کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کج سلیقگی شد / در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد دروازه استانداری را ندیدیم / آقای استاندار یا عذرخواهی و یا تکذیب کند / برای اصولگرایان «بد» نشد / مخالفتی با حضور اصولگرایان نداشتیم

6 آبان 1396 ساعت 6:54


بخش دوم
رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: من فکر نکنم که شورای هماهنگی اصلاحات مخالفتی با حضور اصولگرایان در آن جلسه داشتند و تنها برنامه‌هایشان برای دیدار با استاندار تنظیم نشده بود و تصمیم جمعی گرفته نشده بود.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید ضیا‍‍ء الدین رضا توفیقی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و رئیس ستاد حسن روحانی (رئیس جمهور) در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری در نشست با تنی چند از خبرنگاران یاسوج به سئوالاتی پیرامون مسائل مختلف پاسخ داد که از منظر خوانندگان گرامی می‌گذرد؛ برای دیدن بخش اول سخنان وی اینجا را کلیک کنید.
سئوال (۴)، آیا از نحوه دعوت استاندار از احزاب سیاسی اعتراضی داشتید؟ چرا حضور پیدا نکردید؟ آیا شماها از اینکه همزمان با اصولگرایان دعوت شده‌اید؟ نگران بودید؟ نظرتان در باره این خبر که گفته شد؛ استاندار با بیان این شعار «زنده باد مخالف من» به اصلاح‌طلبان کنایه زده است، چیست؟
در مورد دعوت از احزاب اصلاح‌طلب و شورای هماهنگی عرض می‌کنم که اولاً بنده سخنگوی شورای هماهنگی اصلاحات نیستم، نظر شخصی خودم را می‌دهم، ولی تا جایی که من می‌دانم، قضیه از این قرار بود که یک روز قبل از این نشست، کارشناسی از استانداری با احزاب تماس گرفت، هم اصلاح‌طلب و هم اصولگرا، اصولگرایان یک مزایا دارند که دو یا سه نفر تصمیم می‌گیرند، و بقیه تبعیت می‌کنند، اما اصلاح‌طلبان، شورایی دارند، به نام شورای هماهنگی اصلاح‌طلب که باید موضوعات در آنجا بحث شود و بعد از آن، رأی گیری می‌شود و تصمیم گرفته می‌شود و فرصت برای این تصمیم گیری نداشتیم، بنابراین یک بحث مختصری داشتیم، و بقیه بحث به جلسه بعد موکول شد.
با رأی اکثریت تصمیم گرفتند که شرکت نکنند، حالا بعد هم نشد که دوستان اصولگرا، رفتند و در خلوت با استاندار حرف‌هایشان را زدند. ایرادی نداشت، اما به منزله اینکه اصلاح‌طلبان اعتراض داشته باشند، به حضور اصولگرایان، به این معنی نبود، آقایان اصولگرایان خوب می‌دانند که در هشت ساله دولت احمدی‌نژاد اصلاح‌طلبان در استان با ۴ استانداری که داشتند، هیچ وقت نرفتند استانداری بگویند که ما سهم می‌خواهیم و یا به اصولگرایان بگویند، که شما در استان رأی نیاوردید، پس نباید سهمی بخواهید و از این حرف‌هایی که جناب آقای پناهی رئیس شورای سیاست‌گذاری می‌زنند.
خلاصه اینکه اصلاح‌طلبان فضاسازی کنند، خلاصه در این هشت سال خبری از این حرف‌ها نبود، اصلاً ما درب و دروازه استانداری تا هشت سال آقای احمدی‌نژاد تمام شد، ندیدیم، اما ما می‌گوییم، حتی زمانی که آقای خادمی بود، نظرمان این بود که آقایان اصولگرایان بتوانند حرف‌هایشان را بزنند، اختلاف ما با اصولگرایان در این است. حالا هم که رفتند و نظراتشان را به آقای استانداری گفتند، و معمولاً تیپ بحث‌هایشان هم مشخص است، و به گونه‌ای که صحبت کردند و بعد از آن هم که بعضی نوچه‌هاشان به گونه‌ای صحبت کردند و تیتر زدند که نباید اصلاحطلبان سهم خواهی کند و قهر با استاندار و یا تقابل با استاندار، اصلاً خبری از این حرف‌ها نبود، و این مسئله به ختم می‌شود که ما فرصت تصمیم‌گیری و رأی گیری نداشتیم، برنامه‌ها تهیه نشده بود، روی برنامه‌های پیشنهادی به استاندار به توافق نرسیده بودیم، این دلیلش بود، و الا هیچ گونه تقابل و تعارضی نبود، و مشکلی هم با حضور اصولگرایان نبود، البته کج سلیقگی هم شده بود، از ناحیه کسانی که میزبان بودند، کج سلیقگی شده بود، همین طوری که اصلاح‌طلبان به نفع اصولگرایان صحنه را خالی کرده بودند که اصولگرایان بتوانند، حرف‌هایشان را بزنند، بهتر این بود که هم اصولگرایان و اصلاح‌طلبان مجزا دعوت می‌شدند تا بتوانند حرف‌هایشان را بزنند.
ما تا دیروز با آقای دانشی رئیس حزب موتلفه استان کهگیلویه و بویراحمد مناظره می‌کردیم و مناظره ما به تنش کشیده شد و بعد کار ما به دادگاه کشیده شد. و بعد از آن مناظره من و آقای دانشی همدیگر را ندیده بودیم، کج سلیقگی شده بود. که این مجموعه‌ها را با هم دعوت کرده بودند، با این حال من فکر نکنم که شورای هماهنگی اصلاحات مخالفتی با حضور اصولگرایان در آن جلسه داشتند و تنها برنامه‌هایشان برای دیدار با استاندار تنظیم نشده بود و تصمیم جمعی گرفته نشده بود.
نهایتآ دلایل عدم حضور اصلاح‌طلبان چه بود؟
نهایتاً برنامه‌ها تنظیم نشده بود و به تصمیم نهایی نرسیده بودند و اینکه فرصت گفت‌وگو و بحث و رأی گیری نبود و چون فرصت جلسه نبود برای تصمیم نهایی.
سئوال (۵)، نظرتان در باره سخن استاندار که گفته بودند، ۱۰ مرد در این استان نبود که از طایفه خودش بگذرد و تنها به فکر مردمش باشد، را بفرمائید؟
بعضی حرف‌های اخیر استاندار، حرف‌هایی است که هم باید از آنها استقبال کنند، مثل همین که ایشان با قوم‌گرایی مخالفت می‌کند، قابل تمجید است. و بیش از هر کسی اصلاح‌طبان از آنها استقبال می‌کنند.  ما مرزبندی‌ها را اصولگرایی و اصلاح‌طلبی می‌بینیم نه مسائل قوم‌گرایی و طایفه‌گرایی و این نوع تفاوت دیدگاه ما با اصولگرایان است، کسانی که مرزبندی‌ها را در قوم‌گرایی می‌بینند، پوپولیست هستند. ما از این حرف‌های استاندار استقبال می‌کنیم.
اما اینکه می‌گویند، ۱۰ مرد در این استان نیست که قوم‌گرایی نکرده باشد، فکر نمی‌کنم، همچنین چیزی را گفته باشد، و بعید است کسی که قبلاً استاد دانشگاه بوده، مولف و نماینده مجلس بوده، این حرف را زده باشد، احتمالاً رسانه‌ها اشتباه نوشته‌اند و یا اشتباه فهمیده باشند. اما اگر گفته شده، استاندار باید عذخواهی کند.
استان کهگیلویه و بویراحمد، پر از انسان‌های دلیر، مرد و رادمرد است، داشتیم و داریم. پیش از انقلاب در جنگ با نظام پهلوی و پیش از پهلوی، دوره صفوی مردان بزرگی بودند، اینجا مهد دلیرمردها و قهرمانانی بوده و هست، هم الان و هم زمان جنگ سردارها و دلیرمردانی‌ در صحنه‌های انقلاب حضور داشتند.
آقای استاندار اگر این حرف را نگفته‌اند، باید سریعاً تکذیب می‌کردند.
ادامه دارد....
 
 


کد مطلب: 287310

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/287310/کج-سلیقگی-۸-سال-دولت-احمدی-نژاد-دروازه-استانداری-ندیدیم-آقای-استاندار-یا-عذرخواهی-تکذیب-کند-اصولگرایان-بد-نشد-مخالفتی-حضور-نداشتیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1