کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نصب ۱۸آبگرمکن خورشیدی در منطقه طسوج چرام(+تصاویر)

21 آبان 1396 ساعت 20:25


نصب ۱۸ آبگرمکن خورشیدی برای مردم منطقه طسوج توسط اداره منابع طبیعی چرام
به گزارش کبنانیوز از چرام, رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام از نصب ۱۸ آبگرمکن خورشیدی در منطقه طسوج خبر داد.

حبیب الله پیوسته‌گر دراین خصوص گفت: هدف ما از نصب این آبکرمگن‌ها، تغییر الگوی مصرف سوخت و عدم استفاده مردم این منطقه جنگل‌نشین از چوب درختان جنگلی و تشویق آنها به حفظ طبیعت است.
پیوسته‌گر در ادامه افزود: یکی از مشکلات مناطق محروم و جنگل نشین استفاده از سوختهای فسیلی است که هم موجب نابودی طبیعت می گردد و هم برای ساکنین در ماههای سرد سال دردسرآفرین است. استفاده از انرژی های نو به جای سوخت فسیلی در این مناطق صعب‌البور، گام مهمی در حفاظت از منابع طبیعی و آسایش مردم است.
پیوسته‌گر افزایش مشارکت پذیری مردم در حفظ و احیا عرصه های جنگلی و تروبج فرهنگ استفاده بهینه از طبیعت را در بین مردم از نتایج مهم این طرح دانست.
روستای طسوج فاصله ای حدود ۷۰ کیلومتر با چرام مرکز شهرستان دارد و یکی از مناطق کوهستانی، خوش آب وهوا و گردشگر پذیر استان کهگیلویه و بویراحمد است که دارای طبیعتی زیبا و سرسبز است.
در برخی از مناطق جنگل نشین ومحروم استان کهگیلویه و بویراحمد روستاهای پراکنده ای وجود دارند که به علت مشکلاتی از قبیل عدم جاده مناسب و عدم دسترسی به نفت وگاز در اکثر ماه های سال، مجبورند از سوخت فسیلی و هیزم درختان جنگلی استفاده نمایند.
در برخی مناطق محروم این استان که در جنگل واقع شده و صعب البور بوده و جاده دسترسی مناسب ندارند، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اقدام به اهدا و نصب آبگرمکن های خورشیدی نموده که این طرح گام‌ مهمی در فرهنگسازی و مشارکت مردم در حفاظت از طبیعت در این مناطق است.
تصاویر:


کد مطلب: 291267

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/291267/نصب-۱۸آبگرمکن-خورشیدی-منطقه-طسوج-چرام-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1