کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرام در رهگذر نمایندگان گهگلیویه بزرگ

22 آبان 1396 ساعت 8:55


جمال محمدی
بدون شک یکی از شهرستان‌های که جنبه سیاسی آن در از هیجان والایی برخوردارهست چرام بوده واین رفتار تابع فرایند سیاسی قبل از انقلاب ودوران انقلاب وشرایط حال است. نگاه نمایندگان هم به این شهرستان متفاوت و گاها هم در یک راستا می‌تواند تعریف شود. در دوران بهرام تاجگردون و نجفی اتفاق خاص وقابل ذکری نیفتاد. شرایط جنگ وشروع انقلاب وهیجانات شبه سیاسی داغ داغ بود. اما در دوران نمایندگی محمد موحد روند تغییر کرد. دربحث رشد نیروهای انسانی تعدادزیادی از فرزندان چرام درمناصب مختلف مدیریتی درسطوح شهرستانی واستانی به کار گرفته شدند. دردوران علی محمد بزرگواری هم تعداد زیادی از شهرستان چرام در رده‌های گوناگون با حمایت ایشان گماشته شدند. اما در زمان نمایندگی عدل هاشمی تاکنون هیچ اقدامی در این مورد صورت نگرفته است. و عملا مردم چرام در سطح استان هیچ نیروی مدیریتی ندارند.
حوزه عمرانی:
چرام از نعمت الهی با توجه به شرایط اقلیمی خاص خودش برخوددار بوده است. ونسبت به سایر مناطق استان از جایگاه بهتری برخورداربوده. در زمان محمد موحد کارهای زیربنایی قابل توجهی ازجمله. معضل جاده سرفاریاب که غول کشنده ای بود حل شد. گاز کشی روستاها.، توسعه مخابرات شهری وروستایی؛ انقلابی در توسعه فضاهای آموزشی که باید اذعان کرد بالای هفتاد درصد مدارس در این دوران احداث ویا نوسازی شد. که کاملاً موجودند. احداث دانشکده صنعت ومعدن چرام با اصرار وی تأسیس شد. ساختمان فنی وحرفه ای با پیگیری موحد ودستور آقای برادران شرکا ربس وقت برنامه و بودجه کشور بنا نهاده شد. که بعد از وی همچنان نیمه کار رها شده است.
ازنظر جاده اکثر جاده‌های روستایی احداث وازجمله جاده چاسخار که در آن شرایط درمخیله کسی نمی‌گنجید.
درزمینه توسعه فضاهای بهداشتی کارهای بزرگ وماندگاری صورت گرفت.
در دوران هشت سال علی محمدبزرگواری هم تلاش‌های قابل توجه وارزشمندی در زمینه آسفالت راهای روستایی وجاده های شهرستانی از جمله محور چرام به دهدشت وچرام به طسوج اقدامات خوبی انجام گرفت که بعد ازایشان متاسفانه عملاً کارخاصی انجام نگرفت.
نا گفته نماند جاده سرفاریاب به باغچه سادات که در زمان موحد شروع شددرزمان بزرگواری به نتیجه رسید.
در مورد فسفات هم تلاش‌های زیادی موحد وبزرگواری انجام دادند.
امادر دوران عدل هاشمی در زمینه زیرساخت‌های قید شده در بالا اقدام چشمگیر خاصی صورت نگرفته. بیمارستان چرام جناب بزرگواری مجوزش گرفت وجاده طسوج را هم همینطور. اسناد هم کاملاً موجود هست. حالا بفرمایید کدام کارچشمگیردر چرام انجام شده که ما مردم این شهرستان ازآن خبر نداریم.
 


کد مطلب: 291301

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/291301/چرام-رهگذر-نمایندگان-گهگلیویه-بزرگ

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1