کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معارفه رئیس دادگستری لنده برگزار شد (+عکس)

8 آبان 1396 ساعت 12:03


با حضور حجت الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد، دادستان مرکز استان و جمعی از معاونان، امام جمعه، فرماندار و مسؤولان و جمعی از مردم شهرستان لنده آئیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان لنده برگزار شد. در این آئین عبدالله سعادتیان به عنوان رئیس دادگستری شهرستان لنده معرفی و از خدمات امیرحمزه بازیار تقدیر شد.
 
ضرورت احداث ساختمان دادگستری لنده/تزاحم بین ادارات در شهرستان حل و فصل شود
فرماندار شهرستان لنده گفت: برخی تزاحمات اداری در شهرستان مشکل‌آفرین شده که نیاز است در سریعترین زمان ممکن در شهرستان حل و فصل شوند.
دارا کریمی‌نژاد در آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان لنده اظهار داشت: این شهرستان به لحاظ امنیتی و فرهنگی مشکل خاصی نداشته و در سطح استان جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: اگر در این شهرستان نظم و امنیت حاکم شده علاوه بر برخورد قاطعانه دادگستری، همکاری و مشارکت مردم و مسؤولان باعث شده که به این مهم دست یابیم و این یعنی موفقیت که باید در سایر سطوح نیز مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار لنده تصریح کرد: نتیجه این امر را در انتخابات اخیر مشاهده کردیم به گونه‌ای که هیچگونه مشکل خاصی در عرصه مشارکت و همراهی و برگزاری انتخابات که قابل ذکر باشد وجود نداشته است.
کریمی‌نژاد با بیان اینکه بار اصلی تأمین امنیت بر دوش دادگستری بوده ادامه داد: عملکرد مثبت دستگاه قضایی شهرستان قابل تقدیر بوده و باید بر خورد ببالیم که شهرستان ما چنین جایگاهی را در سطح استان و کشور به خود اختصاص داده.
وی در ادامه با اشاره به آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان لنده خاطر نشان کرد: ما مشکلاتی در سطح دادگستری شهرستان داریم که انتظار می‌رود مسؤولان استانی به جهت کمک به مردم و دادگستری شهرستان آنها را مرتفع سازند.
رئیس شورای اداری شهرستان لنده ادامه داد: اولین مشکل نبود ساختمان مناسب جهت استقرار دادگستری بوده چراکه ساختمان کنونی جوابگوی نیاز این دستگاه نبوده و مشکلاتی را هم برای مردم و هم برای مسؤولان امر به همراه داشته و این خود یکی از حقوق شهروندی است.
کریمی‌نژاد با اشاره به مشکلات نرم افزاری گفت: عدم آگاهی مردم از حقوق خود باعث شده که مشکلاتی در سطح شهرستان به وجود آید و خیل عظیمی از پرونده‌های موجود نیز بر اثر این مهم بوده که لازم است فرهنگ‌سازی در اولویت مسؤولان قرار گیرد.
وی افزود: وجود برخی معارضات و تزاحم‌های بین ادارات مشکل آفرین شده که این امر لازم است در سطح شهرستان بررسی و به نتیجه مطلوب برسد، در نتیجه همین تزاحمات در هفته‌های اخیر قطع برق و گاز و .. ادارات و نهادهای شهرستان را شاهد بوده‌ایم.
 
 
اولویت دادگستری ارتقاء عدالت و امنیت اجتماعی است
رئیس دادگستری شهرستان لنده با اشاره به اولویت دادگستری در راستای ارتقاء عدالت و امنیت اجتماعی ، گفت: چارت سازمانی دادگستری شهرستان تصویب و پرسنل از ۳ نفر به ۱۰ نفر رسیده که این امر به تحقق اولویت‌های ما جامه عمل پوشانده است.
امیرحمزه بازیار در جمع مردم شهرستان لنده اظهار داشت: موجبات عدالت و امنیت اجتماعی تلاش روز افزون مسؤولان و همکاری و مشارکت مردمی بوده است.
وی افزود: در این ره‌یافت از نکته نظرات و برنامه‌ریزی‌های کارشناسانه رپیس کل دادگستری استان نباید غافل شویم چراکه با حمایت همه جانبه فرصت لازم برای اجرای مأموریت‌ها و وظایف سازمانی نیز فراهم گردید.
رئیس دادگستری شهرستان لنده تصریح کرد: در نتیجه این امر هم‌جوشی، هم دوستی، ارتقاء عدالت و امنیت اجتماعی نیز در سطح شهرستان فراهم گردید.
بازیار یادآور شد: در آغاز کار دادگستری شهرستان لنده با ۳ نفر نیرو شروع به کار کرده که امروز به ۱۰ نفر نیرو و ۴ قاضی ثابت رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: اولویتهای اداره کل دادگستری رفع محرومیت‌های حوزه کمتر توسعه یافته بوده که در سطح شهرستان لنده به خوبی محقق شده است.
 
ضرورت مطالبه‌گری رئیس دادگستری برای تحقق امنیت و عدالت اجتماعی /ساختمان دادگستری لنده در دستور کار قرار خواهد گرفت
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت تحقق عدالت و امنیت اجتماعی گفت: رئیس دادستان دادگستری شهرستان لنده باید خواسته‌های عمومی مردم را با مطالبه‌گری از مسؤولان استانی و کشور پیگیری کنند.
حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان لنده اظهار داد: مردم فهیم و انقلابی و بصیر شهرستان لنده باید خوبی‌های بیشتری نصیبشان شود چراکه استحقاقشان بیش از این بوده است.
وی افزود: پاکی و صداقت، محرومیت مادی و غنای باطنی این مردم متدین و متمدن شهرستان لنده باعث شد احساس تکلیف نمائیم و در جهت ارائه خدمت بیش از گذشته با حضور و قدردانی از آنها گام برداریم.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: توفیقات و موفقیت‌های دستگاه قضایی شهرستان جز با همراهی روحانیت، نیروهای مقتدر سپاه و نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان(عج)، معتمدین، که بازوان اصلی دستگاه قضایی هستند حاصل نمی‌شد.
حجت‌الاسلام مزارعی با اشاره به تغییر و تحول در دادگستری شهرستان لنده ادامه داد: این رفت و آمدها موجبات رشد و ترقی جامعه را فراهم می‌سازند و باعث می‌شود بهتر بتوانیم قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مجموعه٬ خویش را بشناسیم و از آن به درستی استفاده کنیم.
وی در ادامه با اشاره به فرهنگ‌سازی و مقابله با مخلان نظم و امنیت خاطر نشان کرد: معاونت پیشگیری یکی از قوی‌ترین معاونت‌های استان بوده که توانسته در حوزه‌های مختلف اقدامات قابل تحسینی را فرهنگ‌سازی نماید.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شهر لنده با این همه ظرفیت و خوبی به عنوان گل استان بوده که از آرامش و امنیت لازم نیز برخوردار می‌باشد.
مزارعی با اشاره به نبود پرونده خشن در این شهرستان گفت: این مهم یکی از موفقیت‌های دستگاه قضایی در شهرستان لنده بوده که در همین راستا ما خود را مکلف به قدردانی از مردم شریف این شهرستان بدانیم و برای رشد و ارتقاء آن تلاش خود را دو برابر کنیم.
وی خطاب به رئیس دادگستری و دادستان شهرستان لنده تصریح کرد: مسؤولان امنیتی و نظارتی نباید بگذارند در شهر ولایی مردم احساس نا امنی کنند، از ظرفیت‌ها برای رفع معضلات و مشکلات اجتماعی نهایت استفاده را ببریم و احساس و خانه امن و آرامش مخلان امنیت را نا امن سازیم.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مسؤولان به خصوص رئیس دادگستری و دادستان باید خواسته‌ها و مطالبات عمومی مردم را با جدیت پیگیری و مطالبه‌گری از مسؤولان استانی و کشوری را در جهت رفاه، امنیت، آرامش و عدالت اجتماعی وجهه همت خویش قرار دهند.
مزارعی در پایان با اشاره به مشکلات دادگستری لنده یادآور شد: موضوع احداث ساختمان جدید دادگستری شهرستان لنده در اولین دیدار با مسؤولان کشوری پیگیری و بررسی خواهد شد.
 


کد مطلب: 287959

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/287959/معارفه-رئیس-دادگستری-لنده-برگزار-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1