کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختصاص بیش از ۶ میلیارد ریال به فرهنگسرای لنده

20 آبان 1396 ساعت 13:41


اختصاص بیش از ۶ میلیارد ریال به فرهنگسرای لنده
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده از اختصاص بیش از ۶ میلیارد ریال به فرهنگسرای لنده خبر داد.
اسماعیل زارعی گفت: ۶ میلیارد. ۱۱۰ میلیون ریال از اعتبارات ماده ۱۸۰ به مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان لنده اختصاص داده شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده با اشاره به پیشینه تاریخی شهرستان لنده در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری گفت: شهرستان لنده یکی از شهرستان‌هایی است که در زمینه‌ها فعالیت‌های قرآنی، هنری، تعزیه، تئاتر، شعر، داستان، هنرهای تجسمی و خوشنویسی و سایر هنرها همیشه با وجود امکانات بسیار کم توانسته است بهترین رتبه‌ها را در سطح استانی و ملی کسب کند.
زارعی تصریح کرد: بیش از سه سال است که مقدمات و کلنگ زنی فرهنگسرای شهرستان در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی شد.
وی تاکید کرد: در مدت این سه سال تلاش‌های زیادی جهت تسریع در اجرای این فرهنگسرا به جهت ضرورت ایجاد آن صورت گرفت که مسئولان شهرستانی و استانی تلاش‌های بسیار زیادی در جهت تخصیص اعتبارات لازم برای آن صورت گرفته است.
زارعی اظهارکرد: با حمایت فرماندار شهرستان لنده مبلغ یک میلیاردو ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان لنده به ساخت و راه اندازی پروژه ساخت فرهنگسرا تخصیص داده شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده تصریح کرد: در چند روز گذشته نیز مبلغ شش میلیاردو ۱۱۰ میلیون ریال از محل ماده ۱۸۰ نیز به این پروژه اختصاص یافت که این پروژه جمعاً با مبلغ هفت میلیاردو ۸۱۰ میلیون ریال به زودی شروع به کار خواهد کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان و مجری طرح بسیج سازندگی استان، امیدواریم پیمانکار هرچه سریع‌تر نسبت به تجهیز کارگاه و تسریع در عملیات ساخت اقدام کند.
زارعی گفت: بنا به پیشنهاد فرماندار شهرستان لنده و با موافقت استاندار این پروژ جزء سه طرح اولویت دار شهرستان لنده معرفی و قرار است که در آینده اعتبارات خوبی جهت تکیمل این پروژه اختصاص یابد.
 
 
 ادای احترام اصحاب فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد به مقام شامخ شهیدان همزمان با آغاز هفته کتاب
اهالی فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به مقام والای شهیدان ادای احنرام کردند.
همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی و بزرگداشت روز کتابدار، متشکل از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان به همراه جمعی از کارکنان این دو نهاد فرهنگی، با حضور در گلزار مطهر شهدای شهر یاسوج با نثار فاتحه و اهدای شاخه گل به مفام والای شهیدان ادای احترام کردند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت اربعین حسینی و تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: اگر قرار است در یک دورنمایی، توسعه ای را برای مملکتمان تعریف کنیم، ضلع توسعه، توسعه فرهنگی است و طبیعتاً برای این توسعه آموزش محور اصلی کار می‌باشد.
رضا دهبانی پور خاطر نشان کرد: از جمله ابزار مهم آموزش کتاب و کتابخوانی است و همه براین باور واقفیم. اگر چه امروزه ابزارهای پیشرفته به جهت پیشرفت تکنولوژی در کنار کتاب، برای دانایی و ارتقائ سطح فکری جامعه قرار گرفته شده است، اما هنوز هم کتاب و کتابخوانی جایگاه مهم خودش را در بحث توسعه فرهنگی وارتقای سطح دانش و بینش حفظ نموده است.
در ادامه این گفتگو مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: ما هم اکنون در موج سوم قرار داریم و موج سوم یعنی اینکه ما از لحاظ دانش و ارتقای سطح آگاهی جامعه حرکت کنیم. امیدواریم که بتوانیم با برگزاری و گرامیداشت این رخدادها و مناسبت‌ها، بتوانیم قدر و ارزش دانایی محوری را ارج بگذاریم. و امروز در این جایگاه مقدس ودر کنار شهدای گلگون کفن عهد ببندیم با خدای خویش که در توسعه و پیشرفت جامعه گام برداریم.
 
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور دیدار کرد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دیدار کرد.
رضا دهبانی پور گفت: با توجه به انتصاب جدید دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جلسه مشترکی با وی برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اسلامی استان در این نشست صمیمی با اشاره به جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مسجد به عنوان بهترین پایگاه فرهنگی و هنری می‌تواند در تربیت هنرمندان متعهد نقش محوری در حوزه فرهنگ و هنر داشته باشد.
دهبانی پور بابیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از بخش‌های مهم و با اهمیت در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشند خاطرنشان کرد: این کانون‌ها به عنوان سفیران فرهنگی در همه مناطق کشور می‌توانند برای حوزه فرهنگ نقش آفرین باشند.
در ادامه این نشست حجت السلام و المسلمین ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: تهیه و تدوین اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در اولویت جدی این ستاد می‌باشد.
وی با بیان اینکه باید همواره به همه مناطق کشور توجه شود افزود: با پیشینه فرهنگی و مذهبی استان کهگیلویه و بویراحمد بدون شک این استان مورد توجه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری کشور قرار خواهد گرفت
 
 
تقدیر آیت الله ملک حسینی و استاندار از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی
آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه و احمدی استاندار از مدیر کل و مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد با لوح سپاسی تقدیر کردند.
طی مراسمی از عوامل اجرایی و کمیته‌های برگزاری کنگره ملی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار تقدیر شد.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه بویراحمد با تقدیر از زحمات عوامل اجرایی این کنگره بزرگداشت گفت: محاسن برگزاری این کنگره و نظیر چنین برنامه‌هایی فراوان است و آنچه مسلم است کار مهم و با ارزشی انجام گرفت که از اعضا و دست اندرکاران آن تقدیر و تشکر را دارم.
وی در ادامه افزود: در جامعه ای که انسان‌هایش تکریم نشوند هیچ انسان با کرامتی رشد نخواهد کرد و تکریم شخصیت‌ها در جامعه یک ضرورت است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مهم بر شمردن این کنگره عظیم گفت: این کنگره در طراز این عالم وارسته برگزار شد که از تک تک این عوامل اجرایی قدردانی می‌کنم.
احمدی خاطر نشان کرد: در این استان چهره‌های ارزشمندی وجود دارند که تکریم شخصیت آن‌ها در واقع تکریم تاریخ این دیار است.
در ادامه این جلسه رضا دهبانی پور با ارائه گزارشی فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را در کنگره ملی بزرگداشت مرحوم آیت الله ملک حسینی (ره) تشریح کرد.
در این جلسه آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان و دکتر احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دهبانی پور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و درخشان مدیر روابط عمومی این اداره کل با لوح سپاسی تقدیر و تندیسی تقدیرکردند.


کد مطلب: 290798

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/290798/اختصاص-بیش-۶-میلیارد-ریال-فرهنگسرای-لنده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1