کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا «سورنا ستاری» به گچساران سفر کرد؟ / آیا «ستاری» بهانه‌ها را دو باره می‌پذیرد؟ / تاجگردون تهدیدش را علمی می‌کند (+عکس)

22 آبان 1396 ساعت 13:38


سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور وارد گچساران شد.
 
به گزارش کبنا، قبل از ظهر امروز سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور وارد گچساران شد و بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدا در جلسه‌ای با حضور دانشگاهیان، مسوولان نفت و نخبگان صنعتی استان و شهرستان گچساران شرکت کرد.
 
نماینده مردم گچساران و باشت قبل از این در جلسه ستاد تدوین برنامه‌های ۴ ساله آموزش عالی در محل دانشگاه آزاد گچساران که با حضور مسوولان برگزار شد، با گلایه از کندی روند احداث پارک علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: وجود پارک علم و فناوری برای کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص شهرستان گچساران ضروری است.

تاجگردون با بیان اینکه راه‌اندازی پارک علم و فناوری و مراکز رشد در بخش آموزش عالی موجب ایجاد اشتغال و توسعه منطقه می‌شود، افزود: جامعه علمی را نمی‌توان معطل گذاشت و حق مردم استان دارد، تضییع می‌شود، امروز اعلام می کنم اگر هر چه سریعتر این پارک (علم و فناوری) در یاسوج راه اندازی نشود آن را در گچساران احداث خواهم کرد و فردا از این بابت گله‌ای نباشد.
نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به اهمیت دانستن وجود پارک علم و فناوری از نیاز احداث منطقه ویژه علم و فناوری در گچساران، اظهار داشت: تولید روزانه ۶۳۵ هزار بشکه نفت در گچساران احداث پارک علم و فناوری ضروری است.
تاجگردون با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم برای ایجاد پارک علم و فناوری و شرکت دانش بنیان تاکید کرد: احداث منطقه ویژه علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان برای استان و شهرستان گچساران نیاز ضروری است.
 

 
به گزارش کبنا، ساخت پارک علم و فناوری در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران همواره یکی از دغدغه‌های نماینده گچساران و باشت به دلیل تاثیر این پارک بر اشتغال‌زایی بود  و امروز سورنا ستار برای چندمین بار برای این مسئله به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.
  با وجود اینکه قرار بود ساختمان پارک علم و فناوری استان در دانشگاه یاسوج در سفر قبلی سورنا ستار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شود، اما او در جمع مدیران کهگیلویه و بویراحمد از آماده نشدن پارک علم و فناوری این استان انتقاد کرد و گفت: هیچ عذر و بهانه ای از مسئولان این استان برای راه اندازی نشدن این پارک پذیرفتنی نیست.
 

معاون رئیس جمهور خطاب به مسئولین استانی حاضر در این جلسه، گفت: باید تاسف خورد به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که پارک علم و فناوری ندارد، چرا ۱۰ سال مردم را الاف کردید و اگر واقعا اراده‌ای نیست، بگویید تا مردم تکلیف خود را بدانند چرا موضوع را یکسره نمی‌کنید، و اگر نمی‌توانید تا یک نفر دیگر را برای این کار بیاوریم.


کد مطلب: 291334

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/291334/چرا-سورنا-ستاری-گچساران-سفر-آیا-بهانه-ها-دو-باره-می-پذیرد-تاجگردون-تهدیدش-علمی-می-کند-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1