تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۲۹۰۳۷۵

آقای هاشمی لطف کنید جایگاه خود را در پازل سیاسی استان نشان دهید

۲۵
۰
کبنا ؛ سید روح الله راوی‌مقدم
بیان وعده‌های انتخاباتی در محافل خصوصی و عمومی تبدیل به یک مطالبه و خواسته عمومی می‌شود و در صورت پیروزی کاندیدا، حق پیگیری را برای موکلین از نماینده منتخب ایجاد می‌کند. خواه این موکلین جزء دسته طرفداران بوده باشند یا مخالفان. در صورت عدم تحقق این وعده‌ها در طول زمان، طرفداران دچار سرخوردگی می‌شوند و مخالفان فضایی را برای اثبات حقانیت کاندیدای مغلوب خود می‌یابند. بنابراین باید به وعده‌های انتخاباتی به عنوان چاقوی دو لبه نگاه کرد. اینجانب بنا بر هیچ دعوی شخصی یا جناحی ناطق برخی از مسائل ونقدهای بر نماینده مردم دیار خود شدام که بنا به وعدهای ایشان که گاهی به شک می‌افتادم که اگر چنین فردی توانایی انجام چنین کارهای را دارد چرا که من از او حمایت نکنم ویا اصلاً شاید در بحث اصلح گزینی دچار سر درگمی شده‌ام و بعد از انتخاب ایشان این بحث را در بین دوستان مطرح کردم که این آیین کلنگ زنی و این وعده‌ها می‌تواند نماینده فعلی ما را یک سر و گردن از نمایندگان مجاورمان بالا بکشد یا خدایی نا کرده یاس و ناامیدی را بدتر از قدیم باز در چهر ه مظلوم‌ترین مردم استان نمایان نماید، با کمال عذر خواهی مطالب نقد خودم در مواردزیر مطرح می‌کنم.
۱-بنا بر بند دوم (وظایف نمایندگان مجلس) که نظارت است و این مورد شامل نظارت مجلس بر تشکیل دولت و رأی اعتماد به وزار می‌شود نماید مردم کهگلویه با هیچ از وزیران پیشنهادی مخالفتی نداشته و فقط در نطقی کوچک اعلام موافقت با وزیر نیرو کردند که خود شامل دو موضوع می‌شود اول اینکه نماینده محترم موافق کلیه وزرا هست و حالا باید مثل بقیه نماینده‌های استان باید روزی یک وزیر را به حوزه انتخابیه سرازیر کرده وطرح زیربنای به انجام رساند که بنابر مرز بندی‌های جناحی و عدم انعطاف پذیری آقای هاشمی که خود نوعی از ضعف سیاسی این نماینده که از قبل هم قابل پیشبینی بود دوم اینکه یا به عنوان مخالف حداقل ابراز وجود می‌کرد که وقتی پای کم کاری وزیری باشد صدای اعتراضش را مردم حوزه انتخابیه بشوند ومجالی تسکین یابند وباعث شود که مسولین استانی نیز بیشتر به فکر باشند
نماینده در حوزه انتخابیه نیز وظیفه‌اش نظارتی است مثل نظارت بر نحوه اجرای قانون و مصوبات و بودجه در حوزه انتخابیه که می‌تواند ضعف مسئولین بومی را به مقامات عالی گزارش دهد. نماینده مجلس بایدبا تلاش و کوشش مضاعف از بی عدالتی و حق کشی نسبت به حقوق حقه مردم جلوگیری کند. معرفی شاخص‌ها، توانمندی‌ها، ظرفیت موجود از نظر کمی و کیفی به مسؤلان عالی کشوری و استانی، توسط نماینده می‌تواند یکی از مصداق‌های نظارت بر اجرای قانون باشد. که ما در این حیث از دو حوزه انتخابیه استان عقب افتادیم همه مردم به وضوح می‌بنند و شاهدند که در کنار ما چه مقام‌های به حوزه انتخابیه می‌آورند و چه اعتبارات و امتیازاتی می‌گیرند و در هر ماه چه پروژه‌های افتتاح می‌کنند در دو حوزه انتخابی کنار ما ابزار دست نماینده‌ها همجوار ما در استان قیچی تیزی است که شبانه سیقل می‌خورند که روزانه پروژه‌های خرد وکلان را افتتاح نمایند ولی ابزار دست نماینده ما کلنگی دسته شکسته و دم برگردانده جهت کلنگ زنی طرح‌های غیر کارشناسی وغیر قابل اجرا که سالهاست مردم کهگیلویه بزرگ تاوان آن‌ها را پس می‌دهد.
۲-در عمل به وعدهای انتخاباتی که در این‌حیطه نیز آقای هاشمی نیز موفق عمل نکرد وعدهای انتخاباتی آقای هاشمی عملاً یا طی این دو سه سال توسط ایشان و فرمانداران مخالفش به صورت نمادین با همان کلنگ معیوب کلنگ زنی شدند و عملاً پیشرفتی نداشته، دریغ از یک افتتاح از این طرح‌ها، تازه بیشتر مردم نیز آگاه‌اند که بعضی از این کلنگ زنی‌ها فاقد ردیف بودجه ای هستند و در برخی موارد به جای تبدیل شدن به بستر طرح پیش بینی شده نتیجه عکس داشته در ضمن اکثر پروژه‌های که آقای هاشمی روی آن‌ها مانور می‌دهد بنا به ادعا و گزارش کاری آقای بزگواری به تاریخ (۹۴/۱۱/۲۷) می بنیم که آن زمان این پروژه‌ها یا مجوزشان گرفته شد یا کلنگ زنی شده یا در حال کار بودند از دو بانده شدن جاده لیکک و آب سد کوثر تا مجوز پتروشیمی دهدشت تا سیمان سپو تا فسفات چرام و جاده سوق و جاده باغچه سادات و گاز رسانی به ممبی و دیشموک و غیره، و کارهای بسیار زیاد آقای موحد که در حقیقت عصر رنساس کهگیلویه بود و مردم را از فقر مطلق زمان بقبل از انقلاب به شادی و شکوفایی بعد از انقلاب سوق داد و من سؤال می‌کنم نوآوری و طرح کارشناسی آقای هاشمی چه بود و آقای هاشمی کجایی این پازل در استان در بین سه نماینده قرار دارد در صورتیکه تمام تبلیغات آقای هاشمی روی تخصصی بودن ایشان در پروژها بوده ولی هیچ وقت مبلغان به این فکر نکردند که اگر پروژه ای درکار نباشد این متخصص دیگر آن کارآیی را ندارد، روزگاری که نماینده ما سرور نمایندگان استان و حتی استان‌های همجوار بود با کوچکترین ابزار تبلیغاتی ولی همه این حقیقت را می‌دانستند کجا رفته، وضع به جای رسیده که در پیج شخصی و مجازی نماینده ما که از حوزه انتخابیه خود فراری شده و هر روز به بهانه حضور در کمیسیون انرژی یا در پالایشگاه‌ها یا جاهای دیگر در کنار سکوهای نفتی عکس می‌گیرد این وضع نشان می‌دهد نمایند ما به خاطر وعدهای انتخاباتی عمومی که محقق نشد و وعده‌های شخصی که خود را بدهکار آن‌ها می‌دانند و به خاطر آنها چک حیثیتی کشیده دوست ندارد زیاد در دسترس باشد کدام پیشرفت در پتروشیمی دهدشت همه می‌دانند که نماینده ما یا ماشین راه سازی دارد یا اعتبار حداقلی دارد که چند ماشین سنگین جهت دور زدن فکر مردم به جاده دلی مهرجان، زمین پتروشیمی دهدشت و یا پروژه جاده جایزان-لیکک بفرستد ولی آقای هاشمی مردم امروز در اوج تفکر سیاسی و اجتماعی هستند، مردم حوزه انتخابیه شما با ماشین از ریزگردهای باشت و گچساران رد می‌شوند محله لبنان و سادات را می‌ببنند و یا حداقل اختصاص اعتبار ورزشی شهرستان باشت را از اخبار می‌شنوند و یا اجرای راه آهن اقلید یاسوج گازرسانی به حوزه مارگون را تا آخر، جلوگیری از خروج کارخانه آرد یاسوج و فعال کردن آن را می‌بینند شما کجایید با کی نشت و برخواست دارید، برگرد مردم می‌توانند شما را درک کنند اگر با صداقت یا به ضعف خود اعتراف کن یا ما را از واقعیت آگاه کن تا خدای ناکرده ندانسته مرتکب گناهی نشویم.
نام شما

آدرس ايميل شما

غضو ناظر
Iran, Islamic Republic of
آفرین ، حقیقتا لذت بردم
ایران
Iran, Islamic Republic of
درود بر نویسنده محترم
یاسین دهدشت
Iran, Islamic Republic of
عدل هاشمی نتیجه اعمال ماست مابا ظلم برموحد به عدل مجال رشد دادیم
انصار
Iran, Islamic Republic of
عقل جمع داوری خواهند کرد با نمایندگان قبلی مقایسه کن ۳سال را با ۱۶ سال یا ۸سال مقایسه نکن
مهران
Iran, Islamic Republic of
درود بر نویسنده مطلب فوق احسن مربا ! حرف دل اهالی کهگیلویه را بیان کردید! گرچه همه ی مردم حتی طرفداران نماینده متوجه شدند. هرکسی را بهر کاری ساختند!!!!!!!!!!!!!!!
مظاهری
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما دوست عزیز حرف های شما همه درستن.
آرش
Iran, Islamic Republic of
بسیارواقعبینانه نوشتید سیددرود برشما
همشهری
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج عدل ایشان مردی فعال و توانمند هستند
Seyed haned
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما برادر گرامی. احسنت بر نطق سخن جنابعالی. به داد مردم کهگیلویه برسید که فقر و فحشا و اعتیاد و بیکاری داره مردم رو از پا درمیاره. کو غیرت و شرف و مردانگی. بمیرم که کهگیلویه بزرگ کمکم کوچک میشه
میر مجتبی
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی درپازل سیاسی استان جایگاهی ندارد سیدعزیز ایشان یک اشتباه هستند مثل یک مسیراشتباه که رسیدن به مقصدرابه تاخیرمی اندازد
سرچنار
Iran, Islamic Republic of
به ملا عبدو شاه...احسنتررررررر
کرمی
Iran, Islamic Republic of
درود.جانا سخن از زبان ما می گوبی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اصلا هاشمی نونه جریان چنه
جریان سیاسی چنه
سیاسی چنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود برسید بزرگوار احسنتم
ترلان
Iran, Islamic Republic of
بنازمت باسواد حقیقت را گفته ای هر چند یقین دارم به مزاج دوستان تلخ اید
شهروندی از گچساران اما دوستدار همه ای مردم استان
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم چون خود را به خواب زده نمی شود آن را بیدار کرد ولی مخاطبین محترم سایت وزین کبنا نیوز خوب می دانند جناب آقای هاشمی در همین مدت کم چه کارها کردند .
همشهری از یه جای دور
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
محمد
Iran, Islamic Republic of
روح اله تو هم نظریه پرداز شدی. کارشما باسیاست فرق دارد .
محمد
Iran, Islamic Republic of
روح اله همه می دانند که تو دنبال موحد هستی . قطعا باید برعلیه هاشمی مطلب بزنی . این قابل توجیح نیست . موحد ۱۶سال برای مردم بهمئی و کهگیلویه چکار کرد. ما بی طرف هستیم.
Iran, Islamic Republic of
آفرین براین قلم
Iran, Islamic Republic of
میگم این نماینده یه بار هم تو مجلس نباید اغلو کنه/
حميده
Iran, Islamic Republic of
تجارمحترم هم دست به قلم شدندگویا هاشمی بربازار هم تاثیرمنفی گذاشت
منصف
Iran, Islamic Republic of
جوابیه آقای مؤمن نسب به این یادداشت رامطالعه کنیدتابدانیدتیم آقای نماینده مردم را چقدر ناآگاه تصورمیکنند
سوقی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت. هر روز که می گذرد بیشتر قدر موحد را می دانیم
سیامک
Iran, Islamic Republic of
سالها باید زمان بگذرد تا کهگیلویه شخصی مانند موحد را بزاد
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1