تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : ۲۹۱۲۶۷

نصب ۱۸آبگرمکن خورشیدی در منطقه طسوج چرام(+تصاویر)

۱
۰
کبنا ؛نصب ۱۸ آبگرمکن خورشیدی برای مردم منطقه طسوج توسط اداره منابع طبیعی چرام
به گزارش کبنا نیوز از چرام, رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام از نصب ۱۸ آبگرمکن خورشیدی در منطقه طسوج خبر داد.

حبیب الله پیوسته‌گر دراین خصوص گفت: هدف ما از نصب این آبکرمگن‌ها، تغییر الگوی مصرف سوخت و عدم استفاده مردم این منطقه جنگل‌نشین از چوب درختان جنگلی و تشویق آنها به حفظ طبیعت است.
پیوسته‌گر در ادامه افزود: یکی از مشکلات مناطق محروم و جنگل نشین استفاده از سوختهای فسیلی است که هم موجب نابودی طبیعت می گردد و هم برای ساکنین در ماههای سرد سال دردسرآفرین است. استفاده از انرژی های نو به جای سوخت فسیلی در این مناطق صعب‌البور، گام مهمی در حفاظت از منابع طبیعی و آسایش مردم است.
پیوسته‌گر افزایش مشارکت پذیری مردم در حفظ و احیا عرصه های جنگلی و تروبج فرهنگ استفاده بهینه از طبیعت را در بین مردم از نتایج مهم این طرح دانست.
روستای طسوج فاصله ای حدود ۷۰ کیلومتر با چرام مرکز شهرستان دارد و یکی از مناطق کوهستانی، خوش آب وهوا و گردشگر پذیر استان کهگیلویه و بویراحمد است که دارای طبیعتی زیبا و سرسبز است.
در برخی از مناطق جنگل نشین ومحروم استان کهگیلویه و بویراحمد روستاهای پراکنده ای وجود دارند که به علت مشکلاتی از قبیل عدم جاده مناسب و عدم دسترسی به نفت وگاز در اکثر ماه های سال، مجبورند از سوخت فسیلی و هیزم درختان جنگلی استفاده نمایند.
در برخی مناطق محروم این استان که در جنگل واقع شده و صعب البور بوده و جاده دسترسی مناسب ندارند، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اقدام به اهدا و نصب آبگرمکن های خورشیدی نموده که این طرح گام‌ مهمی در فرهنگسازی و مشارکت مردم در حفاظت از طبیعت در این مناطق است.
تصاویر:

نام شما

آدرس ايميل شما

درود
Iran, Islamic Republic of
مرم غیر ما منبعد از چوب برای تهیه ذغال استفاده می کنند. ضمانت اجرای این کار چیه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1