کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پخش آثار انیمیشن جشنواره رویش در یاسوج/ تولید نماهنگ «هم‌سنگری» در حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد

16 مهر 1396 ساعت 15:46


پخش آثار انیمیشن جشنواره رویش در یاسوج
آثار انیمیشن نهمین دوره جشنواره رویش در حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد پخش شد.
مدیر واحد هنرهای تصویری این مرکز گفت: چهار انیمیشن «نصفه سلحشور» ساخته مسعود قدسیه، «رقص قاصدک‌ها» ساخته وحید شاکری، «رهایی فرشته» ساخته رسول آذرگون و «راز ماهی قرمز» ساخته امیر غبار آستانه در این نشست پخش و موردنقد و بررسی قرار گرفت.
اسحاق آقایی افزود: این برنامه در راستای تشویق و حمایت از ساخت انیمیشن در استان برگزار شد و این واحد از کارهای تولیدی در این بخش حمایت می‌کند.
وی با اشاره به تأثیرگذاری انیمیشن در انتقال مفاهیم به‌ویژه در میان کودکان و نوجوانان گفت: باوجود حضور هنرمندان علاقه‌مند در این بخش هنوز در استان این حوزه فعال نشده است و امیدواریم با برنامه‌ریزی و حمایت‌های حوزه هنری بتوانیم به‌زودی شاهد تولیدات قابل‌قبول در این بخش باشیم.
 
پخش فیلم کوتاه در بخش بوستان شهرستان باشت
مراسم پخش فیلم حوزه هنری همزمان با ایام سوگواری محرم و هفته دفاع مقدس در بخش‌های مختلف شهرستان باشت برگزار شد.
مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری دراین‌باره گفت: فیلم کوتاه «هیهات» با موضوع و محوریت محرم و قیام عاشورا و هم‌چنین فیلم «قاصد» با موضوع دفاع دو اثر سینمایی بودند که در این برنامه پخش شدند.
اسحاق آقایی اضافه کرد: این برنامه در مسجد صاحب‌الزمان بخش بوستان و با حضور و استقبال خوب مردم برگزار شد.
وی توجه به مناسبت‌های مذهبی و ملی را از اهم برنامه‌های واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خواند و اظهار داشت: در این واحد قصد داریم در طول سال و در مناسبت‌های مختلف فیلم و آثار سینمایی مرتبط برای مردم پخش‌کنیم تا هم ارتباط نزدیک‌تری بین مردم و سینما به وجود آید و هم اینکه با زبان هنر برخی مفاهیم ارزشی و دینی به سطح جامعه منتقل شود.
 
تولید نماهنگ «هم‌سنگری» در حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد
نماهنگ «هم‌سنگری» با موضوع دفاع مقدس با همکاری واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد و گروه تلویزیونی سپاه فتح استان ساخته و تولید شد.
مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری این مرکز دراین‌باره گفت: این نماهنگ بر اساس شعر و موسیقی لری و متأثر از فضای صمیمی و حماسی عشایر استان ساخته‌شده است.
اسحاق آقایی در مورد عوامل تهیه این نماهنگ اظهار داشت: کارگردان سید جواد هادی اصل، تنظیم آقای مسعود موسوی، شعر از رسول سنایی و خواننده اثر نیز حسین مدرس هستند.
وی افزود: با توجه به رشادت‌ها و حضور حماسی مردم استان در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم شهدا و جانبازان بسیاری از استان این نماهنگ با تمرکز بر این موضوع و ارج‌گذاری به حماسه‌های مردم استان در جنگ تحمیلی ساخته و تولید شد.
آقایی با اشاره به برخی تولیدات دیگر این واحد در حوزه فیلم و نماهنگ گفت: استان به جهت فرهنگ غنی ایثار و حضور بالای رزمندگان در دوران جنگ از ظرفیت خوبی برای فعالیت در بخش‌های مختلف برخوردار است و تاکنون تولیدات خوبی در این حوزه داشته‌ایم.


کد مطلب: 282329

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/282329/پخش-آثار-انیمیشن-جشنواره-رویش-یاسوج-تولید-نماهنگ-هم-سنگری-حوزه-هنری-کهگیلویه-وبویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1