کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رضا توفیقی حاضر به صحبت نشد / خواجوی: اگر تعلل شود، بازی ۱۴۰۰ را خواهیم باخت / عسکری: نخبگان زیادی خاک می‌خورند / از برخورد عملی با قومیت‌گرایی تا بکارگیری بانوان

22 آبان 1396 ساعت 23:54


 
 
جمعی از چهره‌ها و دبیران احزاب اصلاح طلب در استان و اعضای شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان به همراه رئیس و اعضای ستاد مرکزی و شهرستان‌های حسن روحانی با محمد علی احمدی استاندار دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش کبناینوز؛ در ابتدای این دیدار چند تن از شرکت کنندگان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.
 
اولین سخنران این جمع رقیه پناهی از فعالین اصلاح طلب و رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان بود که بر اهمیت و نقش کلیدی و محوری احزاب در دموکراسی اشاره کرد و گفت: با پیروزی حسن روحانی در سال ۹۲ احزاب به محاق رفته فعال شدند و استان ما نیز مستثنا نبود و در چهار سال گذشته شاهد شکل گیری احزاب جدید و و پوست اندازی احزاب قدیمی بودیم.
پناهی افزود: ما اینجا علی رغم برخی اختلافات جمع شده‌ایم چرا که یک فصل مشترک داریم و آنهم تاکید همگی بر ادامه روند مدبرانه و همگرایی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.
وی در سخنان خود خواستار توجه جدی و عملی استاندار به زنان و استفاده از ظرفیت آنان در بخش‌های مختلف شد.
 
خواجوی: باید تفکیک قوا در استان‌ها هم رعایت شود /  اگر تعلل شود ما بازی را در ۱۴۰۰ به جریان پوپولیستی خواهیم باخت

 
خوجوای سیاستمدار و اصلاح طلب پیش کسوت استان دومین سخنران این نشست بود. وی که رئیس ستاد حسن روحانی در شهرتسان گچساران نیز بود طی سخنانی به وجود مشکلات عدیده بویژه در حوزه اشتغال جوانان پرداخت.
خواجوی سخنان خود را با درود بر هاشمی و سلام بر رئیس دولت اصلاحات آغاز کرد و حماسه ۲۹ اردیبهشت را نتیجه یک استراتژی هدفمند و برگرفته از تجربیات و مطالعاتی دانست که بر اساس اولویت دادن منافع ملی بر منافع جریانی و درک صحیح از اوضاع منطقه برای تحقق گام سوم نقشه اصلاحات پی ریزی شد.
وی استاندار را رئیس جمهور استان دانست و گفت: استاندار باید نماد دولت در استان باشد و باید در استان‌ها تفکیک قوا رعایت شود.
خواجوی در پایان سخنان خود گزارشی از مشکلات و گرفتاری‌های مردم استان و بویژه جوانان ارائه کرد و آمارهای سازمان آمار در مورد نرخ بیکاری در استان را غیر واقعی خواند و خواستار توجه بیشتر استاندار جهت رفع این معضلات شد.
وی حمایت و مشاوره به مدیریت ارشد استان را مشروط به وجود اراده ای برای حرکت در مسیر مطالبات مردم عنوان کرد و اظهار داشت: اگر کوچک‌ترین تعللی صورت گیرد ما بازی را در ۱۴۰۰ به جریان پوپولیستی خواهیم باخت پس انتظار می‌رود با توجه به نقش آفرینی این جمع در مقاطع مختلف بویژه سفر رئیس جمهور به استان و انتخابات گذشته برای تصمیمات مشورت گرفته شود.
برخورد عملی با قومیت‌گرایی
"علی خواجوی"، رئیس انجمن معلمان اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رعایت قانون، پاسخگو بودن مسئولان، رعایت تفکیک قوا، تغییر سازنده، رفع بی عدالتی‌ها، استفاده از نیروهای استان در مدیریت ملی، برخورد عملی با قومیت گرایی، استفاده از توان بانوان در مدیریت، تلاش برای کاهش نرخ بیکاری از مهم‌ترین مطالبات ماست.
وی افزود: دومین استان کشور هستیم اما برخی خانواده‌های این استان نان خود را از نانوایی قرضی می‌گیرند.
خواجوی بیان کرد: در تصمیماتی که برای توسعه استان گرفته می‌شود جریانات سیاسی دیده شوند.
سید رضا عسکری: با تداوم وضعیت فعلی در بکارگیری جوانان دولت را در آینده خالی از حامیان واقعی می‌بینم / نخبگان زیادی خاک خوردند
سید رضا عسکری فعال سیاسی و رئیس ستاد حسن روحانی در شهرستان بویراحمد دیگر سخنران جلسه بود. وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به سابقه جمع حاضر گفت: این جمع از سابقه و توان بالایی برخوردار است و در فرصت‌ها و گردنه‌های مهم نشان داده است که اگر اراده کنند می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.
وی حضور محمدعلی احمدی در استان را یک فرصت مضاعف برای توسعه استان خواند و اظهار داشت: تلاش‌های زیادی شد تا این دولت مستقر شود، هزینه‌های زیادی پرداخت شد، بداخلاقی‌های زیادی علیه حامیان روحانی شد و صبر و حوصلهٔ زیادی شد تا فضا به روال منطقی برگردد.
عسکری با ابراز امیدواری نسبت به حضور استاندار جدید بیان داشت: امیدواریم حضور حضرتعالی در استان پاسخی به هزینه‌ها باشد چرا که نخبگان زیادی خاک خوردند.
عسکری در ادامه پیشنهاداتی را در بخش‌های مختلف مطرح کرد که البته با توجه به تمام شدن وقت چند بار از سوی دبیر جلسه تذکر دریافت کرد.
پاسخ محکمی به بداخلاقی‌ها داده شود
سید رضا عسکری، شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تلاش‌های زیادی برای استقرار دولت دوازدهم صورت گرفت و هزینه‌های زیادی پرداخت شد و بد اخلاقی‌های در مقابل حامیان آقای روحانی نیز صورت گرفت که انتظار داریم قدر این فرصت را بدانیم و پاسخ محکمی به این مسائل داد.
وی افزود: یکی از مطالبات مهم استان اشتغالزایی بخصوص برای جوانانی که در انتخاب دولت تدبیر و امید نقش ایفاء کردند. ظرفیت استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه توریست علاوه بر منابع نفت و گاز می‌تواند این استان را متحول کند که باید با برنامه ریزی اقدامات تاثیرگذاری صورت گیرد.
 
انتقاد از نرخ بیکاری اعلام شده
قائم مقام ستاد دکتر حسن روحانی در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری از نرخ بیکاری اعلام شده، انتقاد کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، چنگیز هاشمی  در نشست اصلاح‌طلبان و اعضای ستاد روحانی در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: «حسن روحانی» در استان بالاترین آراء را به خود اختصاص داد که نشان از تلاش‌ها و فعالیت‌های واحد اصلاح طلبان و اعضای ستاد بوده است.
وی ضمن انتقاد از نرخ بیکاری اعلام شده برای استان بیان کرد: نرخ بیکاری استان بیش از آن چیزی است که اعلام شده است و این معضل بعنوان یک آسیب جوانان استان را تهدید می‌کند.
هاشمی تصریح کرد: سرمایه گذاری بخش دولتی در این استان آنطور که باید و شاید نبود، ۶۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان در رکود به سر می‌برند و ۵۰ درصد واحدهای فعال ظرفیت آن‌ها کمتر از ظرفیت واقعی است.
این عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مهاجرت از روستا به شهر در این استان شدید است و طی ۱۵ سال اخیر از ۲۲۰۰ روستای استان هم اکنون ۵۰۰ روستا خالی از سکنه شدند.
 
 
 
به گزارش کبنا، علی کامرانی مقدم، عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اکثریت اعضای ستاد آقای روحانی همانند مردم ایران به نام اصلاحات به آقای روحانی رأی دادند. ما معتقدیم که رأی و پایگاه آقای روحانی اصلاح طلبی است.
وی افزود: ما دنبال تعامل با استاندار کهگیلویه و بویراحمد هستیم اما اگر رفتارهای استاندار در مسیر جریان اصلاح طلبی و دولت تدبیر و امید نباشد سد راه خواهیم شد.
محمد علی طاهری، رئیس انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان نیازمند ایجاد صنایع پایه در راستای تولیدات نفت و گاز است.
وی اضافه کرد: مرکز کشور به نیروهای بومی استان کهگیلویه و بویراحمد در مدیریت‌ها توجه کنند چنانچه تا کنون دولت‌های اصولگرا، سازندگی، اصلاحات و تدبیر و امید به این مساله توجه نکردند.
سهم زنان در مدیریت‌ها مغفول مانده است
فرزانه آرامش، عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توسعه متوازن بدون استفاده از تمام ظرفیت‌های انسانی زنان و مردان، محقق نخواهد شد که سهم بانوان و زنان تاکنون مغفول مانده است. اجازه امتحان توانمندی‌های زنان در عرصه مدیریت استان داده شود.
وی بیان کرد: گزینش و چینش بانوان در یک سیکل عقلانی، توجه به تخصص و به دور از حاشیه صورت گیرد.
۳۰ درصد مدیران میانی از جوانان و بانوان انتخاب شود
ایمان محمد پور، رئیس ستاد جوانان آقای روحانی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در انتخاب مشاوران جوان از نخبگان علمی، سیاسی و اجتماعی استفاده شود. همچنین ۳۰ درصد از مدیران میانی از بین جوانان و بانوان انتخاب شوند.
وی مهم‌ترین مشکل جوانان این استان را بیکاری عنوان کرد و افزود: مسئولان استان به راه اندازی ۵ واحد پتروشیمی استان توجه کنند تا نرخ بیکاری استان کاهش یابد.
گفتنی است در حین سخنرانی این افراد بارها و از سوی افراد مختلف حاضر در جلسه چه به صورت حضوری و چه از طریق نوشته خواستار سخنرانی سید ضیاءالدین رضاتوفیقی شدند که ایشان تا پایان جلسه حاضر به سخنرانی نشد و بعد از اصرار چنگیز هاشمی دبیر جلسه وی خیلی کوتاه اعلام کردند که در دیداری که اعضای ستاد روحانی در آینده با استاندار خواهند داشت سخن خواهند گفت که با تأیید استاندار مواجه شد.

---------------------
عکس از ایسنا
 


کد مطلب: 291510

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/291510/رضا-توفیقی-حاضر-صحبت-نشد-خواجوی-اگر-تعلل-شود-بازی-۱۴۰۰-خواهیم-باخت-عسکری-نخبگان-زیادی-خاک-می-خورند-برخورد-عملی-قومیت-گرایی-بکارگیری-بانوان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1