کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کلنگ‌زنی طرح ساماندهی دفن زبال دو پشته دشتروم + اعتراض مردم + تصاویر

20 مهر 1396 ساعت 17:43


کلنگ‌زنی طرح ساماندهی سایت دفن زباله دو پشته دشتروم با حضور مسوولان به زمین زده شد و البته تعدادی از اهالی این روستا هم از این کلنگ‌زنی گلایه داشتند.
به گزارش کبنا از یاسوج، ظهر امروز و با حضور مسؤولان ارشد استانی و مدیران شهرستانی، معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان بویراحمد و مدیرکل محیط زیست، مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل دفتر شهری و مدیرکل دفتر فنی استانداری، هدایت اکبری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج و اعضای شورای اسلامی شهرهای مادوان و یاسوج پروژه ساماندهی سایت دفن زباله دو پشته دشت‌روم کلنگ‌زنی شد.
در این آئین داریوش جهانبخش شهردار مادوان با بیان اینکه مجری طرح شهرداری مادوان است، اظهار کرد: چندین سال طرح ساماندهی محل دفن زباله دو پشته زیلایی معطل مانده بود که به همین دلیل شهرداری مادوان برای ساماندهی این سایت آستین بالا زده است.
جهانبخش با اشاره به اینکه شاهد رشد روز افزون آلودگی و بروز بحران‌ها و دغدغه‌های زیست محیطی هستیم، تصریح کرد:  از زمانی که رابطه دوستی خودمان با طبیعت از بین رفته است، شاهد مشکلات زیست محیطی و تخریب منابع طبیعی هستیم.
وی گفت: عملیات ساماندهی سایت دو پشته با مبلغ یک میلیارد تومان از محل تبصره ۶ بند «و» که شامل عملیات فنس‌کشی، جاده دسترسی و ساختمان مدیریت و همچنین حفر ترانشه است.
شهردار مادوان گفت:قول می‌دهم ظرف یک ماه و طبق برنامه زمان بندی شده این پروژه به اتمام برسد و شاهد به حداقل رسیدن مشکلات کنونی باشیم.
جهانبخش تاکید کرد: عملیات فنش کشی این پروژه در طی یک ماه آینه به اتمام می‌رسد و همزمان عملیات اجرایی سایر عملیات دیگر را آغاز می‌کنیم تا شاهد به سرانجام رسیدن پروژه در کمترین زمان ممکن باشیم.
وی افزود: باید راه دسترسی به این سایت ساماندهی دفن زباله بازسازی و تعمیر شود تا شاهد خسارت و مشکلاتی به ادوات و ماشین‌آلات شهرداری‌ها نباشیم.
هدایت اکبری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این آئین با بیان اینکه ساماندهی سایت دفن زباله دو پشته دشتروم خواسته مردم این منطقه است، اظهار کرد: با همکاری مسوولان و مردم عملیات ساماندهی دفن زباله در این منطقه آغاز شده است تا دیگر شاهد مشکلات زیست محیطی در این منطقه نباشیم.
اکبری از مردم خواست تا در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه گفت: احداث کارخانه کامپوست (بازیافت زباله) در منطقه دشتروم قطعاً شاهد رفع مشکلات زیست محیطی خواهیم بود که مراحل این کار هم در حال انجام است.
محمد کاظم نظری فرماندار بویراحمد در این آئین با بیان اینکه طرح ساماندهی سایت دفن زباله دو پشته یاسوج از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: هر کسی که مدعی مالکیت این زمین‌ها را دارد، مطابق با قانون با آنها برخورد می‌شود.
وی همچنین گفت: متأسفانه دوگانگی در حرف‌های برخی مسوولان در خصوص مسائل این منطقه مشکلاتی را نیز به وجود آورده است.
نظری در ادامه با قدردانی از شورای اسلامی شهرهای مادوان و یاسوج، اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر مادوان نمونه کامل یک شهرداری و شورای شهر خوب هستند که با تعامل و هماهنگی با مسوولان و مردم توانسته‌اند، مشکلات را برطرف کنند.
به گزارش کبنا، در حین کلنگ‌زنی طرح ساماندهی سایت دفن زباله دو پشته دشتروم برخی از اهالی این منطقه با در دست داشتن اسناد و مدارکی ادعای مالکیت زمین‌های محل دفن زباله را داشتند و به مسوولان در خصوص کلنگ‌زنی این طرح اعتراض می‌کردند.
یکی از این اهالی بیان می‌کردند که کلنگ‌ با زور به جایی نمی‌رسد و بحث و گفت‌وگو بین مسوولان و مردم در خصوص مالکیت زمین‌ها تا دقایق طولانی ادامه داشت که فرماندار بویراحمد به یکی از اهالی دشتروم گفت: در صورت داشتن مالکیت زمین‌ها توسط مردم، دولت تمام حق و حقوق‌های شمار را پرداخت خواهد کرد.
وی گفت: این طرح فقط برای سلامتی اهالی دشتروم و رفع مشکلات زیست محیطی این مناطق است، لذا از شما انتظار همکاری و همراهی می‎رود.
این بحث و گفت‌وگوها ادامه تا پایان برنامه ادامه پیدا کرد.


کد مطلب: 283390

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/283390/کلنگ-زنی-طرح-ساماندهی-دفن-زبال-دو-پشته-دشتروم-اعتراض-مردم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1