تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : ۲۸۳۱۷۸

از بازی آسانسورهای غیراستاندارد در ادارات با جان مردم تا کانون زبانی که مدرس ندارد / همایش موتور سیلکت سواران قانونمند / کمپین خرید ۷۲ دستگاه آب سردکن در استان / مرگ در حاشیه‌ جاده‌هایی شهری و روستایی

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
همایش موتورسیکلت سواران قانونمند در دهدشت برگزار شد
همایش موتورسیکلت سواران قانونمند پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرماندار کهگیلویه، فرماندهی نیروی انتظامی و پرسنل راهنمایی و رانندگی شهرستان و با دعوت از رئیس پلیس راهور استان در محل پلیس راه شهر دهدشت برگزار شد.
علی پوزش در این همایش نیروی انتظامی را پل ارتباطی میان مردم، نظام و حکومت دانست و افزود: اجرای قانون و عدالت اجتماعی جزو ارکان اصلی است و در نظام جمهوری اسلامی ایران، عمده این وظایف مهم بر عهده ناجا می باشد.
وی بیان کرد: گستردگی وظایف نیروی انتظامی در هیچ دستگاه اجرایی دیگری وجود ندارد و نیروی انتظامی در سایه مردم داری و قانون مداری انجام وظیفه می کند و بنابراین صرفاً یک نیروی نظامی نیست بلکه یک نیروی مدنی و جامعه مدار است.
فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: امنیت در تمام عرصه‌ها مهم و با اهمیت است و اخلال و ناامنی در جامعه باعث عدم توسعه و پیشرفت می‌شود و نیروی انتظامی یکی از استوانه‌های امنیت کشور و نقش بی بدیلی درایجاد نظم و امنیت جامعه دارد.
وی در ادامه عزت، اقتدار و کارآمدی امروز نیروی انتظامی را مرهون برنامه‌ریزی راهبردی و عمل توام با قاطعیت در چارچوب قانون عنوان کرد.
در پایان برنامه به تعدادی از راکبان موتورسیکلت سوار شهرستان به صورت نمادین کلاه ایمنی اهداء گردید و مانور رژه ای موتورسوران در سطح خیابانهای شهر دهدشت برگزار شد.

 
۷۸۱ نفر در حاشیه جاده‌های برون شهری و روستایی ‌کهگیلویه و بویراحمد کشته شدند
مدیرکل راهداری حمل ونقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی پنج سال گذشته۷۸۱ نفر در حاشیه جاده های برون شهری و روستایی این استان بر اثر تصادف جاده ای جان خود را از دست دادند.
"علی خوانپایه" افزود: این تعداد تلفات تصادفات حاشیه جاده های روستایی و برون شهری استان از بتدای سال ۹۲ تا شهریور ماه ۹۶ بوده است.
وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۳۰ نفر عابر پیاده بودند، بیان کرد: بیشترین عابران پیاده کشته شده در محور" یاسوج- بابامیدان بوده است.
مدیرکل راهداری حمل ونقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دانش آموزان در حین تحصیل طی ۳٫۵ سال اخیر براثر تصادفات جاده ای در روستاهای هدف کشته نشده است.
خوانپایه تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد۳۷مدرسه حاشیه جاده وجود دارد که در این مدارس ۲۳۰۰ دانش آموز در دوره های ابتدایی و متوسطه تحصیل می کنند.
وی ادامه داد: برنامه همایش مدارس حاشیه جاده ها با هدف آشنایی و آگاه سازی دانش آموزان انجام می شود.
فرهنگ کمک کردن در کهگیلویه و بویراحمد کمرنگ است
امام جمعه یاسوج گفت: فرهنگ کمک کردن در این استان کمرنگ و هنوز جا نیفتاده است.
حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر حسینی در دیدار اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان ضمن تاکید بر فرهنگ سازی وقف سلامت در استان افزود: همه در جامعه اسلامی وظیفه‌ای بر عهده دارند و همه باید خدمتی را ارایه دهند تا جامعه حرکت کند و اگر هر قشری کوتاهی کند پیش خدا مسئول است و باید پاسخگو باشد .
وی بیان کرد: ما در استان افراد توانمند زیاد نداریم، اما کم هم نیستند و اگر همه کمک کنند تاثیرگذاری خوبی دارد .
امام جمعه یاسوج اضافه کرد: فرهنگ کمک کردن در استان کمرنگ است و این فرهنگ هنوز جا نیفتاده که باید برای فرهنگ سازی در این خصوص تلاش بسیار کرد .
همچنین دکتر محمدرضا نیکبخت، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مجمع خیرین سلامت استان در طول چند سال فعالیت، قدم‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان استان برداشته است .
وی افزود: دولت توانایی کامل برای تامین زیرساخت‌های حوزه سلامت را ندارد، اما می‌بینیم که در استان‌هایی که مردم کمک کردند وضعیت بهداشت و سلامت بهتر شده استان ما نیز به نسبت کشور دیرتر شروع کرد، اما سرعتمان قابل قبول است .
نیکبخت با اشاره به کمپین خرید ۷۲ دستگاه آبسردکن در ماه‌های محرم و صفر به نیت ۷۲ یار امام حسین (ع) ادامه داد: امید است با نیات خیرخواهانه نیکوکاران در پایان ماه صفر ۷۲ دستگاه آب سردکن تامین و در اختیار مراکز درمانی و بخش‌های بیمارستانی قرار گیرد .
سالار جوکار، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: به دنبال این هستیم که فرهنگ وقف را در بین مردم بیشتر نهادینه کنیم چرا که برخی هنوز با تاثیرات وقف بر زندگی، کمتر آشنایی دارند .
وی افزود: ساخت، تکمیل و بهسازی واحد‌های بهداشتی درمانی را با همت خیرین در برنامه‌ها و اهداف مجمع به جد دنبال می‌کنیم .
جوکار با بیان اینکه تاکنون خیرین سلامت بیش از ۱۵ میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان استان کمک کرده اند ادامه داد: برای تحقق اهداف نظام سلامت طرح‌های مختلفی در دست اجرا است که طرح همیار و کمپین خرید ۷۲ دستگاه آبسردکن در ماه‌های محرم و صفر به نیت ۷۲ یار امام حسین (ع) از جمله این طرح‌ها است .
وی بیان کرد: برنامه‌های بسیار خوبی توسط مجمع خیرین سلامت در دست اقدام است که در آینده‌ای نزدیک رسانه‌ای خواهد شد.
 
گرانفروشی در عرضه لباس دانش آموزان مدارس کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از گرانفروشی در عرضه انواع لباس دانش آموزان مدارس این استان خبرداد.
رضا زیرائی گفت: عرضه لباس مدارس ابتدایی و متوسطه(دخترانه و پسرانه) در سایز های کوچک، متوسط و بزرگ دانش آموزی عمدتا با پارچه "کجراه فدک" یا "لی سنگ شور" توسط خود مدارس رأساً یا با واسطه خیاطی های سطح شهر و استان که طرف قرارداد مدارس بوده اند، صورت گرفته است.
وی افزود: بر اساس لیست واقعی قیمت ها در هر دست لباس گاه شاهد اضافه مبلغ دریافتی معادل ۵۰ تا ۶۰هزار تومان از هر دانش آموز بوده ایم بطور مثال قیمت پارچه "کجراه فدک" مدل سالم مقطع ابتدایی که ۳۰ هزار تومان بوده ۹۵هزار تومان فروخته شده است .
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در بعضی شهرستانها سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش و مدارس غیر انتفاعی یا دولتی راسا مسبب این گرانفروشی بوده و در برخی موارد اتحادیه صنف مربوطه عامل وقوع این تخلف شده است.
زیرایی تصریح کرد: در یکی از شهرستانهای استان پرونده تخلف اتحادیه صنف خیاطان با برآورد مبلغ ۳۰۰میلیون تومان تخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است .
وی ادامه داد: در خصوص تخلف سایر مدارس پرونده های متعددی در تعزیرات حکومتی مطرح و در حال رسیدگی است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اولیا محترم دانش آموزان می تواند برای دریافت مبالغ اضافه حسب مورد به مدرارس یا خیاطی های مربوطه مراجعه و در صورت همکاری نکردن حق مراجعه و طرح شکایت در تعزیرات حکومتی استان و شهرستانها را دارند .
 
آئین مهر عاطفه ها در بیش از ۲۰۰۰ آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
در این آئین ها که در مدارس ۱۳شهرستان ومنطقه استان برگزار شد دانش آموزان کمکهای نقدی و غیرنقدی خود را برای کمک دانش آموزان نیازمند اهدا کرد .
هادی زارع پور، مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در آئین نمادین مهر عاطفه ها که در دبیرستان دوره اول مهدیه اکبرآباد یاسوج برگزار شد، گفت: این برنامه با مشارکت فرهنگیان ودانش آموزان بیش از ۲۰۰۰ مدرسه برای کمک به دانش آموزان همان مدرسه برگزار شد .
وی افزود: انفاق، کمک به دیگران و نوع دوستی ریشه در مبانی دین مبین اسلام دستور قرآن کریم و سیره و سنت عترت رسول الله(ص) است .
زارع پور بیان کرد: برنامه هایی مانند مهر عاطفه ها فرصتی ارزشمند برای کمک به همنوع و فرهنگسازی یک سنت حسنه دینی است .
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۸هزار و۳۰۰دانش آموز این استان زیر پوشش کمیته امداد هستند .
فرید محبی، مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در مرحله اول جشن عاطفه ها از سوی مردم، ادارات و مؤسسات بیش از۱۱میلیارد ریال جمع آوری شد .
وی افزود: تمامی کمکهای جمع آوری شده در مرحله دوم با عنوان مهر عاطفه ها که در ۵۰۰آموزشگاه بصورت متمرکز برنامه ریزی می شود که بین دانش آموزان نیازمند همان مدارس توزیع می شود .
محبی بیان کرد: برخی مؤسسات و خیرین بطور مستمر در طول سال تحصیلی دانش آموزان نیازمند را زیر پوشش قرار می دهند .
مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امسال ۹میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال برای تهیه نوشت افزار و پوشاک دانش آموزان اختصاص یافته که در اختیار نواحی و مناطق قرار می گیرد .
در۱۳ آموزشگاه نیز به صورت نمادین آئین مهر عاطفه ها با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری برگزار شد.
 
آموزش و پرورش بهترین دستگاه برای ترویج فرهنگ نوع دوستی و مشارکت در اعمال خیر است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر کمک به دیگران، ترویج فرهنگ نوع دوستی و مشارکت در اعمال خیر، گفت: نهاد آموزش و پرورش بهترین دستگاه برای ترویج این فرهنگ است.
هادی زارع پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد امروز ( ۱۹ مهر ) در مرحله سوم از جشن مهر عاطفه ها که در دبیرستان مهدیه اکبرآباد یاسوج برگزار شد، گفت: ما باید نسبت به انسان های دیگر اهل مهربانی و رحمت باشیم.
وی سنت پسندیده کمک به دیگران و دست گیری آنها را از ویژگی های ائمه اطهار (علیهم السلام) دانست و اضافه کرد: به عنوان مثال امام حسن مجتبی (علیه السلام) به عنوان کریم اهل بیت دو بار همه اموال خود را در راه خدا اهدا کرد.
زارع پور ضمن تاکید بر کمک به دیگران، ترویج فرهنگ نوع دوستی و مشارکت در اعمال خیر، اظهار داشت: نهاد آموزش و پرورش بهترین دستگاه برای ترویج این فرهنگ است.
این مسئول فرهنگی و آموزشی در ادامه به برگزاری جشن مهر عاطفه ها در مدارس اشاره و یادآور شد: این جشن به عنوان یک سنت حسنه از سالها قبل در کشورمان پایه گذاری شده، مردم و دانش آموزان همکاری خوبی در این زمینه دارند.
وی ترویج فرهنگ انفاق، احسان، کمک به دیگران و به فکر هم نوع بودن را از ارزش های دینی و انسانی دانست و ادامه داد: انسان کمک به دیگران را به صورت فطری دوست دارد.
زارع پور با بیان اینکه این جشن قبل از مهرماه، همزمان با سال تحصیلی و اکنون در حال برگزاری است، گفت: کلیه کمک های جمع آوری شده در اختیار دانش آموزان محروم و بی بضاعت همان مدرسه قرار می گیرد.
شایان ذکر است در پایان این جشن، گروه سرود شور عاطفه های دبیرستان مهدیه اکبرآباد سرود خود را اجرا و دانش آموزان کمک های خود را به نیازمندان اهدا کردند.
 
جاده های چهارخطه کهگیلویه و بویراحمد به ۳۴۰کیلومتر افزایش می یابد
معاون هماهنگی امور عمرانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان جاده های چهارخطه این استان به ۳۴۰ کیلومتر خواهد رسید.
پژمان نیک اقبالی در همایش طلایه داران و همیاران ترافیک استان افزود: جاده های چهارخطه این استان طی چهار سال گذشته به ۱۴۰ کیلومتر رسیده و ۲۰۰کیلومتر در دست ساخت است که با بهره برداری از این میزان به ۳۴۰کیلومتر افزایش می یابد .
وی بیان کرد: ۴۷ نقطه حادثه خیز در محور های مواصلاتی این استان وجود دارد، میزان تصادفات جرحی طی ۴ سال اخیر افزایش چهار برابری داشته و تصادفات فوتی با کاهش مواجه بوده اند.
معاون هماهنگی امور عمرانی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:از سال ۹۰ تا سال ۹۵ تردد در جاده های استان ۲۵۶ درصد افزایش داشت که این امر نشان دهنده مقصد جدید برای گردشگری و تردد خودروهای سبک و سنگین است.
نیک اقبالی تصریح کرد: حجم ترافیک در یام تعطیلات بخصوص نوروزی و عید فطر نشان دهنده مقصد جدید گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد.
وی ادامه داد: در این استان هم اکنون ۶پایگاه امداد جاده ای هلال احمر، ۱۲پایگاه اورژانس شهری، ۲۳ پایگاه جاده ای و چهار پلیس راه وجود دارد که به ۱۳ پایگاه امداد و نجات هلال احمر، ۶ پایگاه اورژانس و ۱۰ پلیس راه نیاز داریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در ورودی های شهر یاسوج بعنوان مرکز استان با بحران ترافیک مواجهیم که با بهره برداری از پل های سوم و چهارم بشار این مشکلات کمتر خواهد شد.
نیک اقبالی تاکید کرد: در سطح شهرهای استان بخصوص شهر یاسوج مشکلات ترافیکی وجود دارد که باید شهرداران چاره ای اساسی در این زمینه انجام دهند که در شهر یاسوج باید کارهای ویژه ای در زمینه کاهش ترافیک از مبلمان شهری، خط کشی خیابانها و معابر، اصلاح هندسی چهار راهها، تمرکززدایی از مرکز شهر و انتقال واحدها و صنوفی که باعث ترافیک می شوند، ایجاد تقاطع های غیر هم سطح و تونل صورت گیرد.
وی با اشاره به وضعیت مانیتورینگ شهر یاسوج اضافه کرد: مقدمات زیرساختی این امر مهم فراهم شده که نیازمند اعتبارات است اما شهرداری می تواند با مشارکت بخش خصوصی این زیرساخت ترافیکی را اجرا کند.
فعالیت ۳۶هزار همیار پلیس در کهگیلویه و بویراحمد
همچنین هادی زارع پور، مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۳۶هزار دانش آموز در این استان همیار پلیس هستند، گفت: این تعداد دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه هستند که آموزشهای لازم را فرا گرفته اند .
در همایش همیار پلیس گفت: ۱۳۰۰ معلم نیز بعنوان فرهنگ یاران ترافیک در سطح استان فعالیت می کند .
وی گفت: از سال تحصیلی جدید طرح پلیس یار نوجوان نیز اجرا می شود .
سرهنگ اسماعیل خوشوقت، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: طرح های پلیس وفرهنگیان ترافیک با مشارکت دانش آموزان وفرهنگیان در رعایت مقررات راهنمایی ورانندگی در چند سال اخیر کاهش تصادفات را به همراه داشته است .
وی بیان کرد: برنامه های آموزشی در زمینه فرهنگ ترافیک و تازه های ترافیکی برای همیاران پلیس برگزار شد .
خوشوقت اضافه کرد: کارشناسان پلیس راهور در مدارس استان حضور یافته و آموزش های لازم را ارائه دادند.
به گزارش ایسنا، همزمان با هفته نیروی انتظامی در این همایش از فعالان همیار پلیس و فرهنگیاران ترافیک در یاسوج تجلیل شد.
 
نجات جان مادر باردار در منطقه صعب العبور شاه بهرام باشت + تصاویر
رئیس مرکزحوادث و فوریتهای پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از نجات جان مادربارداری که در منطقه صعب العبور شاه بهرام باشت که بر اثر زنبور گزیدگی و افت فشار خون شده بود، خبرداد .
جلال پورانفرد با بیان اینکه این حادثه روز یکشنبه، ۱۶ مهر ماه درساعت ۱۸و ۳۹دقیقه رخ داد، گفت: در پی اعلام به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ بلافاصله یکدستگاه آمبولانس از پایگاه شهری ۱۱۵باشت برای امدادرسانی به مناطق صعب العبور شاه بهرام کوه خامی اعزام شد .
وی با اشاره به صعب العبور بودن منطقه اظهار داشت: تکنسین‌های اورژانس پس از چهار ساعت کوه پیمایی در شب به محل رسیدند و اقدامات درمانی اولیه را انجام شد.
رئیس مرکزحوادث و فوریتهای پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به نبودن ایمنی پرسنل و مادر باردار در برگشت چند ساعته، شب در همان منطقه بر بالین مادر باردار، با کنترل علایم حیاتی حضور داشتند .
پورانفرد افزود: درساعت ۷:۵ روز دوشنبه، ۱۷ مهرماه با توجه به درد قفسه سینه بالگرد به منطقه اعزام شد و بیمار را به بیمارستان شهیدرجایی گچساران انتقال دادند.
وی همچنین از دومین ماموریت بالگرد اورزانس هوایی در گچساران خبرداد و گفت: در ساعت ۱۰صبح دیروز دوشنبه گزارشی از وضعیت بدحال بیمارقلبی مردی ۵۰ ساله در باشت اعلام شد که بلافاصله با هماهنگی لازم بالگرد اعزام و بیمار قلبی را به بیمارستان رجایی گچساران انتقال داد .
رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: وضعیت مادر باردار و بیمار ۵۰ ساله باشتی رضایت بخش اعلام شده است.
 
جابه‌جایی بیش از یک میلیون مرسوله پستی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل پست کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری یک میلیون و ۱۰۰ هزار مرسوله پستی از این استان جابه جا شد.
جمال حسن زاده با اشاره به برخی تحولات ساختاری و رویکردهای نوین خدمات پستی ظرف چهار سال گذشته دولت تدبیر و امید افزود: مشتری محوری مهمترین شاخص و هدف ایجاد این تغییرات و پست هوشمند بوده است .
وی بیان کرد: طرح تجارت الکترونیک، طرح ملی یکسان سازی نشانی ایرانیان جی نف( GNAf )، سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک (سیماک) و سرویس پستی پستمن (postman) از جمله تحولات و تغییرات اساسی از روش های سنتی به نوین در حوزه پست هوشمند است .
مدیرکل پست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تمامی مقدمات و ساختارهای لازم برای اجرای آنها در اداره کل پست استان انجام شده و ادامه فرآیند کار و تحقق کامل این طرح ها نیازمند همکاری بین بخشی، دستگاه های اجرایی، خدماتی و سایر بنگاه های اقتصادی است .
حسن زاده با اشاره به طرح تجارت الکترونیک، تصریح کرد: هدف اصلی از این طرح کمک به تولیدکنندگان داخلی و رونق هر چه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی در استان است .
وی ادامه داد: در حال حاضر ارائه خدمات به مشتریان از سطح خدمات متعارف و روزمره فراتر رفته و به سوی کالا، خدمات و خرید محصولات الکترونیکی سوق داده شده است . تجارت الکترونیک به بهبود هر چه بیشتر فضای کسب و کار و وضعیت اقتصادی در جامعه کمک می‌کند .
مدیرکل پست کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این نوع تجارت سرعت، دقت و کیفیت فعالیت‌های مختلف اقتصادی از جمله عرضه کالا و خدمات را به نحو مطلوبی افزایش می‌دهد و به سرعت در کشور در حال گسترش است .
حسن زاده با اشاره به اجرای مطلوب طرح ملی یکسان سازی نشانی ایرانیان «جی نف» در استان، تاکید کرد: تاکنون افزون بر ۶۰ درصد اهداف و برنامه‌های طراحی شده در این طرح اجرا شده است .
وی گفت: اجرای طرح ملی یکسان سازی نشانی ایرانیان جی نف ( GNAf ) گامی مثبت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، مناسب‌ترین راهکار برای کاهش هزینه‌ها و یک پیش نیاز اصلی برای دولت الکترونیک است . این استان پنجمین استانی است که سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک (سیماک) در آن راه اندازی شده است .
مدیرکل پست کهگیلویه و بویراحمد افزود: مهمترین مزیت این سامانه کاهش هزینه‌ها، کاهش مراجعه مردم و جامه عمل پوشاندن به خدمات الکترونیک است .
حسن زاده افزود: ارتقای سلامت اداری، اعمال مدیریت و نظارت بهتر بر فرآیند صدور مجوزها و امکان ارزیابی و مقایسه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در تمامی استان‌های کشور از دیگر کارکردهای مثبت اجرای این طرح ملی است .
وی بیان کرد: ۲۸دستگاه و نهاد اجرایی و حاکمیتی در راستای اجرای این طرح مشارکت دارند که تحقق آن نیازمند همکاری بیش از پیش آنهاست .
مدیرکل پست کهگیلویه و بویراحمد ارتقای سطح کیفی خدمات را مهمترین راهبرد در زمینه ارایه خدمات پستی به مشتریان دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۷ دفتر پیشخوان دولت در روستاها و شهرهای استان مشغول انجام خدمات رسانی به مردم هستند .
حسن زاده تصریح کرد: دفاتر پیشخوان روزانه بیش از ۵۰ خدمت را در قالب قرارداد با دستگاه های مختلف استان از جمله در زمینه کارت ملی هوشمند انجام می دهد .
وی اضافه کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری یک میلیون و ۱۰۰ هزار مرسوله پستی در استان جابه جا کرده ایم این تعداد بطور متوسط به ازای نفر دو مرسوله بوده است.
کانون زبان یاسوج با ۵۰۰ عضو فراگیر مدرس ندارد
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون زبان یاسوج با ۵۰۰ عضو فراگیر خانم مدرس ندارد.
عیسی گرجی‌زاده  اظهار داشت: بزرگترین و معتبرترین کانون زبان ایران در یاسوج با استقبال مردم راه اندازی ولی هم اکنون با ۵۰۰ عضو فراگیر خانم، مدرس ندارد.
وی از اخذ مجوز استخدام ۶ نفر لیسانس و فوق لیسانس زبان انگلیسی خبر داد و افزود: برای راه اندازی کانون زبان ایران در دو شهر دهدشت و گچاران مجوز لازم را اخذ کرده‌ایم و در صورت تامین مدرس نسبت به پذیرش فراگیر اقدام می‌کنیم.
گرجی‌زاده با اشاره به در دست بودن مرکز فرهنگی و هنری مادوان ابراز کرد: این مرکز هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داد و برای اتمام آن نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم و البته تاکنون ۱۷۰ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: راه اندازی کتابخانه سیار شهری با هدف بهره‌مندی کودکان و نوجوانان حاشیه شهر یاسوج در دستور بوده است که امیدواریم بزودی محقق شود.
گرجی‌زاده با بیان اینکه سال گذشته اعتبارات عمرانی ناچیزی به این نهاد فرهنگی در قالب اوراق بهادار اختصاص یافت، ادامه داد: امسال ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار داریم که در زمینه تخصیص انتظار مساعدت از مسئولان و متولیان امر داریم.
وی وضعیت درآمدزایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد را مطلوب ندانست و گفت: سال گذشته ۸۰ میلیون درآمد داشتیم که از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از ۱۲۰ میلیون تومان درامد داشته‌ایم.
گرجی‌زاده اظهار داشت: پرتال کتاب با هدف ارائه خدمات مناسب در زمینه عرضه محصولات فرهنگی از جمله کتاب، شعر، قصه و بازی‌های محلی در استان راه اندازی شده است.
۷۵درصد مصالح ساختمانی کهگیلویه و بویراحمد فاقد استاندارد است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از فاقد استاندارد بودن ۷۵درصد مصالح ساختمانی استان از جمله ماسه، تیرچه و بلوک، فوم ها و آسفالت خبر داد.
پژمان نیک اقبالی در مراسم روزجهانی استاندارد در یاسوج افزود: علاوه بر این برخی واحدهای تولید مصالح ساختمانی استان فاقد مجوز لازم هستند. مصالح ساختمانی غیر استاندارد علاوه بر بار اقتصادی خطرات زیادی را در یک زمین لرزه در پی دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ابتداء تذکرات لازم به واحدهای فاقد استاندارد داده شد، در این زمینه پرونده هایی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
نیک اقبالی تصریح کرد: در موضوع مهم اخذ استاندارد مصالح و تولیدات داخلی با هیچ واحد و فردی تعارف نداریم و از دستگاههای متولی انتظار داریم حتما اقدام به پلمب واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی غیراستاندارد کنند.
وی ادامه داد: برای تهیه آسفالت باند فرودگاه یاسوج با مشکلاتی مواجه شدیم که کارخانه‌داران حتما به سمت استاندارد آسفالت سوق داده شوند که همین محدودیت موجب شده بسیاری از کارهای عمرانی در استان عقب بماند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به غیراستاندارد بودن ۹۰ درصد آسانسورهای ادارات دولتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای استانداردسازی آسانسورها اقداماتی در دست انجام است، ضمن اینکه برای رعایت استاندارد در وسایل بازی کارهای خوبی انجام شده است. در این استان با وجود کوتاهی فرآیند اقتصاد شاهد برندها و تولیدات خوبی در استان هستیم اما تعداد این برندها نسبت به محصولات تولید شده پایین است.
وی با یبان اینکه باید استاندارد به شهرسازی نیز ورود کند، گفت: به غیر از حوزه اقتصاد در حوزه شهری و شهرسازی شامل موضوع ترافیک، مبلمان شهری، نمای ساختمانی، جانمایی در سطح شهرها خصوصاً حاشیه شهرها استاندارد مورد توجه قرار می‌گیرد و کسانی که در این زمینه تخصصی دارند به ما کمک کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اینکه تنها تأکید کنیم مردم کالای تولید داخل بخرند کافی نیست بلکه کالای که در داخل تولید می‌شود دارای کیفیت باشد و کیفیت در استاندارد محصولات است.
همچنین مهدی متقیان، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طی چهار سال اخیر خرید کالای استاندارد را در دستور کار خود قرار دادیم. این استان در زمینه جایگاههای CNG بین استانهای کشور پیش رو است و ۱۰۰ درصد این جایگاه‌ها استاندارد سازی شدند.
متقیان تصریح کرد: استاندارد وسایل بازی بجزء در پارک ها و محلات در حوزه بخش خصوصی پیش رو قرار داریم و در تلاش برای استاندارد سازی پارک ها و محلات نیز هستیم. در برخی اوقات مجبور می شویم اقدامات سلبی و قضایی انجام دهیم.
در پایان این مراسم از مسئولان برتر کنترل کیفیت واحدهای صنعتی استان و واحدهای صنعتی نمونه در زمینه رعایت استاندارد تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1