کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آتش سوزی در ۲۵۰۰ هکتار از جنگل‌های منطقه سروک (+تصاویر)

20 مهر 1396 ساعت 14:04


رئیس منابع طبیعی ‌بویراحمد گفت: آتش‌سوزی بخشی از جنگل‌های منطقه سروک، سرآبتاوه و گردوه شهرستان بویراحمد واقع در ۱۰کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با همیاری و کمک نیروهای مردمی و یگان حفاظت منابع طبیعی مهار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، جواد رحیمیان ‌در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آتش‌سوزی از عصر امروز در ۳ منطقه از عرصه‌های جنگلی بلوط بویراحمد رخ داد، اظهار داشت: این آتش‌سوزی در مناطق جنگلی سروک، سرآبتاوه و گردوه اتفاق افتاد.
رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه منطقه سروک ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مرتع و جنگل دارد، افزود: ۵ هزار متر مربع از اراضی این منطقه امروز طعمه حریق شد.
وی تصریح کرد: پس از بررسی‌های به‌ عمل‌ آمده دلیل عمده این حوادث بی‌احتیاطی گردشگرانی است که برای تفریح به مناطق جنگلی رفتند و همچنین فعالیت همشهریان برای جمع‌آوری بذر گونه‌های گیاهی بلوط و بنه اعلام شده است.
رحیمیان بیان کرد: برای مهار این آتش سوزی‌ها در سطح شهرستان یگان ویژه واکنش سریع تشکیل شده و از ظرفیت و مشارکت نیروهای مردم در قالب تعاونی‌ها نیز برای مهار آتش استفاده می‌کنیم.
وی با اشاره به شناسایی مناطق بحرانی در شهرستان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر آتش‌سوزی در مناطق سروک، سرآبتاوه و گردوه مهار شده است.
 
http://static0.ilna.ir/media/ECCATiqqXRym/dmlkZW8tbWVkaXVtLm00dg,,/%D8%A2%D8%AA%D8%B4+%D8%B3%D9%88%D8%B2%DB%8C.mp4
 


کد مطلب: 283359

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/283359/آتش-سوزی-۲۵۰۰-هکتار-جنگل-های-منطقه-سروک-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1