کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۱۰۰۰واحد بافت فرسوده دوگنبدان به مرحله بهره‌برداری رسید (+تصاویر)

25 مهر 1396 ساعت 16:29


مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در نشست بررسی مشکلات بازسازی و نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان با حضور معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت، فرماندار، مدیرعاملان بانک‌ها، روسای ادارات خدمات رسان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزارشد، اظهار کرد: اجرای نوسازی و بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان که با تلاش نماینده در حال اجرا است به عنوان یک پایلوت در کشور معرفی می‌شود.
ابراهیم فرزانه عنوان کرد: با وجود مشکلاتی که در زمینه نوسازی و بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان وجود داشت اما این طرح تا کنون پیشرفت خوبی داشته است.
وی با بیان اینکه تعداد پنج هزار و ۳۰۰ واحد در بافت فرسوده دوگنبدان قرار گرفته است، افزود:  تا کنون تعداد یک هزار واحد به مرحله بهره‌برداری، تعداد ۵۰۰ واحد در مرحله اتمام کار و تعداد ۷۰۰ واحد در مرحله اجرای سقف واحدهای مسکونی خود هستند.
فرزانه با بیان اینکه بازسازی و نوسازی واحدها در بافت فرسوده دوگنبدان با همکاری و هماهنگی چند دستگاه خدمات‌رسان در شهر دوگنبدان صورت گرفته است، اذعان کرد: زمانی که مسئولان به پای کار بیایند مردم نیز همکاری لازم را خواهند داشت.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حال حاضر مبلغ چهل میلیون تومان وام با بهره پنج درصد و بازپرداخت چند ساله و همچنین مبلغ ۶ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض  برای  متقاضیان نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان  به صورت زنجیره‌ای از سوی بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین هزینه‌های تخریب، آواربرداری، قطع و وصل انشعابات، مجوز نقشه و پروانه ساخت به صورت رایگان برای اهالی ساکن در بافت فرسوده دوگنبدان صورت گرفته است.
فرزانه خاطرنشان کرد: مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیاردریال  از سوی دولت برای نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان مصوب شده که می‌توان گفت امکان چنین فرصتی برای تخریب و نوسازی این بافت دیگر فراهم نخواهد شد.


کد مطلب: 284582

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/284582/۱۰۰۰واحد-بافت-فرسوده-دوگنبدان-مرحله-بهره-برداری-رسید-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1