تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب : ۲۹۱۱۶۲

گزارش کامل از مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید باشت؛ از توصیه امام جمعه در رابطه با استخدام‌های مازاد تا سووالات شهردار (+تصاویر)

۱۴
۰
کبنا ؛ 
با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولان ادارات و دستگاه‌ها، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد و عموم مردم مراسم تودیع و معارفه شهرداران قدیم و جدید باشت در سالن شهید رجایی این شهر برگزار شد.
به گزارش کبنا از باشت، فرماندار شهرستان باشت در این مراسم با بیان اینکه تودیع و معارفه در هر مقام و جایگاه مدیرتی وجود دارد، افزود: تنها چیزی که از جایگاه مدیریتی فرد باقی می‌ماند عملکرد و خدمتی است که برای رضای خدا و مردم انجام شده است.
حسینی مردم را بهترین قاضی برای نظارت بر عملکرد مسئولان دانست و گفت: مردم باید در مورد عملکرد مسئولین و خادمان نظام نظر دهند زیرا معتقدیم بهترین محکمه برای ارزیابی عملکرد مسئولین، مردم هستند.
وی با تقدیر از زحمات برازنده شهردار سابق شهر باشت بیان داشت: در زمینه‌های مبلمان شهری، آسفالت ریزی، ساماندهی و افزایش فضای سبز و پارک‌های محله ای، شهردار سابق توانستند با برنامه ریزی مناسب زمبنه ساز تحولات در شهر باشت باشند.
فرماندار باشت با اشاره به خدمات دولت یازدهم در شهرستان باشت گفت: در حوزه آسفالت ریزی معابر شهری و روستایی اغلب مسیرها آسفالت ریزی شده است و در حوزه گازرسانی نیز قریب به ۸۵ درصد مناطق گازرسانی شده است.
حسینی به اقدامات مؤثر در زمینه کشاورزی و شهری نیز اشاره ای داشت و از حمایت‌های نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در مجلس و تعامل ادارات و مدیران کل نیز تشکر و قدردانی کرد.
وی ضمن تبریک به موسوی، شهردار جدید شهر باشت ابراز امیدواری کرد با توجه به تجربیات وی در جهت اتمام طرح‌های نیمه تمام و همچنین تعامل مناسب با سایر دستگاه‌ها و ادارات تلاش نمایند.
فرماندار خواستار استفاده از ظرفیت مردم و معتمدین شهر در جهت رفع موانع توسعه شهر شد و تصریح کرد: حضور مردم ودر این مراسم از طیف‌ها و جناح‌های سیاسی مختلف نشان دهنده بلوغ سیاسی و فکری مردم باشت است و می‌طلبد شهردار جدید با تعامل با عموم، منافع عمومی را برمنافع خصوصی ترجیح دهند.
امام جمعه شهر باشت نیز در این مراسم با تقدیر از خدمات ارزنده شهردار سابق باشت وی را دارای اخلاق و رفتار نیکو توصیف و بیان داشت: برازنده علیرغم مشکلات فراوان در حوزه شهری، کمر همت را بسته و با تعامل و مشورت پذیری و تدبیر توانست گام‌های مهمی در جهت پیشرفت شهر بردارد.
حجت الاسلام عبودی تعامل و مساعدت در امور فرهنگی را از دیگر اقدامات ارزنده شهردار سابق برشمرد و گفت: برازنده در زمینه اقدامات فرهنگی هر آنچه در توان داشت گذاشت و امیدواریم در هر پست و جایگاه دیگری که هستند موفق باشند.
امام جمعه باشت در ادامه ضمن تبریک به موسوی شهردار جدید باشت و آرزوی موفقیت برای وی در انجام امور محوله، توصیه‌هایی را جهت پیشبرد مناسب اهداف مدیریتی بیان کرد.
حجت الاسلام عبودی پرهیز از اضافه شدن نیرو به شهرداری باشت را اولین توصیه خود به شهردار جدید عنوان کرد و افزود: وجود ۸۰ نیرو برای شهرداری باشت زیاد بوده و سزاوار نیست با اضافه کردن نیرو شورا و شهرداری در پرداخت مطالبات نیروها ناتوان بمانند.
وی تعیین تکلیف زمین خالی را دومین توصیه به شهردار جدید دانست و گفت: این زمین‌ها به واسطه انباشت زباله و نخاله‌های ساختمانی باعث بوجود آمدن منظره نامناسب در شهر باشت شده که لازم است با گفت وگو با مالکین این زمین‌ها نسبت به دیوار کشی این مناطق اقدام شود.
امام جمعه باشت تعامل با ادارات، فرماندار و مدیران را دیگر توصیه خود به شهردار جدید برشمرد و افزود: بدون تعامل کاری صورت نمی‌گیرد و می‌طلبد با مدیران تعامل مطلوب جهت برطرف کردن موانع صورت پذیرد.
عبودی در ادامه با توصیه به اعضای شورای شهر به وحدت و همدلی، اختلاف را آفت خدمت رسانی دانست و گفت: اگر رخنه و اختلافی بروز کند، نمی‌توان کار انجام داد.
وی در پایان نقش مردم در ساماندهی مسائل شهری را تأثیرگذار دانست و از معتمدین خواست جهت گسترش فضای شهری و ساماندهی شهر باشت به کمک شورا و شهردار جدید این شهر بیایند.
رییس شواری اسلامی شهر باشت نیز در این مراسم با تقدیر از شهردار سابق شهر باشت گفت: در زمان تصدی شهرداری برازنده تعامل خوبی میان اعضای شورای شهر و شهردار برقرار بود.
نادر گرامی ضمن تبریک به موسوی شهردار جدید شهر باشت ابراز داشت: شورای شهر سوگند یادکرده که در جهت مواضع و مصالح عمومی مردم از هیچ کوششی دریغ نکرده و لذا توقع شورا و اعضای شورای شهر از شهردار جدید خدمت است ولاغیر.
وی خطاب به شهردار جدید از وی خواست تا عدالت را در سرلوحه برنامه کاری خود قرار داده و جریان، حزب، محله و.. را در عملکرد خود دخالت ندهد.
گرامی ارتباط مناسب با مردم را از رموز شهردار موفق دانست و افزود: پاسخگویی به مردم، قانون مداری و عام بودن خدمات از دیگر شاخصه‌های شهردار موفق است.
رییس شواری اسلامی شهر باشت ابراز داشت: شورای شهر عهد اخوت با هیچ شهرداری  و هر جایی که مشخص شود که شهرداری از چارچوب قانون فراتر رفته، قانونی رفتار خواهد کرد.
وی در پایان خواستار تعامل دستگاه‌ها و ادارات همانند سنوات گذشته با شهرداری جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان شد.
برازنده شهردار سابق باشت نیز در آیین تودیع خود ضمن تبریک به اعضای جدید شورا و شهردار جدید از حسن اعتماد اعضای شورای شهر در دوران تصدی مسئولیت شهرداری تقدیر و تشکر کرد.
وی تعامل اعضای شورای شهر با شهرداری را رمز موفقیت خود در دوران تصودی امور شهرداری دانست و افزود: از اعضای شورای شهر حرمت را فرا گرفته و همین امر نیز باعث شد که باور داشته باشیم اعضای شورای شهر از شهردار خدمت به مردم را طلب می‌کنند.
برازنده ادامه داد: تلاش کردیم که مسائل حاشیه ای و تنش زا را از مجموعه شهرداری و شورای شهر دور کنیم و به زعم بسیاری شورای شهر باشت بی حاشیه‌ترین شورا را در سطح استان داشت.
وی مردم را بهترین قاضی بر عملکرد شهردار دانست و افزود: در دوران تصدی شهرداری سعی کردم تمام تلاش خود را در جهت انجام وظایفه محوله انجام دهم.
شهردار سابق باشت با ارائه عملکردی از فعالیت‌های خود گفت: احداث ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی، احداث غسال خانه، بهره برداری از کمربندی جنوبی شهر باشت بعد از ۲۳ سال، تملک ۹ هکتار زمین با رایزنی با مالکین، اجرای ۲۲ هزار مترمربع پیاده روسازی و سنگ فرش معابر، ۲۲ هزار مترمربع آسفالت معابر شهری، افزایش سرانه فضای سبز از ۲ متر به ۱/۷ متر، تغییر سیستم آبیاری فضای سبز و اجرای ۱۷ هزار مترمربع جدول گذاری تنها گوشه ای از خدمات شهرداری باشت از سال ۹۲ تا کنون بوده است.
وی در پایان با اشاره به اقدامات فرهنگی شهرداری ابراز داشت: تلاش کردیم در کنار انجام وظایف ذاتی خود با نهادهای فرهنگی نیز همکاری مطلوب را داشته باشیم.
برازنده باردیگر برای موسوی شهردار جدید شهر باشت آرزوی موفقیت در امور محوله را نمود.
عبدالکریم عزیزی، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: در برنامه ریزی شهری می‌طلبد با تدبیر، وحدت، انسجام و یکدلی مشکلات برطرف شود.
وی با اشاره به مثلث (دولت، شورا و شهردار) به عنوان مثلث مدیریت شهری ابراز داشت: چنانچه بخواهیم شهری ایده آل و مطلوب داشته باشیم باید وحدت و همدلی و انسجام خود را در کارها حفظ کنیم.
عزیزی با بیان اینکه واژه محرومیت از گذشته با کهگیلویه و بویراحمد همراه است، بیان داشت: خوشبختانه اموروز شاهدیم با لطف و عنایت مردم و تلاش نمایندگان و مسئولان کم کم شاهد توسعه استان هستیم.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمارهای چهار ساله دولت تدبیر و امید در بحث بودجه استانی شهرداری‌ها ابراز داشت: میزان بودجه مصوب استانی شهرداری‌ها در آغاز دولت یازدهم ۵۳ میلیارد تومان بود که در سال ۹۶ این آمار به ۱۹۳ میلیاد تومان رسیده است.
عزیزی میزان بودجه مصوب به شهرداری باشت را در سال ۹۲، یک میلیارد و ۴۷۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این میزان در سال ۹۶ با افزایش ۲۳۵ درصدی به ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است.
وی رشد بودجه را نتیجه حمایت‌ها و زحمات تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس، شهردار و دولت دانست و افزود: گرچه هنوز در زمینه زیرساخت‌های شهری تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم اما با همکاری و تعامل، این مهم دست یافتنی است.
عزیزی میزان سرانه فضای سبز در شهرهای یاسوج و گچساران را ۱۴ متر و سی سخت را ۳۵ متر اعلام کرد و ادامه داد: با تلاش مدیران و مسئولان شهر باشت می‌توان فضای سبز را به مطلوب کشوری که ۱۲ متر است، رساند.
عبدالکریم عزیزی، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد خطاب به شهردار جدید باشت قانونمداری، داشتن روحیه مشارکت پذیری، تعامل با نماینده مردم، امام جمعه، فرماندار و کلیه دستگاه‌ها، ایجاد تعادل بین هزینه و درآمد، پاسخگویی شفاف به مردم، خوشفکری و جسارت، مدافع منافع شهر و پیگیری در جهت جذب منابع جدید را از ویژگی‌های برجسته شهردار خوب برشمرد و برای وی آرزوی موفقیت در مسند مدیریتی جدید نمود.
لطف الله موسوی شهردار جدید باشت نیز در آیین معارفه خود با تقدیر از حسن اعتماد به وی جهت خدمت رسانی به مردم باشت، مسئولیت شهرداری باشت را مایه افتخار دانست و گفت: مایه افتخار است که مسئولیت شهرداری شهری را برعهده گرفته‌ام که مهد سرداران، مردان شجاع و شهدا است.
وی ابراز امیدواری کرد با استعانت از خداوند متعال و تعامل با ادارات و مسئولین بتواند به تکلیف خود عمل نماید.
موسوی با بیان اینکه امیدوارم بتوانم در همه امور خداوند را ناظر بر اعمال خود قرار دهم، گفت: سعی می‌کنم از تجربیات شهرداران و اعضای شورای شهر ادوار گذشته، افراد نخبه و صاحب نظر در پیشبرد اهداف مسئولیتی خود استفاده و نظرات آن‌ها را اخذ و در مسیر تکمیل و اجرای طرح‌ها به کار گیرم.
وی تعامل با شهروندان، استفاده از ایده‌ها و خلاقیت‌های نخبگان محلی و اخذ بهترین تصمیمات در کمترین زمان را از اصول موفقیت و پیشرفت شهرها در عصر کنونی دانست.
موسوی بیان داشت: تلاش خواهم کرد تا ضمن ارتقاء کیفیت زندگی شهری شهروندان، زمینه لازم جهت ورود شهر باشت به عرصه رقابت با سایر شهرهای همتراز فراهم شود.
وی تلاش در پیگیری و حل مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و شهری را از اهداف خود برشمرد و ادامه داد: ورود به حاشیه‌ها را اخلاقی نمی‌دانم و با اصرار بر عدم دخالت‌های سیاسی در مدیریت شهری و جلوگیری از ورود مجموعه شهرداری به چالش‌ها، حداکثر وقت خود را جهت ارائه خدمت به مردم خواهیم گذاشت.
شهردار جدید باشت با خطاب قرار دادن مدیران استانی و کشوری ابراز داشت: مردم باشت تا ابد بدهکار نظام و خون شهدا هستند اما از شما مسئولان طلبکارند و امیدواریم باشت در آینده بهتر دیده شود و مشکلات آن را درک و برطرف نمایید.
موسوی در ادامه خطاب به مردم شهر باشت گفت: آرزوی شهری آباد با مردمانی شاد را دارم اما چرا سرمایه‌های اصلی خود را فراموش کرده ایم؟ چرا آمار بالاترین کوچ نخبگان از آن ما است؟ چرا فرهنگ و تاریخ و تمدن خود را فراموش کرده‌ایم؟ چرا به خاک، دیار، پدران و فرزندان خود پشت کرده‌ایم؟ منافع دیار ما متعلق به ما است.
وی بااشاره به آیه ای از قرآن کریم خواستار تعامل و همکاری و تلاش برای عمران و آبادانی شهر باشت شد.
شهردار جدید شهر باشت گفت: هر جایی لازم باشد برای کمک به همکاران خود در خدمات شهری کمر خم کرده و رفتگری و خدمت برای مردم را افتخار می دانم و این افتخار را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم.
وی سپس با بوسه بر لباس پاکبانان، این لباس را مقدس خواند و تصریح کرد: ارزش و شأن رفتگری هزاران بار بالاتر از رسیدن به صندلی سیاستی است که انسان را مست قدرت کرده و خود را گم کند.
موسوی بیان داشت: دست یاری به سوی کسانی که دل در گرو همکاری دارند دراز کرده و دست آنانی که برای توسعه و آبادانی شهر تلاش می‌کنند را می‌بوسم.
شهردار جدید شهر باشت در پایان گفت: کارهایی برای توسعه شهر انجام شده اما کافی نیست و امیدواریم برای ساختن و آبادانی شهر باشت همت نماییم و با توکل بر خداوند و با شعار «از مردم، با مردم، برای مردم» کار خود را شروع خواهم کرد.
 
 
 

 
---------------------------------------
گزارش و عکس از فتح‌الله پوران‌پور
--------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Europe
متن نظر شما از بس تو سایت کبنا اسم باشت اومده حالم بهم میخوره خدا وکیلی یه نگاه بنداز همش نوشته باشششت
رضوان
Iran, Islamic Republic of
تبریک خدمت مهندس موسوی و مردم خوب شهر باشت به امید موفقیت وسربلندی وتلاش برای شهری آباد
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون اصول گراها دارن میان.برو جمعش کن
دور بعدی و نماینده اصول گرا
اهورا
Iran, Islamic Republic of
چهارسال دیگه خواهید فهمید که چه بلای برمردم باشت نازل شده .
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
ای کاش میدونستم کی متن رو براش نوشته بود بنده خدا حتی نمیتونست از رو کاغذ بخونه
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
وای از روزی که اکبری در دیشموک بیاید
سلام
Iran, Islamic Republic of
سلام بر برازنده. درود بر موسوی. پیشرفت و توسعه باشت آرزوی ماست
']گچساران
خیلی مسخره اس
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
آخی وبختم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای نجاتی برادر محترم شما نباید به این اشتباه بزرگ دچار می شدید شما حرف دل مردم را میزدید نباید کوتاه می امدیدتنها کسی که در این شورا پشتوانه مردم بود شما بودید شما دیگر چرا تن به این اشتباه دادید البته میدانیم که این تصمیم از سر اجبار بود نه تصمیم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
ای واویلا
میوه فروش
Iran, Islamic Republic of
تبریک به همکار عزیز و ارزشمند کار روی موفقیت برای شما در مسولیت جدید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
واویلا .همه دارم میرن از باشت
Iran, Islamic Republic of
آقای موسوی شهردار باشت نیست شهردار گشینه بعدش خدایی یو کی بی ای عکسله گرفته وجدانن دوربینه بنهایی من دست یه بچی سه ساله بهتر ایگرو
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1