «آلیس مِنْکُمْ رَجلٌ رشید» (آیا در بین شما یک مرد رشید (یک جوان‌مرد) نیست (تا شما را از زشتی باز دارد). (سوره مبارکه هود-آیه ۷۸)
انسان آزاده نمی‌تواند در مقابل بدی‌ها سکوت کند، روز عاشورا وقتی حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) تنها ماند، لشکر دشمن به یک باره بر آن حضرت هجوم آورد و بین ایشان و خیمه‌های حرم فاصله انداخت در این بین عده‌ای به سوی حرم یورش بردند. امام با دیدن این عمل ناجوانمردانه فریاد زد: «یا شِیعَهَ آلِ اَبی سُفْیانَ، اِنْ لَمْ یکنْ لَکمْ دینٌ وَکنْتُمْ لاتَخافُونَ الْمَعادَ فَکونُوا اَحْـراراً فِی دُنْیـاکمْ»
(ای پیروان آل ابوسفیان، اگر دین ندارید و از قیامت نمی‌ترسید لااقل در دنیا آزاده باشید)
عزیزان، بزرگان، حق اندی‌شان، عدالت خواهان، آیا این جوانمردی و آزادگی است که تلاش‌های شبانه‌روزی و خستگی ناپذیر نماینده سخت‌کوش و مظلوم مردم شریف کهگیلویه بزرگ یکباره نادیده گرفته شود؟ تکلیف در مقابل این فتنه چیست؟
۳- امّا تقاضایی به محضر مبارک استاندار محترم و عدالت محور جناب آقای دکتر علی محمد احمدی
جناب آقای استاندار محترم:
حال که به فضل الهی توفیق خدمت گزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم فهیم، محروم، مجاهد و ولایی استان کهگیلویه و بویراحمد حاصل شده است، اقشار مختلف مردم فهیم، بصیر، شجاع، شهیدپرور و ولایی کهگیلویه بزرگ انتظار دارند که این بخش مهّم و کلیدی استان که در گذشته مورد بی‌مهری و اجحاف قرار گرفته در این دوران احقاق حق شود و سهم منتخب مردم از جمیع جهات خصوصاً از جهت اعتبارات و نیروی انسانی در پیکره اجرایی شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه بزرگ به دست جنابعالی تحقق و به عنوان باقیات صالحات در تاریخ استان و کارنامه جنابعالی ثبت گردد که «إِنَّ اللَّهَ یأْمُرُکمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَی أَهْلِهَا وَإِذَا حَکمْتُمْ بَینَ النَّاسِ أَنْ تَحْکمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یعِظُکمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ کانَ سَمِیعًا بَصِیرًا».
در پایان توفیق خدمت و رستگاری را برای همه عزیزان و خدمت‌گذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئلت دارم. (والسلام علیکم والرحمه الله و برکاته)
با ارادت و اخلاص

* مشاور فرهنگی سردار حاج عدل هاشمی پور نماینده محترم مردم شریف کهگیلویه بزرگ


کد مطلب: 291570

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/291570/توصیه-های-مشاور-فرهنگی-سردار-هاشمی-هشدار-آیا-جوانمردی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1