کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صدور آنلاین قبض آب روستایی برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد

2 مهر 1396 ساعت 19:03


برای اولین بار در کهگیلویه وبویراحمد امکان قرائت، صدور قبض و پرداخت آنلاین آب‌بها، درب منازل روستائیان استان فراهم شد.
شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد برای اولین بار از سیستمی بهره‌برداری کرد که تمام مراحل قرائت تا پرداخت آب‌بها به‌صورت کاملاً الکترونیک و بدون دخالت انسانی صورت می‌گیرد و امکان پرداخت درب منازل برای روستائیان فراهم‌شده است.
فیض اله پاسره دراین‌باره اظهار داشت: سیستم آنلاین قرائت، صدور قبض و پرداخت آنلاین درب منازل، برای اولین بار در کهگیلویه وبویراحمد به مرحله اجرا درآمد و ازاین‌پس روستائیان با حذف هزینه‌های زائد و اطمینان صددرصدی، آب‌بهای خود را پرداخت می‌کنند.
مدیرعامل آبفای روستایی استان گفت: در مرحله اول این طرح، شهرستان بویراحمد به‌عنوان پایلوت انتخاب و ۴۰۰۰ مشترک این شهرستان از خدمات این روش نوین بهره‌مند شدند.
وی افزود: این طرح هم‌اکنون برای کل استان عملیاتی شده و به‌جای ۱۹۸ آبدار، ۴۳ نفر وظیفه قرائت قبوض را بر عهده خواهند داشت و از ظرفیت سایر آبدارها برای خدماتی ازجمله تعمیرات، کلرزنی و تأسیسات استفاده می‌شود.
پاسره بیان کرد: علاوه برافزایش اعتماد مشترکان، حذف هزینه رفت‌وآمد به شهر برای پرداخت قبوض، افزایش سرعت و کیفیت قرائت، رسیدگی سریع به شکایت و گلایه‌مندی روستائیان عزیز، حذف گلوگاه‌های فساد در چرخه قرائت تا پرداخت قبوض، حفاظت از محیط‌زیست با حذف تدریجی قبض کاغذی از سایر مزایای این شیوه است.
وی بیان داشت: کاهش دوره وصول، افزایش درآمدها، توزیع عادلانه آب، ترغیب مشترکان به‌صرفه جویی و مدیریت بهتر منابع آبی از دیگر مزایای این طرح است.
فیض اله پاسره با اشاره به وظیفه همه دستگاه‌ها در اجرای فرامین اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه‌ها، تصریح کرد: سالانه قریب به ۴۰ میلیون تومان برای صدور قبض‌های کاغذی هزینه می‌شد و با این روش هزینه‌ها را به زیر ۷ میلیون تومان رساندیم.
وی گفت: یک دستگاه تلفن همراه، پرینتر همراه و دستگاه پرداخت ابزار مورداستفاده در این روش است که با نظارت کامل اداره مشترکین، توسط ۴۳ آبدار به روستائیان استان خدمت‌رسانی می‌کنند.
مدیرعامل آبفای روستایی استان تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌های جدی مدنظر ما اینترنت است که امیدواریم با توسعه پهنای باند اینترنت در مناطق روستایی استان شاهد رفع مشکلات در این حوزه و افزایش حداکثری کارایی این روش باشیم.
فیض اله پاسره در پایان خاطرنشان کرد: سیستم پیامکی ۵۰۰۰۴۶۴۶۹۰ نیز برای دسترسی آسان روستائیان گران‌قدر به مدیران شرکت راه‌اندازی شده که بدون هزینه به بیان خواسته‌ها، مشکلات و انتقادات خود هم در حوزه‌های اجرایی و عملیاتی و هم انسانی بپردازند و در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کنند.
 


کد مطلب: 277970

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/277970/صدور-آنلاین-قبض-آب-روستایی-اولین-بار-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1