کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه اندازی مرکز توسعه فن آوری نفت و گاز در گچساران+تصاویر

22 آبان 1396 ساعت 16:01


مرکز توسعه فن آوری نفت و گاز در گچساران دایر می‌شود.
به گزارش کبنانیوز: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در نشست معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور با نخبگان صنعتی و دانشگاهی شهرستان و استان  که با حضور نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد، اظهار داشت: براساس تفاهم منعقد شده با یک شرکت صنعتی این مرکز در شهرستان نفتخیز گچساران دایر خواهد شد.
حسن نوروزی افزود: این مرکز در وهله نخست برای نیاز تجهیزات مورد نیاز شرکت نفت و گاز گچساران و در صورت گسترش برای ساخت قطعات مناطق نفتخیز جنوب ایجاد خواهد شد.
نوروزی بیان کرد: ایجاد چنین مرکزی به دلیل قابلیت شهرستان گچساران که ۲۰ درصد از تولید نفت کشور را دارد ضروری است.
وی تصریح کرد: نیروهای انسانی توانمند، آزمایشگاه‌های مجهز و ذخایر عظیم نفت و گاز به‌عنوان زیرساخت‌های اصلی مرکز نو آوری و توسعه فن آوری در گچساران فراهم است.
نوروزی عنوان کرد: شکل گیری ۵۰ واحد نو آوری و چهار شرکت دانش بنیان از اقدامات انجام گرفته ۲ ساله در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فن آوری است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث پارک علم و فن آوری سال ۸۵ در این استان مصوب شد اما سال گذشته با تلاش‌های معاونت فن آوری رئیس جمهور موافقت نامه اصولی آن اخذ شد.
نوروزی ابراز داشت: پارک علم و فن آوری استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه ظرفیت‌های این استان در زمینه‌های گیاهان دارویی، کشاورزی و صنعت گردشگری فعالیت خواهد کرد.
وی از اختصاص یک هزار متر زمین برای ایجاد این مرکز در یکی بهترین نقاط شهر یاسوج خبر داد.
نوروزی بیان کرد: ۱۰ هکتار دیگر زمین و یک سوله برای این طرح مورد نیاز است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به وجود افراد نخبه عملی دانشگاهی در گچساران گفت: برای بهره وری از این توانمندی‌ها در صنعت نیازمند ایجاد چنین مراکزی هستیم.
غلامرضا تاجگردون افزود: توسعه متوازن نیازمند وجود زیرساخت‌هایی است تا بتواند زمینه بروز خلاقیت‌ها و نوآوری را فراهم کند.
وی حمایت واقعی از پژوهشگران را راهکار اصلی توسعه کشور دانست.
 


کد مطلب: 291357

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/291357/راه-اندازی-مرکز-توسعه-فن-آوری-نفت-گاز-گچساران-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1