تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۲۸۵۱۸۲

احداث فرهنگسرای شهرستان لنده/ بازدید از پروژه پردیس هنری گچساران

۰
کبنا ؛احداث فرهنگسرای شهرستان لنده

مدیرکل ارشاد استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: با اهدای زمین از سوی شهرداری لنده و تأمین اعتبارات لازم عملیات ساخت فرهنگسرا در این شهرستان آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اهداف ساخت فرهنگسرا در شهرستان لنده اظهار داشت: با توجه به وسعت و جمعیت رو به رشد شهرستان و ترسیم شهرستان به‌عنوان شهری با پیشینه فرهنگی، اداره ارشاد با همکاری شهرداری درصدد برآمدند تا به طراحی و تدوین ساخت فرهنگسرا سیاست‌های فرهنگی، اجتماعی و تفریحی بپردازند.
دهبانی‌پور بابیان اهمیت فرهنگ و هنر در شهرستان لنده، تصریح کرد: اداره ارشاد در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط در راستای ارتقاء فرهنگی این شهرستان، همواره درصدد بوده با برنامه‌ریزی در بحث‌های فرهنگی به نتیجه مطلوبی در این زمینه برسد.
مدیرکل ارشاد استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه به اهدا ۳ هزار مترمربع زمین از طرف شهرداری برای ساخت فرهنگسرا در لنده اشاره کرد و گفت: عملیات کلنگ زنی ساخت فرهنگسرا در سال ۹۲ صورت گرفته که پس از تأمین اعتبارات لازم آغاز می‌شود، اما آنچه باید موردتوجه مسئولان امر قرار گیرد ضرورت برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدفمند برای آگاهی مردم و نسل جوان است.
دهبانی پور افزود: انجام مطالعات علمی و تحقیقاتی نسل جوان، دانشجویان و دانش آموزان برای شناخت و رفع ناهنجاری‌های اجتماعی و آموزش شهروندان به‌منظور کاهش مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی درزمینهٔ اوقات فراغت نسل جوان در ایام تابستان جذب و هدایت مشارکت‌های مردمی، برنامه‌ریزی برای ‌ افزایش بهره‌وری از فضاها و امکانات فرهنگی از اهداف مهم ما برای ساخت فرهنگسرا است.
وی ابراز کرد: اعتبار موردنیاز برای ساخت فرهنگ‌سرا ۲۰ میلیارد ریال بوده که به دستور استاندار کهگیلویه وبویراحمد در ردیف سه طرح مهم و اولویت‌دار پروژه‌های شهرستان قرار گرفت که پس از تأمین اعتبار عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.
 
بازدید از پروژه پردیس هنری گچساران
بازدید استاندار، تاجگردون نماینده مجلس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد از پروژه پردیس هنری شهرستان گچساران
رضا دهبانی در بازدیدی که به همراه احمدی استاندار و تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان شهرستانی و استانی از پروژه‌های شهرستان گچساران داشت در بازدید از پروژه ساختمان پردیس فرهنگی و هنری گچساران اظهار کرد: این پروژه پیشرفت خوبی دارد و امیدواریم با پیگیری‌هایی که در حال انجام است با همین روند به جلو برود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد بابیان اینکه شهرستان گچساران با توجه به جمعیتش دارای ظرفیت‌های هنری بسیاری است و تصریح کرد: پردیس هنری گچساران دارای ۱۰ هزار مترمربع زمین با ۶ هزار متر زیربنا و هشت سالن است که به‌عنوان خانه هنرمندان گچسارانی است.
وی بابیان اینکه چنین پروژه‌ای در کشور بی‌نظیر است گفت: قطعاً فراهم ساختن زیرساخت‌های مناسب فرهنگی و هنری در شهرستان مهم‌ترین خواسته هنرمندان گچسارانی است و می‌تواند تضمین‌کننده آینده باشد.
دهبانی پور با اشاره به ساختمان پردیس هنری در این شهرستان عنوان کرد: این ساختمان دارای ۸ سالن موسیقی، سینما، تئاتر، همایش، گالری، کنفرانس، نگارخانه، موزه، سینما تکس و سالن‌های ۱۵۰ و ۴۰۰ نفری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد بابیان اینکه این پروژه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد دارد، ابراز کرد: برای ساخت ستون‌های این ساختمان مبلغ چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی بابیان اینکه مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به احداث این ساختمان تخصیص داده‌شده، خاطرنشان کرد: در سال جاری مبلغ ۶ میلیارد تومان برای احداث این ساختمان اختصاص‌یافته است.
 
بررسی وضعیت پروژه مجتمع فرهنگی هنری لنده

وضعیت پروژه مجتمع فرهنگی هنری شهرستان لنده با حضور استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد بررسی شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد در جمع شورای اداری شهرستان لنده با حضور استاندار جدید استان و نماینده شهرستان‌های چهارگانه لنده، چرام، لیکک و کهگیلویه اظهار داشت فرهنگسرای شهرستان لنده یکی از مهم‌ترین نیازهای زیرساختی حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان می‌باشد.
رضا دهبانی پور اظهار داشت با پیگیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده، زمین فرهنگسرا در سال ۱۳۹۲ به متراژ سه هزار متر مهیا شد که امیدوارم باوجود استعدادهای فرهنگی و هنری توانمند و نخبه در سطح استان و کشور و نگاه ویژه استاندار که یک نگاه فرهنگ محور می‌باشد شاهد شروع به ساخت این فرهنگسرا در این شهرستان باشیم.
وی اظهار داشت: باوجود همه توانمندی‌ها و پیشینه درخشان فرهنگی و هنری این شهرستان وجود یک مجتمع فرهنگی و هنری کامل که دارای تمام زیرساخت‌ها جهت رشته‌های متنوع هنری باشد لازم و ضروری است تا زمان برگزاری جلسات مهم همچون همین جلسه و سایر همایش‌ها با مشکل کمبود مکان مواجه نشویم.
رضا دهبانی پور ربا حضور در یادمان شهدا گمنام شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
وی با حضور در مکان احداث فرهنگسرا از نزدیک مسائل مربوط به ساخت این پروژه را بررسی کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1