کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آقای نوروزی نگران این شیوه نباشید، استمرار دارد / استاندار تقلب آقای رئیس را گرفت

1 آبان 1396 ساعت 0:42


 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: صادق باشید و اطلاعات ناکافی و غلط ندهید.
به گزارش کبنا، جلسه شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار استان و با حضور مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد، این جلسه برای اولین بار با حضور تمام مدیران‌کل و رأس ساعت مقرر برگزار شد، یکی از موضوعاتی که در این جلسه به آن اشاره شد، بی‌اعتبار بودن نتایج آزمایشگاه‌های مکانیک خاک بود که حقوق آنها در عمده موارد از جیب پیمانکاری داده می‌شود که آن آزمایشگاه باید در مورد کیفیت کار این پیمانکار و بتن و دیگر مصالح به کار رفته در پروژه آزمایش دهد.

حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص، اظهار کرد:  وقتی دستگاه اجرایی حقوق و هزینه‌های آزمایشگاه را یا نمی‌دهند یا به موقع نمی‌دهند، امیدی به نتایج این آزمایشگاه‌ها نیست، موضوعی که معاون فنی سازمان مدیریت نیز آن را تأیید کرد.
یکی دیگر از این حاشیه‌ها زیر سؤال بودن عملکرد شورای فنی و دبیرخانه آن در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با رویکرد جدید استاندار جدید این استان بود.
 
به عنوان مثال وقتی دستور کار بررسی مصوبات قبلی در جریان بود، یکی از مصوبات تجمیع و یکپارچه‌سازی سامانه‌های اداری بود که استاندار از حسن نوروزی پرسید که بخش‌نامه اجرایی این کار کی ابلاغ شده که او پاسخ داد حدود یکماه است اما وقتی استاندار با دقت و ریزبینی بررسی کرد، مشخص شد که حدود یک‌سال است این بخش‌نامه ابلاغ شده و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که خودش باید این مصوبه را اجرا می‌کرد، اقدام خاصی انجام نداد.
استاندار در این مورد با جدیت گفت که صادق باشید و اطلاعات ناکافی و غلط ندهید یا مصوبات الکی را مصوب نکنید یا بدانید که من مرور می‌کنم و نتیجه و خروجی می‌خواهم نه مصوبه دل‌خوش‌کن!
حسن نوروزی وقتی می‌خواست این موضوع را پاسخ دهد خطاب به استاندار گفت که من از این دقت‌نظر شما تشکر می‌کنم و امیدوارم مستمر باشد، احمدی هم به او گفت که اگر نگران استمرار این شیوه مدیریتی من هستید، مطمئن باشید که مستمر است و من همیشه کار شفاف، مکتوب و عملیاتی می‌خواهم.
احمدی در این شورا با ریزبینی خاصی و با بررسی تاریخ نامه‌ها به قول خودش متوجه خیلی از مسائل در تعهد و جدیت مسئولان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به پیگیری امورات و مکاتبات شد و در بسیاری از موارد تذکرات جدی داد.
او وقتی در چند مورد قصد دقت بیشتر در اسلایدها و دیدن تاریخ نامه‌ها و اطلاعات آن شد، مسئول نمایش این اسلایدها به سرعت رد شد که با تذکر استاندار برمی‌گشت و ایرادات آن برملا می‌شد.
احمدی خطاب به مدیران گفت: سیستم الکترونیکی را اینجا راه می‌اندازم که نه هیچ اسلایدی بپرد و نه هیچ مصوبه‌ای بلکه همه چیز مستند در دسترس باشد که کارها شفاف شوند.
او وقتی چند مدیر سعی در توجیه کم‌کاری‌ها و نامه‌نگاری‌های ناقص و صوری آن هم بدون نتیجه و پیگیری جواب آن شدند گفت من اینجا می‌خواستم بفهمم که در این استان کارها چگونه پیگیری می‌شوند و این نامه‌هایی که می‌روند و بی‌نتیجه داد و صدای مردم را درآوردند، چگونه نوشته و پیگیری می‌شوند که فهمیدم، پس توضیح لازم نیست.
استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که مصوبات قبلی و نحوه پیگیری مدیران مربوطه را با دقت بررسی می‌کرد در چند مورد که از نوروزی سوالاتی پرسید، معاون او یادداشتی به او می‌رساند که احمدی در واکنش به آن گفت آدم از این رفتارها تعجب می‌کند، من از آقای نوروزی پرسیدم او باید پاسخ دهد و در جریان مسائل باشد.
احمدی در ادامه توضیح داد: بدانید که تا روزی که من هستم در هر جلسه‌ای باید خود مدیر بیاید حالا اگر معاون و کارشناسش را هم با خود بیاورد خوب است اما خودش باید باشد چرا که او مدیر شده که مشکل مردم را حل کند و باید به همه ریز و بم مشکلات اداره و مردم مسلط باشد.
وی هنگامی که سهمگین با یادداشت و پیام کوتاه به حسن نوروزی اطلاعات می‌رساند، گفت: مدیر با اطلاعات کامل به جلسه بیاید؛ شیوه تقلب رساندن و تلفن زدن برای اطلاع از مسائل را کنار بگذارید، مدیر از قبل اطلاعاتش را با معاون و کارشناسش در میان بگذارد نه در جلسه!این شیوه تقلب رساندن را قبول ندارم؛ مدیر باید در جریان مسائل باشد نه اینکه زنگ بزند به معاونش که چه خبر است یا یادداشت بگیرد؟
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به هیچ وجه نمی‌پذیرم بدون دلیل قابل قبول مدیری در جلسه حاضر نشود، هر مدیری به کارش و مسئولیتی که گرفته است تسلط ندارد، به جلسه نیاید، ایرادی ندارد. اگر خودتان در جریان مسائل پیرامونی باشید دیگر کارشناسی سر شما کلاه نمی‌گذارد، اطلاعات غلط به شما نمی‌دهند، نامه‌ای گم نمی‌شود و کارشناستان پیش شما یک حرف و پشت سر شما حرف دیگری نمی‌زند.
احمدی افزود: مدیران بدانند من در اداره و کار و مسائل و مشکلات مردم با هیچ مدیری رفیق نیستم اما خارج از حوزه کار با همه مدیران دوست و برادر هستم.
او همچنین از رسانه‌ها خواست تا به فکر تیترهای آنچنانی نباشند چرا که من برای همه مدیران احترام قائل هستم و مسائلی که مطرح می‌شود فقط در حوزه کار هستند و به هیچ عنوان نباید به جایگاه و شخصیت مدیری خدشه‌ای وارد شود.
استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه این رویکرد من مورد تأیید مردم است، ادامه داد که مدیران بدانند که این‌ها فقط ۱۵ درصد مسیری است که من در اداره جلسات و شیوه پیگیری امورات دنبال می‌کنم و این که می‌گویند در این استان این کارها شدنی نیستند را قبول ندارم، اتفاقا اینجا کوچک است و راحت می‌شود یک ساختار اداری نظامند را درست کرد که الگوی بقیه هم شود.(فارس)


کد مطلب: 286207

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/286207/آقای-نوروزی-نگران-این-شیوه-نباشید-استمرار-استاندار-تقلب-رئیس-گرفت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1