کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تقابلی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد نداریم /نه جلسه‌ای با جهانگیری بوده و نه آقای «روحانی» همچنین حرفی در باره این نماینده مجلس زد / تکذیب می‌کنم

6 آبان 1396 ساعت 6:34


رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با استاندار کهگیلویه و بویراحمد تا هیچ تقابلی نداریم.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید ضیا‍‍ء الدین رضا توفیقی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و رئیس ستاد حسن روحانی (رئیس جمهور) در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری در نشست با تنی چند از خبرنگاران یاسوج به سئوالاتی پیرامون مسائل مختلف پاسخ داد که از منظر خوانندگان گرامی می‌گذرد؛
سئوال(۱)؛ ماجرای بیانیه اصلاح‌طلبان همزمان با انتخاب دومین استاندار دولت تدبیر و امید در استان کهگیلویه و بویراحمد چه بود؟
این بیانیه مربوط به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان کهگیلویه و بویراحمد بود، من عضوش هستم، اما سخنگوی این جبهه نیستم.
سخنگوی آن شورا، خود رئیس دوره‌ای این شورا است که سه ماه یک بار تغییر می‌کند، ولی تا جایی که من اطلاع دارم در آن بیانیه اصلاً بحث تقابل با آقای استاندار نبود، بحث یک روند بود، انتقاد از یک روند بود، و این که به آقای رئیس جمهور بگویند، که استان دارای پتانسیل‌های است. شورای هماهنگی و ستادها باید دیده می‌شدند و مشورت می‌شد و همان جا[در بیانیه] تاکید شد که ما هیچ پیش داوری نسبت به آقای استاندار نداریم و منتظر می‎‌مانیم تا برنامه‌ها و عملکرد ایشان را ببینیم. و آن صحبت به آن معنا نبود که بعضی از رسانه‌ها به شکل خاصی موضوعی را انعکاس کردند و سعی کردند که اصلاح‌طلبان و استاندار را به تقابل با همدیگر بکشانند. در حالی که اصلاح‌طلبان دلیلی برای تقابل با استاندار ندارند، تا زمانی که عملکرد ایشان دیده شود و اصلاً اصلاح‌طلبان به دنبال تعامل هستند با آقای استاندار، و همین جا عرض می‌کنم که از طرف معاون سیاسی استانداری خیلی وقت پیش تماس گرفته شد، با بنده به عنوان رئیس ستاد آقای روحانی برای دیدار با آقای استاندار، که با ایام تاسوعا و عاشورا حسینی همزمان و گرفتاری‌های هم ایجاد شد که بنده بعد از چند روز پاسخ دادم. و الان یازده روز است که به آقای محمدی پاسخ داده‌ام که بچه‌های اصلاح‌طلب و اعضای ستاد آمادگی دیدار دارند، می‌گذرد. و حتی در این فاصله با آقای محمدی تماس داشتم که شما به آقای استاندار منتقل کردید، موضوع را، گفتند؛ بله. آقای استاندار هم سفرهای درون استانی (گچساران، کهگیلویه، دنا) داشتند. و من هم این هفته سفری تهران داشتم. و ستاد تهران جلسه‌ای داشت و در نتیجه آقای استاندار احتمالاً فرصتی پیدا نکردند و قرار شد که آقای محمدی سه روز قبل از دیدار و ملاقات به بنده اطلاع دهند که بنده هم دوستان عضو ستاد و روسای ستاد را دعوت کنم و در یک جلسه با آقای استاندار بنشینیم و ببینیم که برنامه‌های آقای استاندار برای ما چه چیزی است. برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد آقای دکتر احمدی چه برنامه‌های دارند. و به چه روشی می‌خواهند که برنامه‌هایش را دنبال کند. چه نیروهای می‌خواهند این برنامه‌ها را اجرا یا پیاده کنند و اگر ما هم نظری داشتیم نسبت به برنامه ایشان دریغ نخواهیم کرد و اگر مشورت خواستند، مشورت می‌دهیم. نظر خواستند، نظر می‎‏دهیم، کمک خواستند و کمک می‌کنیم، ایشان استاندار استان هستند، نماینده دولتی هستند که ما برای آن تلاش کردیم و رأی دادیم، مردم استان رأی دادند، اکثریت رأی دادند.
بنابر این از استاندار انتظار داریم، در این دولت از مواهب و امکانات و اعتبارات ملی و استانی بیش از پیش بهره‌مند شوند و برای این استان قدمی بردارند.
 
سئوال(۲)؛ ساختار انتخاب روسای ستادها به چه شکلی بوده؟ و این تیم با ستاد آقای رئیس جمهور در مرکز چه قدر هماهنگ بوده است؟
این الان بحث امروز ما نیست، شش ماه از آن زمان می‌گذرد، امروز مسائل دیگری مطرح است، به هر حال دربالا مجموعه‌ای بودند از اصلاح‌طلبان، اعتدال گرایان و افرادی دارای کار سیاسی، مطالعه می‌کردند و رصد می‌کردند و به یک فرد می‌رسیدند برای رئیس ستاد و بعد از آن هم مشورت و گفت‌وگو می‌کردند و نهایتاً اگر آن فرد می‌پذیرفت، خوب کارش را شروع می‌کرد و روال انتخاب رئیس ستاد در استان ما هم اینگونه بود. چند نفر در استان ما از جمله، بعضی از آدم های معروف استان که در تهران بودند از من خواستند که این را بپذیریم. من ابا داشتم بنا به دلایلی که در اینجا جایش نیست، ولی به هر حال ما پذیرفتم و ساز و کار به این شکل بود.
آیا در همه استان‌ها به نحوه انتخاب استانداران اعتراض داشتند و یا این مختص به استان کهگیلویه و بویراحمد بود و این سازو کارها چه بوده است؟ اگر تعامل ایجاد نشود، چه می‌شود؟
ببینید، ساز و کار خاصی وجود ندارد، یک چیز عرفی است و قانونی نیست، قانوناً وزیر کشور می‌تواند، استاندار مورد نظر خودش را انتخاب کند و بعد هم ببرد هیئت دولت، و هیئت دولت نظر دهند، رأی گیری شود و استاندار تأئید و یا رد شود، در مورد استان ما همینطور بود، اما عرفاً با افکار عمومی و افراد شاخص در هر استان درگذشته مشورت می‌شد، و افکار عمومی در استان‌ها در نظر می‌گرفتند و در استان‌های دیگر تغییراتی هنوز نشده است و تا جایی که من می‌دانم ۷ استان انجام شده است. بالاخره هر چند یک بار روسای ستادها در تهران با معاونین و سایر مسوولان کشوری جلسه دارند. تا الان چند جلسه هم برگزار شده و آقای شریعتمداری که هم به استان خودمان سفر کرده بود، گفته بود که در انتخاب استاندار و مدیران با ستادهای انتخاباتی مشورت می‌شود.
اما خوب دیگر، کابینه پیش بینی می‌‎شد که به صورت دیگری باشد، اما به صورت دیگری شکل گرفت، در نتیجه مشورتی نشد، اما عرض می‌کنم، طوری نباشد که در استان تلقی شود، اصلاح‌طلبان در تقابل با استاندار قرار گرفته‌اند، من نظر شخصی خودم را می‌گویم. باز هم تاکید می‌کنم، من نماینده کسی نیستم، سخنگوی اصلاح‌طلبان و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم نیستم. باز هم عرض می‌کنم که برداشت و تلقی من این است که هیچ گونه تقابلی نیست و آن بیانیه اعتراض نبود، بلکه انتقاد بود. انتقاد با اعتراض با هم تفاوت دارد، انتقادی بود که همین الان اصلاح‌طلبان دارند که آقای استاندار برنامه‌هایش را به همه بگوید، به مردم، نمایندگان، به مدیران، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برنامه‌هایش را بگوید، و همه نظراتشان را پیرامون برنامه های استاندار بیان کنند.
تا حجت کافی برای تقابل نداشته باشیم، فعلاً با آقای استاندار تقابل نمی‌کنیم.
سئوال(۳)؛ گفته می‌شود جلسه‌ای در تهران روسای ستاد و اصلاح‌طلبان با رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور داشته اند که در ان جلسه؛ آقای روحانی به معاون اول خود گفت در استان کهگیلویه و بویراحمد نظر فلان نماینده [آقای تاجگرودن] را فقط داشته باشید، بقیه [اصلاح‌طلبان‌ها] را کاری نداشته باشد، آیا صحت دارد؟
هیچ جلسه‌ای اصلاح‌طلبان و روسای ستادها و یا شورای هماهنگی اصلاحات در تهران نداشته است و آن را تکذیب می‌کنم، کذب محض است، همچنین هیچ نوع جلسه در تعیین استاندار بین اصلاح‌طلبان، شورای هماهنگی و یا رئیس ستاد و معاون اول رئیس جمهور نداشتیم. و تکذیب می‌کنم و تا زمان انتخاب آقای استاندار فعلی، هیچ گونه برنامه ای برای تغییر استاندار و یا جایگزینی آقای خادمی ما نداشتیم. و ما فکر می‌کردیم آقای خادمی برای مدت دیگر خواهد ماند. پس تکذیب می‌کنم. نه همچنین جلسه‌ای با آقای «جهانگیری» بوده و نه آقای «روحانی» همچنین حرفی زد.
ادامه مصاحبه به زودی منتشر می‌شود.
در ادامه حرف‌های مهم رئیس ستاد روحانی در استان کهگیلویه و بویراحمد را می‌توانید، مطالعه کنید.
بخش دوم این مصاحبه را اینجا مطالعه کنید [کلیک کنید]


کد مطلب: 287279

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/287279/تقابلی-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-نداریم-نه-جلسه-ای-جهانگیری-بوده-آقای-روحانی-همچنین-حرفی-باره-این-نماینده-مجلس-زد-تکذیب-می-کنم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1