تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۲۷۸۱۱۴

نیک اقبالی:اولویت اصلی انتخاب شهرداران همسو بودن با دولت و سابقه اجرایی و عمرانی است/ لزوم تعامل شهردار با نماینده مجلس/بعضی شهرداران کاسه داغ تر از آش شدند(+تصاویر)

۱۵
۰
کبنا ؛به گزارش کبنا از چرام,جلسه تودیع و معارفه شهردار چرام با حضور معاون عمرانی استاندار,مدیرکل امور شهری استانداری,فرماندار و امام جمعه چرام و اعضای شورای اداری در چرام برگزار شد.

پژمان نیک اقبالی معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با اشاره به مناسبت های هفته دفاع مقدس و ایام محرم و تقارن این ایام با همدیگر بیان کرد:امنیت و آسایش امروز ما مرهون خون شهیدان که ادامه دهنده راه امام حسین (ع) می باشد.
وی با اشاره به اینکه این جلسه اولین جلسه تکریم و معارفه شهرداران جدید  در استان است اظهار داشت:روند شهرنشینی در شهرهای کشور از جامعه روستایی به جامعه شهری در حال تغییر و رو به افزایش است.
وی دلیل رشدشهرنشینی و مهاجرت روستائیان به شهرها در استان را بیان کرد و گفت:یا ما نتوانستیم در روستاها کاری انجام دهیم یا زرق و برق جامعه شهری باعث شده جامعه به چنین سمتی برود.
نیک اقبالی با اشاره به مهاجرت معکوس در بعضی روستاها تصریح کرد:ایجاد شغل در روستاها یوی از سیاست های دولت و نظام است چرا که یکی از دلایل دیگر همین بیکاری روستانشینان است.
وی با اشاره به اینکه شهرنشینی قواعدی دارد بیان کرد:چون اکثر شهرهای ما نوپا هستند و سابقه ۵۰ساله دارند اما بافت ناهمگونی از نظر جمعیتی دارند و حاشینه نشینی از آسیب ها می باشد.
معاون عمرانی استاندار با اشاره به حاشیه نشینی در اطراف شهر یاسوج گفت:در حالیکه جمعیت شهری یاسوج ۱۳۴هزار نفر است اما بیش از ۱۰۰هزار نفر حاشیه نشین دارد.
وی با اشاره به حاشیه نشینی در طرح ۴۸هکتاری چرام گفت:ساکنان این طرح مهاجرانی هستند که از روستا به شهر آمدند .
نیک اقبالی با اشاره به تعیین شهرداران در استان گفت:در ددولت یازدهم خیلی به شهردار حساسیت نشان داده نشد اما در این دولت حساسیت زیادی و سختگیری هایی برای انتخاب شهردار جدید وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه آیا هر مدرک لیسانسی می تواند شهر باشد بیان کرد باید بپذیریم شهرداری انتخاب کنیم که دارای تخصص بخصوص در حوزه. اجرایی و عمرانی باشد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد دومین اولویت اصلی انتخاب شهردار را همسو بودن با دولت ذکر کرد و تاکید کرد:همسو بودن به معنی این است که با هر فکری همگام با دولت باشد و در سلسله مراتب استانداری هماهنگ باشد.
وی افزود:سیاست این است که شهردار با دولت هماهنگ باشد تا بتواند به شهرداری و مردم خدمت کند.
نیک اقبالی با اشاره به معرفی شهردارانی که خارج از بدنه دولت هستند و کارمند نیستند بیان کرد:شهرداری که خارج از بدنه باشد سازمان شهرداری ها به ما اجازه دخالت نداده و باید آنها تصمیم بگیرند.
وی با اشاره به عملکرد خوب شهردار و شورای سابق چرام گفت:انصافا عزیزان پیگیری زیادی داشتند حتی خارج از مجموعه شهر در بحث جاده ها,طسوج,توگبری و فسفات که حای تقدیر دارد.
معاون استاندار با اشاره به اینکه برای بعضی شهرداران و اعضا های سابق شورا پرونده تخلف تشکیل شده بیان کرد:بیشترین این تخلفات به علت د لسوزی بیش از اندازه بود و یا کاسه داغ تر از آش شدند و فکر می کردند که به شهر کمک می شود.
معاون استاندار به انتظارات خود از شهردار جدید اشاره کرد و تصریح کرد:کار شهرداری یک کار همه حانبه است و شهردار باید در همه امور فرهنگی,اقتصادی,سیاسی و عمرانی نقش داشته باشد.
وی تاکید کرد:شهردار جدید باید مر قانون را انجام دهد و بالاتر از قانون کاری انجام ندهند تا شهردار و شورا زیر سئوال برود.
نیک اقبالی خطاب به شهردار جدید چرام گفت:شهرداری محل ایجاد شغل نیست چرا که یکی از دلایل بدهکاری شهرداری ها تعداد زیاد کارکنان است.
وی بیان کرد:شهردار جدید چرام با فرماندار و امام جمعه و نماینده محترم مردم در مجلس همکاری و تعامل داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه روحیه آقای هاشمی پور کار اجرابی است بیان کرد:لازم است که شهردار جدید چرام با نماینده محترم همکاری لازم جهت توسعه عمران شهری داشته باشند.
بنابراین گزارش در پایان این نشست,حکم جدید شهردار چرام به علی نوری اهدا شد و از خدمات شهردار سابق تقدیر شد.
تصاویر تکمیلی:


نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
اگه نظر نیک اقبالی این هست خودشون انتخاب کنند حتما باید شهرداری اصلاح طلب باشه تا دلش خنک بشه
ناظر
Iran, Islamic Republic of
شهردار باید تخصص داشته باشه و از عمران و معماری جهت آبادی شهر بهرمند باشه
همشهری
Iran, Islamic Republic of
په جریان پولهایی که معلوم نیست کجارفتن چی می شه
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
اقای نیک اقبال این جمله ای که گفته ای شهرداران باید حتما همسو با دولت باشند را کپی کرده ایم برای روز مبادا پس خوب یادت باشد که خ.
پرسنل شهردارى دهدشت
Iran, Islamic Republic of
تو به فکر خودت و ردیف کردن پیمون در شهرداریها برای برادرزادتی و این اصلاح طلب و اصولگرا بودن کلا کشکه
دنا
Iran, Islamic Republic of
تو که رفتنی هستی پل های پشت سرت را خراب نکن
روز روشن
Iran, Islamic Republic of
تحلیل جناب اقای نیک اقبالی معاونت محترم استانداری کاملا علمی ومنطقی ومر قانون است اعضا شورا نباید طایفه ای شهردار معرفی کنند شهرداری که شرایط لازم ندارد با مردم عادی چه فرقی دارد
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
۱ شوراها باید شهرداری انتخاب کنند که از بدنه دولت باشند و کارمند رسمی دولت باشند
۲شوراها باید شهرداری انتخاب کنند که مدرکشان حداقل مهندسی عمران باشد و بتواند فردا روزی سر از نقشه های شهر دربیاورد
۳شوراها باید شهرداری انتخاب کنند که همسو با دولت تدبیر و امید باشد تا نماینده و دیگر مسولین با هماهنگی و همفکری هم بتوانند در این مدت چهر سال شهر را آباد کنند
و اما... اگر شوراها کسی را که حداقل این سه مورد را نداشته باشد معرفی نماید و استانداری تایید کند خیانت به مردم آن شهر کرده است.آقای نیک اقبالی نگذارید به مردم شهرم و استانم بی حرمتی شود.
روز روشن
Iran, Islamic Republic of
شهردار باید چند ویژگی داشته باشه ۱_ پاک ومشکل اخلاقی واداری ومالی نداشته باشه۲_ متخصص باشد۳_سابقه کار داشته باشه ۴_ تحصیل کرده دانشگا های دولتی باشد وبهتر است تحصیلات او عنران یا امور شهری یا یک محاسبه گر خوب باشد۵_ وابسته جناح نباشه مستقل فکر کنه نه دستورات جناح های سیاسی وطایفه ای را اجرا کنه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
حالا این نیک اقبالی خودش تو بدنه دولت می‌مونه که ای نقد از همسویی با دولت حرف میزنه....
شروندی..
Iran, Islamic Republic of
دولتی که شما با ان همسمو باشی هیچ خیری نمی تواند به مردم برساند تمام شما خدا وپیامبر وامام انقلاب را رها کردید برای پختن نان خودتان فقط همسو با دولت را تذکر میدهید با این ادبیات باید بجای این ادبیات بی محتوا تذکر به خدمت گذاری وپاک دستی وامثالهم را یاد اوری کنید اما فرمایش شما این ذهنیت را ایجاد می کند که پاک دستی خداشناسی دنبال کردن طرحهای عمرانی اهمیتی ندارد وملاک نیست فقط همسود بله همسود با دولت بودن ملاک است حیف از این معیار صد حیف
عدالت
Netherlands
کسی که مطلب شماره۶رانوشتی ببخشید یعنی علم و قانون می گویند شهرداران همه باید با دولت همسو باشند؟پس جنابعالی آگه چنین علم وقوانینی راجایی دیدی به ما هم معرفی کن یا هم آگه اطلاعی نداری مطلب ننویس؟
عدالت
Netherlands
از سایت کپنا خواهشمندیم این مطلب را بذاره،در مراسم شهردار دهدشت وچرام عکس فردی به نام برخه دیده می شود که در چرام کنار بخشدار مرکزی نشسته است،ایشان برادر یا پسر عموی اسفندیار برخه هست وزمان نمایندگی بزرگواری همیشه همراه ایشان بود والان در بین اصلاح طلبان ودر جلسات آنها هم شرکت می کند می خواستیم بدانیم ایشان چه مسولیتی دارد که کسی نمی داند و الان در همه جلسات حتی جلسات مدیر عامل بانکها با ادارات هم می آید،همیشه در جلسات حاج عدل هاشمی هم هست،پس چطوره ایشان و اسفندیار برخه در جلسات اصول گرایان و اصلا ح طلبان حضور دارند و چطور ایشان اصلا در جلسات ادارات شرکت می کند که این جای تعجب بسیار است
عدالت
Netherlands
این اقای ........ چه مسولیت دارد که از جلسه مسولین با نماینده ولی فقیه تا جلسات رسمی ادارات و همچنین همه جلسات دیگر حضور دارد؟ایشان همیشه همراه بزرگواری بود و هیچ سابقه سیاسی و اجرایی نداشت،الان هم همیشه با حاج عدل هاشمی پور است ودر همه جلسات می آید ودر جلسات اصلاح طلبان هم می آید،آیا جلسات رسمی ادارات همه می توانند شرکت کنند؟شاید هم مدیک اداره ای باشد کوشی خبر نداشته باشد؟
دنا
Iran, Islamic Republic of
پپپخخخخ حجججج
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1