کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تغییر مدیران آموزش و پرورش کلید خورد / یاری‌زاده: فرهنگیان شایسته به حاشیه رفته‌اند / مدیریت‌ گدایی و طایفه‌ای کیفیت کار را پایین آورده

21 مهر 1396 ساعت 0:02


نشست هم اندیشی مدیرکل آموزش و پرورش استان با مجمع فرهنگیان ایران اسلامی شاخه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص موضوعات مختلف آموزش و پرورش و فرهنگیان استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، نشست هم اندیشی و صمیمانه زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان با رئیس مجمع فرهنگیان ایران اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در دفتر مدیرکل برگزار شد.

در ابتدای این نشست جاوریان رئیس مجمع فرهنگیان استان ضمن تشکر از مدیرکل آموزش و پرورش استان و اشاره به اهداف مجمع در سطح کلان گفت:احساس مسئولیت قشر دلسوز جامعه یعنی معلمین و احساس تکلیف به حضور در همه زمینه ها خصوصا مسائل سیاسی که رابطه نزدیکی و دو طرفه ای با فرهنگ و آموزش دارد.
وی افزود:نیاز به ساماندهی و سازماندهی نیروهای فرهنگی که دغدغه مسائل اجتماعی و سیاسب را دارند,دفاع از آموزش و.پرورش و ضرورت شناخت و آسیب شناسی مشکلات آموزش و پرورش و فرهنگیان از اهداف کلان مجمع فرهنگیان ایران اسلامی است.
عضوشورای مرکزی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با اشاره به گستره آموزش و پرورش گفت:این حزب در تلاش است که از کلیت آموزش و پرورش و فرهنگیان دفاع کند و دوست داریم که خدمت کنیم و به همین خاطر شورای مرکزی این مجمع در کهگیلویه و بویراحمد ترکیبی از فرهنگیان مورد اعتماد,فعال و اصلاح طلب استان می باشد.
جاوریان با اشاره به فعالیت این مجمع در استان گفت:از مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان خواستاریم که در خصوص موضوعات مختلف با اعضای این مجمع هم اندیشی و همکاری نمایند .
مدیریت‌های گدایی و طایفه‌ای کیفیت کار را پایین می‌آورد
رئیس مجمع فرهنگیان ایران اسلامی شاخه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شیوع سیاسی بازی و اثر مخرب آن در جوامع عشیره ای خاطرنشان کرد: متاسفانه انتخاب بعضی از مدیریت ها با گدایی جلوی خانه های سیاسیون انجام می شود که عوارض منفی در طول دوران مدیریت دارد.
 
وی افزود با این نوع مدیریت های طایفه ای که عده ای وامدار بعضی افراد می شوند سطح توقعات نامعقول از مدیر بالا می رود و کیفیت کار پایین می آید.
وی خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش گفت:بسیاری از نخبگان و شایستگان در آموزش و پرورش استان به دلیل اینکه به لحاظ دارا بودن خصوصیات اخلاقی و حجب و حیایی که دارند دنبال مناصب مدیریتی نیستند و به همین دلیل به حاشیه رفته اند و عملا آموزش و پرورش استان از نعمت این نیروها بی نصیب مانده است .
وی خواستار توجه ویژه مدیرکل آموزش و پرورش استان به این افراد که از سرمایه های نظام آموزشی هستند .
در ادامه این نشست ,هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان با استقبال از چنین نشست هایی که از اعضا آن از جنس فرهنگیان استان می باشد بیان کرد:نیازمند کمک فکری مجمع فرهنگیان ایران اسلامی استان در موضوعات مختلف هستیم.
وی افزود:با تمام توان از این مجمع حمایت و در خدمت دوستان فرهنگی و اعضا محترم این مجمع هستیم.
زارع پور با اشاره به اینکه در مناطق هم چنین نشست هایی برگزار شود بیان کرد: هر کجا اشکالی و یا کمبودی در کار ما و مجموعه مدیران آموزش و پرورش استان مشاهده کردید در جهت بهبود وضع موجود این نواقص را انتقال و پیشنهادات و راهکارها را بیان کنند.
وی با اشاره به موفقیت های آموزش و پرورش در حوزه های مختلف بخصوص در حوزه پرورشی گفت:در ۴سال گذشته و در دولت تدبیر و امید رتبه های کشوری قابل توجه و بیشماری آموزش و پرورش استان کسب کرد که در تاریخ آموزش و پرورش استان بی سابقه بوده و هم اکنون جز استان های برتر کشور هستیم.
وی با اشاره به بحث آموزش بخصوص در دوره ابتدایی گفت:طرح کارشناسی نشده پایه ششم و عدم توجه به تامین زیرساخت ها و همچنین نیروهای آموزشی مجرب باعث شد که نیروهای خدماتی و دیگر نیروها که هیچ سابقه آموزشی نداشتند به عنوان معلم وارد کلاس ها شوند که موجب شد کیفیت آموزشی پایین بیاید.
یاری‌زاده: فرهنگیان شایسته در کهگیلویه بزرگ به حاشیه رفته‌اند
در ادامه این نشست، علی یاری زاده عضو شورای مرکزی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی شاخه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار مدیریت ها در آموزش و پرورش گفت:مدیران آموزش و پرورش استان و مجموعه معاونین در ۴سال گذشته علیرغم همه فشارها و مشکلات مالی و بودجه ای هر چه در توان داشتند انجام دادند و نیاز هست که یک روح تازه ای در کالبد آموزش و پرورش استان دمیده شود.
وی افزود:چرخش مدیریتی برای بهبود وضع موجود و همچنین استفاده از توانمندی های سایر فرهنگیان اصلاح طلب و حامی دولت در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش استان لازم و ضروری است.
 
یاری زاده با اشاره به اینکه فرهنگیان اصلاح طلب شایسته ای در بدنه آموزش و پرورش استان وجود دارد که به دلیل همان شرایط درون جریانی بخصوص در کهگیلویه بزرگ به حاشیه رفته اند و به درستی از این سرمایه ها استفاده نشده است.
دبیر مجمع فرهنگیان شهرستان چرام با اشاره مشکلات مدارس استان در حوزه مسائل مالی گفت:به دلیل مسائل و مشکلاتی که خانوارها و اولیا دانش آموزان و همچنین نبود سرانه کافی وضعیت چندان مناسبی در مدارس وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه مدیران آموزش و پرورش استان می بایست برنامه محور باشند تاکید کرد:مدیران با تشکیل کمیته اقتصادی و با شناسایی ظرفیت های موجود نیروی انسانی و همچنین املاک و فضاهای مازاد آموزش و پرورش هرچه زودتر این املاک را در جهت کمک به مدارس تعیین تکلیف کنند.
وی در پایان با اشاره به نقش مهم رسانه ها و کمک به آموزش و پرورش گفت:تعدادی از فعالان رسانه ای در خبرگزاری ها کشوری و سایت های استانی تاثیرگذار از فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش استان هستند .
مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان این نشست و با تائید و تاکید بر چرخش مدیریتی در مناطق مختلف آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:کارگروهی در همین خصوص تشکیل داده ایم و در حال بررسی وضعیت مدیریتی مناطق هستیم و بعداز جمع بندی های لازم تغییرات انجام می شود.
وی بیان کرد:قبول دارم که سایر فرهنگیان که توانایی مدیریتی دارند باید زمینه برای ورود آنها فراهم شود تا بتوانیم از همه ظرفیت ها برای بهبود و تعالی آموزش و پرورش استان کمک و استفاده کنیم.
زارع پور در خصوص تغییر مدیریتی و حواشی بوجود آمده در آموزش و پرورش دیشموک گفت:هیچ دستوری از جانب وزیر برای عزل مدیر سابق این منطقه صادر نشد و موارد مطرح شده تکذیب می شود.
وی با اشاره به نقش مهم تشکل های فرهنگیان گفت:این آمادگی را داریم که میزبان اعضای مجمع فرهنگیان استان برای شنیدن نظرات و راهکارهای دلسوزانه این عزیزان باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از فرهنگیان رسانه ای استان و فعالیت خوب آنها گفت:از مدیران می خواهیم که با این عزیزان رسانه ای و فرهنگی در خصوص انتشار اخبار آموزش و پرورش همکاری بیشتری داشته باشند.
به گزارش کبنا، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی از احزاب اصلاح طلب حامی دولت و وزیر جدید آموزش و پرورش می باشد.


کد مطلب: 283502

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/283502/تغییر-مدیران-آموزش-پرورش-کلید-خورد-یاری-زاده-فرهنگیان-شایسته-حاشیه-رفته-اند-مدیریت-گدایی-طایفه-ای-کیفیت-کار-پایین-آورده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1