کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محمدی: بیان درد مردم در قالب هنر ضامن ماندگاری آن است (+تصاویر)

25 مهر 1396 ساعت 21:48


اختتامیه جشنواره شعر و داستان «افتو» با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، معاون امور اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان  و مدیرکل کتابخانه‌های در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، سرهنگ امیرعباس آسمند مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این آیین، اظهار کرد: دفاع مقدس سرشار از پیروزی و رشادت های شیر زن‌ها و شیر مردانی است، که با ایثارگری‌های خود پیروزی‌هایی را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند تا هیچوقت آن رشادت‌ها و فداکاری‌های دفاع مقدس از ذهن ایرانی‌های آزادی‌خواه پاک نشود.
آسمند افزود: نویسندگان و شاعران در حوزه دفاع مقدس آثارهای ماندگاری از خود به جا گذاشتند، و در نغمه ها و آواهای دفاع مقدس به نوعی نقش خود را ایفا کردند، بطوریکه با اشعار و متن‌های پر مغز و پرمحتوا شور و شعف رزمندگان را برای حضور در جبهه‌های جنگ مضاعف کردند.
وی اضافه کرد: ادبیات دفاع مقدس امروزه در سطح جامعه به خوبی نهادینه شده است و به عنوان یک فرهنگ جاری است.
به گزارش کبنا، فتاح محمدی معاون امنیتی سیاسی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جشنواره گفت: وقتی شاعر و نویسنده‌ای شعر و داستانی را در قالب هنر مبتنی بر باورهای دینی مردم، مطالعات، مطالبات، فضای آن جامعه، اندیشه و تفکرات خود، خلق می‌کند، آن اثر تا قرن‌ها ماندگار خواهد بود.
محمدی با بیان اینکه بعد جاودانگی در اثر هنرمندان ضروری است، اظهار کرد: اثر نویسنده و شاعری می‌تواند در فرهنگ اجتماعی اثرات خوبی داشته باشد که رگ و ریشه‌های ماندگاری یعنی بیان درد و مشکلات مردم در آن اثر به خوبی دیده شود.


کد مطلب: 284646

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/284646/محمدی-بیان-درد-مردم-قالب-هنر-ضامن-ماندگاری-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1