کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پایان سال ۹۶، آب شرب به «توگبری» چرام می‌رسد /نام زیبنده برای «توگبری» انتخاب شود (+تصاویر)

31 شهريور 1396 ساعت 19:23


نماینده کهگیلویه بزرگ گفت: طرح تأمین آب شرب «توگبری چرام» تا پایان سال به بهره‎برداری می‌رسد.
 
به گزارش کبنا از چرام، عصر امروز عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، فرماندار چرام, مدیرکل امور عشایری استان و جمعی از مسوولان محلی از پروژه تأمین آب شرب عشایر توگبری چرام بازدید کردند.
هاشمی پور در این بازدید، اظهار کرد: این طرح برای تأمین آب آشامیدنی ۱۵۰ خانوار عشایری با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال اجراست.
نماینده کهگیلویه بزرگ اعتبار ایستگاه پمپاژ آب آشامیدنی توگبری را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای اجرای این تاکنون هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی تصریح کرد: اجرای هشت و نیم کیلومتر خط انتقال و سه ایستگاه پمپاژ آب از بخش‌های مختلف این طرح است.
هاشمی‌پور گفت: در صورت تهیه اعتبار طرح تأمین آب آشامیدنی منطقه توگبری تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی اجرای چند طرح مهم اقتصادی را از مهم‌ترین پروژه‌های پیش‌بینی‌شده امسال در مناطق عشایری کهگیلویه اعلام کرد.
نماینده کهگیلویه بزرگ در میان مردم توگبری با تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: از همه کسانی که دلشان برای مردم خوب و شریف و زحمت کش عشایر می‌سوزد، تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی افزود: اگر بخواهیم حاشیه نشینی نداشته باشیم، طبیعی است که باید آستین‌ها را بالا بزنیم و در مناطق عشایری کار کنیم. زیرساخت‌های عشایر را باید فراهم کنیم. جاده‌ها را باید برای عبور و مرور بهسازی کنیم، مشکل آب آن‌ها، مشکل آموزش اگر دارند، مشکل بهداشتی اگر دارند باید حل شود تا حاشیه نشینی کم شود. ضمن اینکه باید بدانیم این مشکل با حرف زدن حل نمی‌شود و حتماً باید تلاش کنیم که خوشبختانه امور عشایری در این زمینه و در مدت زمانی که توفیق خدمت رسانی به مردم را داشته‌ام اقدامات خوبی را خصوصاً در دو شهرستان کهگیلویه و چرام انجام داده‌اند.
وی افزود: اکنون پروژه آبرسانی به توگبری را شاهد هستیم چیزی که سال‌های سال فقط حرف آن بود و بازدیدهای مختلف صورت گرفت، مسئولین زیادی آمدند و رفتند اما همچنان مشکلات توگبری برقرار بود که خدا کمک کرد و این مشکل با همکاری آب و فاضلاب روستایی که پمپ‌هایی را در اختیار امور عشایری قراردادند تا امور عشایری هم خود بخشی از پمپ‌ها را برعهده بگیرد و خیری هم ۲۵۰ میلیون تومان کمک کرد، حل شد.
وی در خصوص نحوه کار این پروژه گفت: لوله‌های انتقال آب برای ۴ کیلومتر ارسال شده که خود خیر هم پیگیر است که به محض لوله گذاری این ۴ کیلومتر، بقیه لوله‌ها برای فاز بعدی را بارگیری و ارسال نماید تا این پروژه تا قبل از کوچ مردم به گرمسیر به اتمام برسد.
نماینده کهگیلویه بزرگ در خصوص برق منطقه توگبری افزود: خوشبختانه با همکاری شرکت توزیع نیروی برق، کار برقرسانی به منطقه توگبری به پایان رسیده و با برگشت از کوچ سردسیری، برق منازل هم وصل خواهد شد.
هاشمی به موضو ع جاده هم اشاره ای کرد و گفت: جادهٔ این منطقه هم باید مانند دیگر جاده‌های عشایری بهسازی شود که از رئیس راه و شهرسازی شهرستان چرام می‌خواهم پیگیری نماینده و ما هم تمام تلاش خود را می‌نماییم که این موضوع حل شود.
وی در خصوص بهسازی خانه‌های روستایی منطقه توگبری گفت: با آقای فتاح مذاکراتی داشته‌ایم که قرار است ۵۰ درصد هزینه بهسازی ۱۴۰ خانه را کمیته امداد و ۵۰ درصد را هم خیرین برعهده بگیرند و امیدوارم با همکاری مسئولین شهرستان و امام جمعه بتوانیم اسم توگبری را عوض کنیم و نام مناسب و درشان مردم آن منطقه قرار دهیم که با شنیدن اسم توگبری دیگر محرومیت نباشد و حتماً نامی زیبنده برای این منطقه انتخاب شود.
روستای توگبری در ۱۵ کیلومتری شهر چرام قرار دارد و شهرستان چرام ۲۲ هزار نفر جمعیت دارد.


عکس:سید علی تقوی


کد مطلب: 277225

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/277225/پایان-سال-۹۶-آب-شرب-توگبری-چرام-می-رسد-نام-زیبنده-انتخاب-شود-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1