کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کربلا در «شیخ سین» چرام (+تصاویر)

10 مهر 1396 ساعت 19:00


شیخ سین (شیخ حسین) نام روستایی است از توابع شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد که سالیان متمادی است طبق سنت دیرینه ای در عصر روز عاشورا به عزاداری و اجرای مراسمات سینه زنی، تعزیه، روضه خوانی با سبکی خاص می‌پردازند.
در ابتدایی‌ترین ورودی به جاده روستا، با جوانان غیور و عاشق اهل بیتی مواجه می‌شویم که هرکدام با وظایفی از پیش تعیین شده از قبیل توزیع شربت و نوشیدنی، قنادیجات و نذورات، مشغول خوش آمدگویی و پذیرایی‌اند و در سمت دیگر که منتهی به مکان اجرای مراسم هست جوانان دیگری با در دست داشتن نایلون زباله در جمع آوری مصروفات عزاداران حسینی‌اند که در نوع خود بسیار جالب بود.
به صحن ورودی مکان که وارد می‌شویم؛ پارکینگ‌های تعبیه شده، تانکرهای پر شده از آب خنکی است که عزاداری را برای عزاداران حسینی تسهیل می‌کنند.
جمعیت در حال افزایش است. پیر و جوان، زن و مرد یکی پس از دیگری ورود و در ازدحام بسیار زیادی از جمعیت بر صخره‌ها و صحن همایش جای می‌گیرند.
سبک خاص سینه زنی، عزاداری زنان به هنگام تعزیه، نحوه کمی و کیفی پذیرایی، تجهیزات با کیفیت و وسیع و خصوصأ نوع اشعار به کار رفته در نوحه‌ها چشم و گوش هر بیننده ای رو به وجد می‌آورد.
جمعیتی قریب به دو هزار نفر همه ساله در چنین روزی در این مکان به عزا برای اباعبدالله (ع) می‌پردازند.


عکس: محمد سلیمی راد
گزارش: محمدجواد سعیدی


کد مطلب: 280375

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/280375/کربلا-شیخ-سین-چرام-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1