کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تولید ۳ فیلم‌نامه بلند در یاسوج کلید می‌خورد/ برگزاری کنگره ملی بزرگداشت «آیت‌الله ملک حسینی»

26 مهر 1396 ساعت 15:20


رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: تولید سه فیلم‌نامه بلند در شهر یاسوج کلید می‌خورد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، شریف اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حوزه هنری استان در بخش‌های فیلم، موسیقی، تئاتر و آثار تجسمی به‌ عنوان یک‌ نهاد فرهنگی وظیفه تدوین، ترویج و ارزش‌های بنیادین انقلاب اسلامی را دارد.
اسلامی بابیان اینکه آثاری در زمینه‌ی ادبیات پایداری در بخش تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان به چاپ رسیده است، بیان کرد: سال گذشته سه کتاب «پایی که جا ماند»، «فتاح» و «مقاومت خندقیان» در عرصه ملی چاپ شد و انتشار یافت، و همچنین مجوز ۱۴ کتاب از خاطرات رزمندگان، ایثارگران و آزادگان دفاع مقدس استان برای تکثیر و انتشار به مرکز ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه ادبیات پایداری و آثار مربوط به دوران دفاع مقدس در واقع رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان ما را رشته تحریر در می‌آورند، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون در بخش ادبیات پایداری پنج نشست خاطره‌گویی دفاع مقدس با مشارکت کنگره سرداران شهید استان برگزار شد.
وی با بیان اینکه چهار نمایش استانی در حوزه فرهنگ دفاع مقدس نیز در حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است، افزود: که یکی از این نمایش‌ها در مبتنی با فرهنگ بومی استان بوده در جشنواره تئاتر سوره و تئاتر خیابانی به نمایش درآمد و بقیه آثار نیز در سطح استان به نمایش گذاشته شد.
 
وی بابیان اینکه شب آوازهای لری برای پاسداشت آواز اصیل لری و در واقع مقابله با موسیقی‌های وارداتی در مرکز استان برگزار شد، افزود: دو قطعه موسیقی محلی و قشقایی در حوزه حماسه‌های دفاع مقدس استان نیز ساخته شد که کاست «قهص و قوم» بعد از ماه محرم و صفر در استان رونمایی می‌شود.
رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه دو کتاب در حوزه شعر و داستان استان به چاپ رسیده است، اظهار کرد: امسال یک مجموعه شعر طنز لری و دو اثر غزل‌های لری چاپ خواهد شد، و همچنین جمع‌آوری سه کتاب آفرینش‌های ادبی، شعر و داستان برای چاپ در حال انجام گرفتن است.
وی با اشاره به ساخت دو فیلم در حوزه هنرهای تصویری، افزود: یک فیلم مستند، یک نماهنگ و دو فیلم انیمیشن در دست تولید داریم، و همچنین یک فیلم داستانی به‌زودی کار تولید آن به پایان می‌رسد و  عرضه می‌شود.
رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه وبویراحمد از اکران فیلم و عکس رویش در شهر یاسوج خبر داد، گفت: تولید سه فیلم‌نامه بلند در شهر یاسوج کلید می‌خورد.
وی اظهار کرد: سال جاری ۱۰۶ اثر در بخش‌های مختلف؛ پوستر، نقاشی، نگارگری، خوشنویسی و نقاشی‌خط خلق شد، و همچنین ۷ کارگاه آموزشی برای هنرمندان حوزه تجسمی برگزار شد.
اسلامی افزود: پنج مجموعه آثار تولیدی و عکس گرده‌آوری شده که به زودی در یک مجموعه کتاب به چاپ می‌رسند و سال جاری بیش از ۱۰ نمایشگاه تجسمی در بخش‌های عکس، خوشنویسی و گرافیک در استان کهگیلویه و بویراحمد برپا شد.
وی گفت: سال گذشته ۳ کتاب با مشارکت کنگره سرداران شهید تهیه و به چاپ رسید، همچنین نماهنگ «هم‌سنگری» با همکاری گروه تلویزیونی سپاه فتح استان ساخته شد.
اسلامی از برگزاری کنگره ملی آیت‌الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) در ۴ آبان ماه با حضور شخصیت‌های برجسته ملی در دانشگاه یاسوج خبر داد، و گفت: در این کنگره نمایشگاه آثار، عکس، اسناد مبارزه‌های انقلابی با ساواک و دست‌نوشته‌های آیت‌الله ملک حسینی نیز برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 284923

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/284923/تولید-۳-فیلم-نامه-بلند-یاسوج-کلید-می-خورد-برگزاری-کنگره-ملی-بزرگداشت-آیت-الله-ملک-حسینی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1