تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۲۸۸۱۵۸

وقتی استاندار پشیمان می‌شود / سفره باشتی‌ها و یاسوجی‌ها و لنده‌ای باید برابر باشد / پول اشتغالزایی نباید خرج خرید خانه لوکس شود (+تصاویر)

۱۱
۰
کبنا ؛نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه اتاق بازرگانی یاسوج در طراز اتاق‌ها مطرح حاضر شده است، اظهار کرد: این استان بسترهای لازم برای توسعه و فعالیت بخش‌های مختلف اقتصادی را دارد.
وی با بیان اینکه حمایت از واحدهای تولیدی و توجه به آنها ضرورت دارد، گفت: بنده ترس از توزیع پول‌ها دارم و ما باید هر جا واحد تولیدی نیاز به پول دارد، دست او را بگیریم و پول را توزیع کنیم و جایی که هم لازم نیست، این کار انجام نگیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: منابع و امکانات باید منجر به تولید بیشتر و یا اشتغال شود و به همین دلیل نباید بدون برنامه‌ریزی دقیق و صحیح منابع مالی را توزیع کنیم.
وی در ادامه افزود: اتاق بازرگانی یاسوج ظرفیت بسیاری خوبی برای ایجاد بسترهای مناسب جهت هماهنگی و تعامل بیشتر دولت و بخش خصوصی دارد. و همچنین بستر سازی برای قوام واحد های تولیدی نیز مورد تاکید است.
احمدی با بیان اینکه دولت پر هزینه‌ اداره می‌شود، افزود: دولت را به سمت رفته است که تصدی‌گری می‌کند و از ان طرف مدیران ما مدیرانی نیستند که مستقل حرکت کنند، و باید تلاش ما به گونه‌ای باشد که بخش خصوصی رونق بگیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید بر روی توزیع اعتبارات اشتغال حساسیت بیشتری به خرج دهیم، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران نیز باید اعتبارات را در همان کاری که پول را برای آن گرفته‌اند، خرج کنند و بعد از انجام کارهای مدنظر و توافق شده، آن موقع به فکر خرید خانه‌های لوکس و ماشین‌های آنچنانی باشند. و نوش جان‌شان باشد.
وی گفت: سرمایه‌گذاران تسهیلات را می‌گیرند اما به دلیل سوء مدیریت‌ها و انحرافاتی که گاهاً به وجود می‌آید، هر روز بهانه‌تراشی کنیم برای پرداخت تسهیلات. و متأسفانه در کشور ما برای توجیه کردن حرف زیاد است.
احمدی همچنین خطاب به مسوولان گفت: نباید در مسیر تولید هر روز سنگ‌اندازی کنیم و ما باید سنگ‌ها را از جلوی پای تولیدکنندگان برداریم. به طور مثال سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی با تعامل بیشتر ضمن دفاع از حقوق ملت با تولید کنندگان با گفتمان اعتدال حرف بزنند. و ما باید به یک فهم واحدی برسیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: متأسفانه ما با یک نابرابری ناخواسته‌ای را در سطح استان می‌بینیم، لذا تلاش ما با این باشد که استان را از این چندگانگی رهایی دهیم. و همانطوری که در شهرهای همانند یاسوج، گچساران و سی‌سخت شاهد رویش آرام آرام صنعت هستیم باید در شهرهای مثل دهدشت و لنده نیز صنعت رویش پیدا کند. و توسعه متوازن همه مناطق استان که یک ضرورت است، محقق شود.
احمدی با تاکید بر توسعه پایدار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: توسعه پایدار و متوازن تمام مناطق استان برای ما مورد تاکید است و باید به این حوزه توجه داشت. با سفر به کشورهای خارجی نه مشکل تولید برطرف می‌شود و نه اشتغال. و زمانی  که سفر کشورهای خارجی می‌رویم و یا می‌آیم که بتواند مشکلات ما را برطرف کند، این مسئله خوب است و الا رفتن به آن طرف آب و کیفش را ببریم دردی را دوا نمی‌کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جلسه‌ ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار کرد: در آن جلسه با برخی از بانک‌ها با تندی صحبت کردم که بعداً با خودم گفتم، نباید اینگونه رفتار می‌کردیم، اما با ارزیابی عملکرد بانک‌ها در دادن تسهیلات رونق تولید پشیمان شدم چرا تندتر با این بانک‌ها برخورد نکردم.
احمدی گفت: در کشور جایگاه خوبی به لحاظ تعداد واحدهای تولیدی و هم از نظر تسهیلات داریم، اما اگر ما خوب را رفته باشیم و درد را خوب فهمیده باشیم، باید خروجی آنها اشتغالزایی باشد.
وی تاکید کرد: باید با واحدهای تولیدی با اعتدال برخورد شود و هم حقوق دولت و هم حقوق کارفرما دیده شود.
وی با تأکید بر این که همه باید بر روی یک سفره برابر باشند افزود: نمی‌توان قبول کرد که خواهر و برادری در لنده و دهدشت و سی‌سخت و باشت روی سفره نابرابر نسبت به سایر نقاط استان باشد.

احمدی تصریح کرد: فعالیتها و برنامه های انجام شده در حوزه بخش خصوصی امید بخش است و در بخش پیمانکاری نیز ظرفیتهای اقتصادی قابلیت توسعه را دارد.
وی افزود: استان ظرفیتهای خوبی برای باز کردن بستر حرکت به سمت بخش خصوصی در حوزه های مختلف دارد.
استاندار بیان داشت: باید در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بهره گیری از ظرفیت ها، موانع تولید را به شکل جدی پیگیری کنیم.
وی ابراز داشت: همان اندازه که تزریق منابع به واحد های دارای مشکل مورد تاکید است، بر روی توزیع اعتبار به نحو صحیح و با بازدهی مناسب نیز حساس هستیم.
احمدی با بیان اینکه تزریق تسهیلات به واحد ها مهم است، گفت: اما باید با تزریق منابع و تجهیزات، تولید، اشتغال و یا تولید و اشتغال در کنار هم افزایش یابد.
احمدی ابراز داشت: باید همه تلاش ها بر این باشد که بخش خصوصی را کارآمد کرده و به بلوغ برسانیم و در این راستا تعریف ارتباط درست و قانومند بین دولت و بخش خصوصی ضروری است.
وی افزود: ‌همچنین این امر نیازمند تعامل دولت و بخش خصوصی و تحقق تعهدات قانونی است.
احمدی گفت: اگر قرار است کسی را به استان بیاوریم و یا سفرهایی را به سایر نقاط داشته باشیم، باید هدفگذاری مناسب در این راستا انجام شود و این سفرها برای تزریق سرمایه و حل مشکلات واحد ها و افزایش صادرات باشد.
استاندار با بیان اینکه استان در حوزه های مختلف ظرفیت های فراوان دارد، گفت: استان باید به سمت صادرات برود و هدفگذاری ما بر این است که در نیمه دوم سال جاری اقدامات مناسبی انجام شود.
وی بر توزیع مناسب و دارای خروجی تسهیلات رونق تولید تاکید کرد.
 
۴۱۸ میلیارد تومان پیمانکاران از دولت طلب دارد
در این نشست ابراهیم کشاورز رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی گفت: ۴۱۸ میلیارد تومان پیمانکاران استان از دولت طلب دارند.
وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی با رویکرد مالی برای بخش خصوصی و دولت ضرورت دارد.
سازمان تامین اجتماعی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از بخش خصوصی و دولت طلب دارد
نورمحمدی مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بالابردن بسته‌ کاغذی، گفت: مکاتبات زیادی با راه و شهرسازی برای پرداخت حق بیمه شده است که تاکنون هیچ کاری در این رابطه انجام نگرفته و به تعهداتش نیز عمل نکرده است.
وی گفت: سازمان تامین اجتماعی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از بخش خصوصی و دولت طلب دارد که این مطالبات گاهاً مربوط به ۱۰ یا ۲۰ سال پیش است.
نام شما

آدرس ايميل شما

علیحسین
Iran, Islamic Republic of
اقای احمدی ت. میزنی بسه بابا دوماه اومدی به اندازه ده سال .
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
استاندار خوب اول کار میخش رو کوبونده با این مسئولین باید تند برخورد کرد.مشکل استاندارهای قبلی همین بوده که تند برخورد نکردن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه استاندار با قدرت به کارش ادامه بده و خسته نشه چون مسیر سختی رو در پیش داره با این مسئولین کم کار
اصول
Iran, Islamic Republic of
.. تاجگردون این دوره تاجگردون . هم دوامی نداری.
داغ دیده بیکار
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی خداوکیلی نام نیک از خود بجا بزار و مدیران فامیل باز مبتکر استخدامهای فامیلی مثل گوهرگانی جهاد کشاورزی را دیگه فرصت بهشون نده.
/
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی چرا معاونین استاندار غم زده نشسته اند
تامرادی
اخ و بخت جوانان بیکار ،،،،،،مدیر کل اداره کار خوابه تو جلسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حیدر
Iran, Islamic Republic of
هرکه بامش بیش برفش بیشتر
اصول
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرات را قیچی می کنی تعهد خبرنگاری اساس کارتان باشه تاجگردون دوره بعد رد صلاحیت است.
واقعيت بين
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار برای موفقیت در کارها و برنامه هایتان و پیشرفت استان چنانچه از مدیران غیر بومی استفاده شود شاهد رشد و موفقیت بیشتری خواهیم بود.
برای مثال ،وقتی مدیر کل جهت مدیر شدن اقوام خود اصرار دارد و این اقوام هم در طول بیش از ۲۰سال سابقه خدمت هیچ هنر مدیریتی هم تا حالا نداشته اند و جالبتر اینکه یکی از اینها که هم اکنون م.. هم می باشد هیچ گونه سابقه ایثارگری ،عضویت در بسیج،خانواده شاهد ووابستگی به آنها،خانواده ایثارگر و سابقه جبهه و. . . را هم ندارد و در بحث توجه به ارزشهای دفاع مقدس و آرمانهای ارزشی و حراست و توجه به بیت المال هم خیلی ضعیف هستند
و بهترین هنر این مدیر این است که از بازدید کنندگان و ناظرین و بازرسینی که به آن اموزشگاه مراجعه می کنند به بهترین نحو پذیرایی(صبحانه مفصل ،نهار مفصل در رستوران با بره کباب و در آخر هم کارت هدیه )بعمل می آورد ومدیر هم می گوید من وابسته به مدیرکل هستم و بازرسین هم برای دلخوشی مدیرکل مدیریت آن آموزشگاه را تشویق می نمایند .آیا باید با این گونه انتخاب مدیریتها می توانیم موفق باشیم
اگر مدیران کل غیر بومی باشند قطعاًجهت پیشرفت امور و نشان دادن توان مدیریتی خودشان حداکثر تلاش خود را در استفاده از شایسته سشالاری بعمل می آورند
Seyed haned
Romania
.. تاجگردون در قبال مسایل مالی و پستی بزرگترین ضربه رو بر پیکریه مردم مظلوم استان زده.
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1