کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشارکت‌های مردمی در حمایت از بیماران خاص فرهنگ‌سازی شود

8 آبان 1396 ساعت 23:13


رئیس مجمع زنان اصلاح‌طلب استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: به دلیل هزینه‌های هنگفت درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی جهت آگاه‌سازی افراد جامعه از وضعیت این بیماران و مشارکت خیرین از اهمیت بالایی برخوردار است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، زهرا حسینی عصر امروز در نشست مجمع زنان اصلاح‌طلب استان با رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل مجمع سلامت استان در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و ترویج فرهنگ تغذیه و سلامت در پیشگیری از بیماری‌های مزمن ضرورت دارد.
حسینی با بیان اینکه در کشور سازمان‌ها و نهادهای دولتی نقش جدی در امر فرهنگ و سواد تغذیه‌ای جامعه دارند، افزود: این سازمان‌ها می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در آموزش سواد تغذیه‌ای داشته باشد.
وی با اشاره به معرفی بیماران از سوی مردم به مجمع خیرین سلامت استان، گفت: به دلیل هزینه‌های هنگفت درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی جهت آگاه‌سازی افراد جامعه از وضعیت این بیماران و مشارکت خیرین از اهمیت بالایی برخوردار است.
حسینی تصریح کرد: بعضی وقت‌ها عدم آگاهی مردم در مناطق دورافتاده استان از وجود موسسه‌های حمایتی و خیرین، باعث می‌شود که بیماران سرطانی و کودکان مادرزادی به علت شرایط نامناسب مالی هیچ‌وقت به سراغ درمان نروند.
به گزارش کبنا، در این نشست رسالت‌ها و اهداف مجمع خیرین سلامت استان و شورای مشارکت‌های زنان مجمع در راستای ترویج فرهنگ خیرین و مشارکت‌های مردمی تشریح و تبیین شد.
همچنین مقرر شد که با هماهنگی رئیس هیئت‌مدیره مجمع سلامت و رئیس بسیج پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به مناطق محروم و بازدید از بیماران نیازمند، اقدامات لازم صورت بگیرد.
 


کد مطلب: 288037

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/288037/مشارکت-های-مردمی-حمایت-بیماران-خاص-فرهنگ-سازی-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1