تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۲۹۱۳۰۷

زارعی؛ برگی از تاریخ! از حرف تا عمل!

۲۹
۰
کبنا ؛ امیر یگانه
مدیر مسئول محترم سایت خبری-تحلیلی کبنا نیوز، پیروز مطلبی که با عنوان «خطابه‌ای به نماینده بویراحمد؛ عده‌ای مبتلا به پُری شده‌اند»[کلیک کنید] جوابیه ای آماده و به حضورتان ارسال می‌شود؛ لذا خواهشمند است نسبت به انتشار آن اقدام بفرمائید.
اگر روزی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان شاکی در محکمه‌ی قرار گیرد و بنا بر این باشد تا علل عدم توسعه یافتگی تاریخی خود را بیان کند، بی شک پیش از آنکه عوامل خارجی، ضعف منابع نیروی انسانی، تقلیل قدرت سیاسی در مراکز تصمیم ساز کشور و عوامل تاریخی را برای عدم توسعه یافتگی چند ده ساله خود بیان کند، یقیناً برخی از مردم همین سرزمین را که با اندیشه‌های تند و تیز و بی حاصل-شان، این استان را به قهقرا کشانده‌اند و با قلم نخبه پروی، دست به ترویج سیاست زدگی برده‌اند و با انگیزه بر هم زدن نظم روحی – روانی مردم در اجتماع، آنان را به خدمتگزارانشان بدبین کنند؛ با انگشت اشاره خود نشان می‌داد که چگونه اقلیتی که همه چیز را برای خود می‌پندارند وقتی بر اساس شاخص‌ها و معیارهای سازمانی و حتی عرف جامعه به منویات خود نمی‌رسند، میز شطرنج سیاست را بر هم می‌زنند و با ادبیات نامناسب و استفاده از واژگان توهین آمیز در جستجوی آرامش مٌسکنی برای خود گام بر می‌دارند تا با تخریب نماینده ملت در خانه ملت از مردم انتقام بگیرند!
این رسم اقلیت خودپندارِ تمامیت خواهست که وقتی مقاصد سیاسی و اقتصادیشان برآورده نمی‌شود، دست به فریاد بر می‌آورند و به اسم مردم ولی در جهت منافع گروهی خود به زارعی، فردی که به گواه دوست و دشمن، موافق و مخالف، اصلاح طلب و اصولگرا تمام وقت و عمر خویش را برای رشد و توسعهٔ عمرانی بویراحمد و دنا با افتخار وقف کرده است تا محرومیتی که میراث گذشتگان با نفت ۱۲۰ دلاری و ذخیری ارزی ۷۰۰ میلیارد دلاری حاصل از فروش نفت در دوران نعمت و برکت بوده است را اینک در دوران بغرنج اقتصادی با نفت ۵۰ دلاری و کسری بودجه شدید دولت و ناجوانمردی‌های گروهی که همواه در جهت تحقق اهداف خدمت به ملت سنگ اندازی می‌کنند، اینک ملت را به رفاه و آسایشی که حق آنان است، برساند.
نویسنده متن مذکور زارعی را به عدم توازن قوا و عدم توجه به عدالت سیاسی متهم می‌کند؛ اما گویی آن نویسنده که خود را از قشر نخبه پر و روشنفکر جامعه می‌پندارد از یاد برده است که بیش از ۵۵ درصد سمت‌های مدیریتی در استان در اختیار فرزندان شایسته بویراحمد و توانمند دنا قرار دارد و این درحالیست که در دوران همان مسئولین سابق، سهم مدیریتی بویراحمد و دنا در هرم استانی به زیر ۴۰ درصد قرار داشت که قبلاً این مهم در سایت کبنا نیوز به صورت خرد و نموداری منتشر شد!
گویی نویسنده متن از یاد برده است که اگر مردم همواره در انتخابات‌های مجلس با رأی‌های معنا دار خود دست به تغییر نگرش و مدیریت‌ها برده‌اند، ریشه این تغییر را نه در مسائل سیاسی بلکه رأی مردم در حقیقت رأی به تغییر به نفع مردم بود! مردم بویراحمد و دنا اگرچه آگاه و فهیم‌اند و با سیاست آشنایند اما از سیاست زدگی و دعواهای پوچ سیاسی برای سرزمینی که از ابتدایی‌ترین خدمات اولیه شهروندی محروم است، خسته و بیزارند! اگر گروهی دلباخته سیاست زدگی هستند می‌توانند اعتراض کنند اما حق ندارند اعتراضشان را به کلیت جامعه تعمیم ببخشند! زیرا این مردم بیش از آنکه به سیاست احتیاج داشته باشند، امروز به توسعه، رفاه، عمران و آبادی نیازمند و این دقیقاً همان مهندسی سیاسی زارعی است که با آنکه سیاست شناس است اما عدم موفقیت استان، خصوصاً بویراحمد و دنا در تمام بخش‌های کشور را نبود زیر ساخت‌های عمرانی می‌داند!
امروز دغدغه مردم سیاست نیست بلکه این زارعی است که درک کرده است، بویراحمد بیش از هر زمان دیگری به گسترش و ساخت بزرگ راههای ارتباطی نیازمند است تا بتوان با احداث و اجرای کردن پروژه‌های همچون بزرگ راه یاسوج-بابامیدان و یاسوج-شیراز-اصفهان و یاسوج-پاتاوه-دهدشت گام مفید و موثری در جهت جهش راه‌های ارتباطی استان بردارد.
امروزه یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در هر منطقه ای وجود سیستم ناوگان هوایی می‌باشد و این درحالیست که به دلیل غفلت مسئولین سابق نه تنها فرودگاه یاسوج رونق نیافت؛ بلکه در مقطعی به تعطیلی مطلق کشانده شد اما زارعی، نماینده ای که همواره با تلاش و پیگیری و جدیت توانسته است کارهای بزرگی را به سرانجام برساند نه تنها فرودگاه تعطیل یاسوج را مجدد رونق بخشید بلکه توانست با رایزنی‌ها فشرده خود مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال را برای افزایش باند پرواز فرودگاه تهیه و تخصیص دهد تا در پایان آبان ماه، شاهد بهره برداری کامل این پروژه بزرگ استانی باشیم تا به واسطه آن در آینده ای نچندان دور فرودگاه یاسوج شاهد افزایش زمان پرواز در طی یک روز و میزبان هواپیماهای بزرگ کشوری باشد!
زارعی، می‌داند که جوانان شریف حوزه انتخابی-اش سیاست را دوست دارند اما زارعی به خوبی می‌داند سیاست بدون کار و اشتغال و درآمد چیزی جز هزینه برای فرزندان دیارش در بر خواهد داشت؛ و به همین خاطر بود که او با عهدی که با مردم مارگون بست وفادار ماند و اجازه نداد سرمایه گذار سیمان مارگون که تا سال ۹۰ تنها ۴۰ درصد از پروژه کارخانه را تکمیل و به خاطر بد عهدی مسئولین وقت، اقدام به ترک کار کرده بود با پیگیری‌ها و قول‌های زارعی بار دیگر به منطقه بازگشت و با تکمیل و افتتاح این پروژه عظیم زمینه اشتغال زایی فرزندان بویراحمد و دنا خصوصاً مردم غیور مارگون را به بار آورد!
زارعی به خوبی می‌داند صنعت زمینه ساز رونق اقتصادی است و می‌تواند با ایجاد اشتغال معضل بیکاری جوانان مستعد بویراحمد و دنا را کم رنگ کند، و در جستجوی تحقق این هدف است که او بعد از ساله‌ها تلاش و پیگیری و سخکوشی توانست مجوز نهایی عظیم‌ترین صنعت کهگیلویه و بویراحمد و به روز ترین صنعت در حیطه خود به نام پتروشمی بویراحمد را به واسطه حضور دکتر شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در یاسوج را با اعتیاری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال (معادل ۳ هزار میلیارد تومان) کسب کند تا در فاز اول آن زمینه اشتغال زایی قریب به ۱۳۰۰ نفر فراهم شود.
غلام محمد زارعی بوده است که راه درمان عدم توسعه یافتگی بویراحمد را نه در حرف‌های درشت سیاسی بلکه در تکمیل بیمارستان ۲۹۰ تختخوابی یاسوج می‌داند که وقتی در سال ۸۶ با نفت ۱۲۰ دلاری در زمان مسئولین وقت کلنگ زنی شد قرار بر این بود که در سال ۹۰ مورد بهره برداری قرار بگیرد اما نه تنها این مهم محقق نشد! بلکه در سال ۹۰ پروژه تکمیل بیمارستان به خواب عمیق رفت، اما زارعی اگرچه می‌دانست، دولت کسری بودجه شدید داشت و تحریم‌های کمرشکن اقتصادی مانع از تخصیص بودجه‌های چشمگیر برای بخش بهداشت و درمان می‌شد اما باز این زارعی بود که توانست با نفوذ خود در بدنه دولت و وزارت بهداشت قریب به ۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل نهایی آن جذب کنند تا امروز شاهد آن باشیم مسئولین علوم پزشکی زبان به تحسین زارعی بگشایند و سخن از تلاش‌های زارعی این بار برای تخصیص اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان بگویند.
زارعی، نماینده ای که خستگی را خسته کرده است باز هم از پای ننشست و چتر گسترش بهداشت و درمان را این بار با اخذ مجوز نهایی احداث بیمارستان دو بیمارستان جداگانه ۳۲ تختخوابی در سی سخت و دیگری در پاتاوه گسترانید تا ثابت کند عدالت و توان در بویراحمد و دنا تنها به سیاست ختم نمی‌شود بلکه این مردم حق دارند که راه‌های ارتباطی مناسب و امن و مراکز بهداشتی و درمانی به روز و پیشرفته داشته باشند و اوج این تلاش در صدور مجوز استخدامی ۷۳۵ نفر برای علوم پزشکی استان باشد.
کاش به جای حرف‌های دوپهلوی سیاسی برای منطقه ای که از محرویمت رنج می‌برد، نویسنده مذکور از همان مسئولین وقت سئوال می‌کرد چرا پل سوم بشار در زمان مسئولیت همان آقایان با همان بودجه‌های افسانه ای تکمیل نشد؟ چرا در ساخت این پل به اصول عمرانی و آینده نگری نسبت به روگذر پیش بینی نشده بود؟ کاش نویسنده مذکور به جای سیاست زدگی بیان می‌کرد که زارعی با تلاش‌های شبانه روزی در وزارت راه و تخصیص بودجه توانست پل سوم بشار را که روز به روز از عمر عدم استفاده از آن می‌گذشت را دوباره به مرحله فعالیت برساند تا به زودی فاز اول آن مورد بهره برداری قرار و از بار ترافیکی پل اول بشار بکاهد!
امروز باید به حقیقت نوشت که زارعی به همت مردم و دیگر مسئولین توانسته است بویراحمد و دنای سیاست زده را به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل کند تا چشم انداز این منطقه، نوید ببخش افق‌های روشنی از بهبود و ارتقاء زیر ساخت‌های راه‌های زمینی و هوایی، عمرانی، بهداشت و درمان و ... باشد.
کاش نویسنده مطلب مذکور کمی به خود بیاید و چشم بر واقعیت نبندد و به خاطر خدمات ملموس و اثرگذار و حیاتی که با جان و زندگی و رفاه مردم سرکار دارد و اینک به واسطه وکالت زارعی یا در شرف بهره برداری هستند یا از حالت غیرفعال بودن به صورت فعال در مرحله اجرا قرار گرفته‌اند، دست از تخریب هدفدار نماینده بویراحمد و دنا باز دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ما
Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم جه اصراری دارند که بگند زارعی نماینده ای موفق بوده!!! بابا نماینده ای مثل تاجگردون نماینده ای موفق هست به ایشان باید بگیم امیر کبیر البته مردم خود قضاوت می کنند حالا خواهید دید
در ضمن ایشان بجز هم طایفه ای های خود به چه کسی پست داده؟؟
اگه جواب ندادید در یاداشتی نیروهای ایشان و وابستگی سببی یا نسبی شان با جناب زارعی را مرور می کنیم هرچند مردم خود باهوشند.
Iran, Islamic Republic of
//دیگه در انتخابات شرکت نمی کنه اتفاقا چند روز پیش ۳ هم طایفه ای خود را برای سه سازمان دیگر معرفی کرده بود سال های اخر و ...
برنامه
Iran, Islamic Republic of
مطلب شما را از این جهت قبول دارم که زارعی برگی مبهم از تاریخ این استان بوده است. ضعف مفرط زارعی نداشتن تشکیلات است. شالوده تفکر سیاسی ندارد. هدفش جمع کردن رای است. یاران زارعی کجایند اکنون؟در ÷ازل اداری و سیاسی استان چه جایگاهی دارند؟
دوست عزیز زارعی یکی از تلخ ترین دوران بویراحمد ودنا بعنوان مرکز استان را رقم زده است
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
یگانه جان چقدر گرفتی این متن آبکی را نوشتی .
Iran, Islamic Republic of
دلمون خوشه نماینده داریم انقدرسنگشه به سینه می زنیم البته ناگفته نماند برای فامیلهای خود خیلی خوب کار کرده است ایشان معلوم نیست درکدام قسمت مجلس حضور دارند وکارش چی هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود بر امیر کبیر بویراحمد یا زهرا..یا زهرا
ایل تامرادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارع ...
احسان ج
Iran, Islamic Republic of
درود بر قلم رسا و صریح نویسنده محترم.کسانی که سعی در سرکوب کردن کارهای حاج زارع دارند همانهایی هستند که فقط از بچه های مسجد امام حسین برای تصدی شغلها استفاده میکردند و بقیه رو آدم حساب نمیکردند آنهایی هستند که در ایام انتخابات سعی در فرافکنی داشتن با ادعاهای کذبشان آنهایی هستند که از دوربین دولتی استفاده شخصی میکردند برای رسیدن به اهداف شومشان.آنهایی هستند که تشنه قدرت هستند نه شیفته خدمت همانند رئیس جمهور محبوبشان احمدی نژاد.آنهایی هستند که بورسیه های بدون ضابطه را برای دانشگاه زیرتل و......
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
اقا امیر خیلی احساسی صحبت کرده ای و مشخص است که کاملا مثل خشت خام هستی و در رهگذر کره روزگار ناپخته هستی برادر جان دو صد گفته چون نیم کردار نیست و با حلوا حلوا دهن مردم شیرین نمی شود . اقای یگانه کدوم بیمارستان در سی سخت کدوم نیروی انسانی در ادارات کدوم تاسیسات و پروژهای عمرانی . بهتر است واقع بین باشیم . بله من هم موافق شما هستم که اقای زارعی پر تلاشند و کم خواب و شاید هم بی خواب اما نتیجه این بی خوابی چی . یکی دو ساعتی به خودتون زحمت بدید تشریف بیاورید سی سخت و به حداقل دو اداره مثل اموزش و پرورش و تربیت بدنی بگویید چند پروژه در زمان اقای هدایت خواه احداث شده و از تمام ادارات بخواهید برایتان بگویند کدام پروژه در زمان اقای زارعی احداث شده . و شما در مقابل خداوند نسبت به این متن بی بر احساسیتان پاسخگوئید
روا
Iran, Islamic Republic of
اوج عزمت بویر احمد هزاران کارخانه زمان سید باقربود . کارخانه سیاسی ،کارخانه عزیمت برادران کهگیلویه به یاسوج کارخانه برنجکوبی مهریان و.........
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باز نوچه ها و کاسه لیس های زارعی دهن باز کردن . بابا شما طرفداران زارعی چقد پررو هستید !
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
یا زهرا .....
لوداب
Iran, Islamic Republic of
یا زهرا
روشن
Iran, Islamic Republic of
/تندیس وعده هاست!!!
بنده در برخی نشست های خانگی، صحبت های عمومی و سفرهای روستایی، ایشان را همراهی کرده ام ...مردم درخواست و مشکل منابع طبیعی دارند، می گوید چشم انجام می دهم! مشکل استخدام دارند، می گوید نگران نباش حلش می کنم! بنده خدایی زندانی داشت، می گوید درستش می کنم! فلان شخص در نشست خانگی گلایه می کند که از ما مدیر نگذاشته ای، می گوید فلانی انسان شایسته ای است و حتما" در یکی از پست های مدیریتی از ایشان استفاده می کنم! ووو
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
دوران زارعی در بویراحمد مثل دوران گذشته شاه سلطان حسین در ایران است
/
Iran, Islamic Republic of
کجا ۵۵ درصد مدیریت سهم بویر احمد است انهم ادارات مهم
تری تاجی
Iran, Islamic Republic of
منظور نویسنده این بود که حاج زارع در حوزه انتخابیه خودش یعنی بویراحمد و دنا توازن سیاسی برقرار نکرده و منظور توازن قوا در استان نبوده.
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
بهش رای ندادم ولی خدایی خوب کار میکنه.
دوست سیاسی
Iran, Islamic Republic of
مطلب عده ای مبتلا به پری شده اند جای نقد نداشت و خدایی عین واقعیت بود و ای کاش میتونستی درست دفاع کنی آقای با اسم مستعار امیر یگانه!
آشنا
Iran, Islamic Republic of
مطلب قبلی انتقاد به عملکرد سیاسی حاج زارع بود و از عملکرد عمرانی ایشون قدردانی کرده بود اما این جوابیه بی ارتباط با مطلب اولی است و مخاطب را به وادی عملکرد عمرانی نماینده سوق میدهد. در مجموع جوابیه ناشیانه ای بود.
در ادامه باید اعتراف کرد که زارعی موفق ترین شخص در خصوص عملکرد عمرانی است.
Romania
/// تاریخ بویراحمد
ای خدا
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل برادر تمامی این پروژه ها قبل از راعی بوده. جاده یاسوج شیراز کی کلنگ خورده؟ کدوم پیمانکار الان باعث عقب ماندگی کار شده؟ فرودگاه یاسوج از قبل بوده. بیمارستان یاسوج در دوره احمدی نژاد کلنگ خورد و پیشرفتی از اون موقع نداشته. اگه زارعی نبود همین کارا و چه بسا بهتر جلو می رفت. جمع کن بابا
Iran, Islamic Republic of
در زمان سید باقر هیچ گچسارانی در استان مدیر کل نبود
الان کل استان پرشده از دهددشتی وگچسارانی
اقای نویسنده حرف الکی نزن
شبوری
Iran, Islamic Republic of
جک بود
خدا خیرت بده
خندیدیم
/
Iran, Islamic Republic of
حداقل مقایسه کنید با تاجگردون وحاج عدل بعد مقایسه شود با نماینده استانهای کوچک بعدش استانهای برخورداروتوسعه یافته اونوقت وزن واقعی نماینده مشخص شده مقایسه ای علمی وتطبیقی خواهد بود
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
تخریب تا کی تخریب ..‌‌یا زهرا
بویراحمو
Iran, Islamic Republic of
ما دوس داریم یکلام حرف از حاجی بشنویم تو مجلس ولی متاسفانه کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
کور شود هر آنکه نتوان دید خدا خودش شاهده که جناب زارعی چقدر برا پیشرفت و آبادانی این شهر تلاش کرده فقط از بخت بدش بودجه مملکت از نفت بشکه ۱۵۰ دلار اومد بشکه ای ۲۷ دلار که اگه اون بودجه ای که قبلا تو دست نمایندگان قبلی مجلس بود تو دوران نمایندگی زارعی بود ؛؛؛ دیگه خودتون بهتر میدونید کی بودجه استانو برگشت داد و این استانو از محرومیت در آورد تمام این بد بختهایی که ما الان می کشیم مال دورهای قبله پس لطفا عادلانه قضاوت کنید
حسن
Iran, Islamic Republic of
عادلانه قضاوت کنید خودتون..چه گروهی هستین که این همه زحمات جناب حاج زارعی رو تو این دوران بد مملکتی دارین نادیده میگیرن و فقط متاسفانه هدفتون فقط تخریب کردن و نادیده گرفتن زحمات جناب حاج زارعی است،،،، عادلانه و حسینی قضاوت کنید
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1