کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرویس مدرسه دخترانه فرزانگان یاسوج واژگون شد / خطر از بیخ دانش‌آموزان گذشت / حال همه دانش‌آموزان خوب است

22 آبان 1396 ساعت 11:11


مینی‌بوس مدرسه دخترانه فرزانگان یاسوج در خیابان امامت ۱۰ این شهر واژگون شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز مینی‌بوس مدرسه دخترانه فرزانگان یاسوج در خیابان امامت ۱۰ این شهر واژگون شد.
رقیه شکوهی مدیر مدرسه دخترانه فرزانگان یاسوج در گفت‌وگو با کبنا ضمن تأیید این خبر اظهار کرد: متأسفانه سرویس مدرسه به دلیل بی‌احتیاطی واژگون شد و هیچ کدام از دانش‌آموزان مشکلی پیدا نکردند و یک و دو نفر از دانش‌آموزان دچار کوفتگی بدن و خراش سطحی شدن که الحمدالله حال همه بچه‌ها خوب است.
شکوهی تشریح کرد که مینی‌بوس سرویس دانش‌آموزان در حال حرکت بوده که به دلیل دود زیادی که از کامیون روبرو مینی‌بوس بلند می‌شود، راننده سرویس مدرسه جلوی دید خود را نمی‌بیند و با تپه ماسه‌ای برخورد می‌کند و واژگون می‌شود.
مدیر مدرسه گفت: حال همه دانش‌آموزان خوب است و همه آنها معاینه شدند و از دو و سه نفر آنها نیز عکسبرداری و سونوگرافی انجام شد و هیچ مشکلی برای دانش‌آموزان پیش نیامد.
باقریان یکی از دانش‌آموزان در گفت‌وگو با کبنا نیز می‌گوید، متأسفانه راننده مینی‌بوس بعضی وقت‌ها با سرعت بالا حرکت می‌کرد و الان هم با سرعت بالا حرکت می‌کرد که البته دود سیاه و زیادی که از اگزوز کامیون روبرو بلند می‌شد، جلوی دید راننده مینی‌بوس را کامل گرفت و همین مسئله نیز سبب شد مینی‌بوس بعد از برخورد با ماسه واژگون شود.
 
یکی از دانش‌آموزان نیز گفت: ما داشتیم با هم حرف می‌زدیم و متوجه نشدیم که چه اتفاقی افتاد، اما سرعت مینی‌بوس زیاد نبود و عادی بود.
دیگر دانش‌آموز مدرسه دخترانه فرزانگان یاسوج نیز در این باره گفت: گاهی راننده مینی‌بوس با سرعت بالا حرکت می‌کند و ترمزهای بدی هم می‌گرفت، که بچه‌ها به کف مینی‌بوس برخورد می‌کردند.
قدمی مشاور مدرسه فرزانگان یاسوج نیز گفت: آنطوری که من از بچه‌ها سووال کردم، سرعت مینی‌بوس بالا نبوده اما به دلیل دود زیادی که از اگزوز کامیون روبروی بلند شد جلوی دید راننده مینی‌بوس کاملاً گرفته شد و به همین خاطر سبب شد تا بعد از برخورد مینی‌بوس با ماسه واژگون شود.
یکی از کارشناسان آموزش و پرورش بویراحمد در این باره گفت: ما با رانندگان سرویس‌های مدارس که تخلف دارند برخورد خواهیم کرد و از پلس راهنمایی و رانندگی خواستیم که با رانندگان سرویس‌های مدارس که تخلف رانندگی دارند به جد برخورد کند.
وی گفت: ما بعد از بررسی صلاحیت رانندگان با توجه به شرایطی که وجود دارد، به آنها اجازه می‌دهیم که سرویس مدرسه شوند.
به گزارش کبنا، حال عمومی همه دانش‌آموزان خوب اعلام شد و مشکلی برای هیچ کدام از دانش‌آموزان به وجود نیامده است.  انتظار می‌رود که مسوولان مربوطه در خصوص سرویس مدارس در سطح شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد نظارت و دقت بیشتری داشته باشند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۸ دانش‌آموز دچار حادثه شدند که حال عمومی آنها خوب است.
جلال پورانفرد افزود: بر اثر واژگونی مینی بوس حامل دانش آموزان ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۷ روز دوشنبه، ۲۲ آبان ماه در یاسوج، ۱۸ نفر آنها به بیمارستان منتقل شدند.
وی بیان کرد: خوشبختانه مصدومان جراحت شدید نداشتند و جهت مداوا به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل و بصورت سرپایی مداوا شدند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کار رهاسازی دانش‌آموزان توسط نیروهای اورژانس انجام شد و در این حادثه متأسفانه راننده، همراه و به همراه ۱۶ دانش آموز دچار حادثه شدند.
پورانفرد تصریح کرد: این مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان دختر مدرسه فرزانگان یاسوج در خیابان امامت ۱۰ این شهر واژگون شد.
 


کد مطلب: 291318

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/291318/سرویس-مدرسه-دخترانه-فرزانگان-یاسوج-واژگون-خطر-بیخ-دانش-آموزان-گذشت-حال-همه-خوب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1