کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازدید خبرنگاران از پروژه های بخش سرفاریاب (+تصاویر)

22 شهريور 1396 ساعت 19:24


بخشدار سرفاریاب به همراه خبرنگاران از برخی مناطق و همچنین پروژه های درحال احداث این بخش بازدید نمود.
به گزارش کبنا از چرام ,غلام حسن آتش سودا درباره پروژه مرکز جامع سلامت بخش سرفاریاب اظهارکرد:
این پروژه در بهمن ماه ۹۵ با اعتبار حدود ۶۵۰ میلیون تومان کلنگ زنی شد.

وی باابراز رضایت ازعملکرد پیمانکار این پروژه «آقای حاج بهگام» افزود:این پیمانکار با سرعت و دقت خوبی کار را پیش برده و بیش از ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد وامیدواریم درمهرماه به بهره برداری کامل برسد.
آتش سودا ادامه داد:با استقرار پرسنل درمانگاه فعلی در این مرکز ارایه خدمات بهداشتی، درمانی با آرامش و فضای مناسب و سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت ومردم تغییر چشمگیری را شاهد خواهند بود.
وی گفت: این مرکز نیاز مبرم به دیوارکشی و خانه پزشک‌دارد که امیدواریم مسئولین مربوطه نسبت به تکمیل این دو مورد نیز هرچه سریعتر اقدام کنند.
بخشدار سرفاریاب خاطرنشان کرد:انتظارداریم استاندار محترم ،مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان و دیگر مسئولین مربوطه به منظور پاداش کار خوب و مقاوم و سریع آقای بهگام کار دیوار کشی محوطه این مرکز نیز به وی واگذار شود تا هم این پیمانکار پاداش کار خوب خویش را بگیرد و هم برای سایر پیمانکاران انگیزه ای مضاعف ایجاد شود .
رییس شورای اداری بخش سرفاریاب همچنین از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان که بعد از گذشت قریب چهل سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی از ابتدای سال ۹۶ درمانگاه سرفاریاب را از پاره وقت به تمام وقت تبدیل کردند و نیز بخاطراحداث ساختمان جدید تقدیر و تشکر کرد.
***
پروژه بعدی که مورد بازدید قرار گرفت پروژه مهم تصفیه خانه آب شرب شهر سرفاریاب بود.
پروژه ای که طبق گفته آتش سودا در تمامی جلسات شهرستانی واستانی برای انجام ان مذاکره و پیگیری نموده است.
بخشدار سرفاریاب اظهارداشت: این پروژه از اعتبارات اداره کل اب و فاضلاب روستایی استان با اعتباری قریب ۱ میلیارد و۵۰۰میلیون تومان در بهمن ۹۵ کلنگ زنی شد و قرار بود در فرصت زمانی شش ماهه تکمیل و تحویل گردد.
وی از پیمانکار و نیز مسئولین آبفای استان خواست تا با سرعت بخشیدن به کار هرچه سریعتر پروژه را تکمیل نمایند تا مردم خوب و کم توقع شهر سرفاریاب و روستاهای حومه از آب شرب سالم بهره مند شوند.
***
مقصد بعدی جاده اب حیات بود . نماینده عالی دولت در بخش سرفاریاب با اظهار نارضایتی از عملکرد پیمانکار بخاطر روند بسیار کند این پروژه مهم و حیاتی در عدم تجهیز کارگاه و استفاده از ماشین آلات سنگین و مناسب راهداری افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ده میلیارد تومان در بهمن ماه ۹۵ کلنگ زنی گردید و زمان پیش بینی شده برای تکمیل و تحویل کار یک سال بود که علیرغم
ماه از فرصت مذکور متاسفانه پروژه پیشرفت بسیار ناچیزی داشته و موجبات اعتراض عموم مردم و مسافران این محور را در پی داشته و دارد .

آتش سودا از مسئولین اداره راه و شهرسازی خواست  باتوجه به اهمیت و حساسیت این پروژه که دارای پیچ های بسیار خطرناک با زاویه ها و شیب های بسیار تند می باشد و باعث بروز تصادفات بسیاری نیز شده هرچه سریعتر تکلیف این پروژه و پیمانکار کم کار آن را روشن کنند.
***
پروژه بعدی که اولین پروژه در نقاط سردسیری بخش سرفاریاب بود پروژه بسیار مهم و حیاتی راهدارخانه و پایگاه امداد و نجات جاده ای سرفاریاب بود که در کنار هم قرار داشتند .

بنا به گفته آتش سودا راهدارخانه با احداث یک ساختمان مناسب در دو سال گذشته به مسافرین این محور خدمات رسانی می کند ولی بدلیل عدم دیوارکشی و تکمیل نشدن سوله نمک‌ تاکنون افتتاح رسمی نشده است.
بخشدار سرفاریاب از مسئولین راهداری و حمل و نقل جاده ای استان درخواست نمود تا با تامین اعتبار لازم قبل از شروع بارندگی ها نسبت به تکمیل سوله نمک که نبود آن در سال گذشته مشکلاتی را در خدمات رسانی به مسافرین بوجود آورده بود اقدام نمایند.
آتش سودا همچنین بخاطر خدمات خوب راهداری و حمل و نقل جاده ای از جمله لکه گیری و روکش آسفالت ، خط کشی محور سرفاریاب به یاسوج ، حذف برخی از نقاط حادثه خیز در این محور و نیز نصب علایم راهنمایی و رانندگی در طول مسیر تقدیر و تشکر کرد.
***
دیگر پروژه این بخش، آسفالت جاده منطقه زیبای دمه بود که بطول ۵/۵ کیلومتر توسط اقای کیانی در دست اقدام هست و به گفته سرپرست کارگاه مربوطه تا هفته آینده بطور کامل به بهره برداری خواهد رسید .
سرپرست کارگاه این پروژه هم دردلهای فراوانی داشت .
وی گفت:تا کنون بدون دریافت هیچ پولی این ۵/۵ کیلومتر را از صفر تا صد صرفا بخاطر مردم خوب سادات و تعهدی که در برابر پیمان خویش داریم انجام داده ایم .

وی از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست تا نسبت به پرداخت مطالبات آقای کیانی اقدام نماید تا بتوانند بدهی خود را به عوامل اجرایی پروژه پرداخت نمایند.
بخشدار سرفاریاب این جاده را از محورهای مهمی برشمرد که بخش سرفاریاب را از بن بست خارج کرده و با فاصله ای حدود ۱۲ کیلومتر در روستای میان تنگان به جاده اصفهان وصل خواهد کرد و از مسئولین مربوطه خواست تا نسبت به تکمیل این محور و اتمام ۱۲ کیلومتر باقی مانده که از مطالبات بحق مردم نجیب بخش سرفاریاب هست اقدام نمایند .
***
آخرین پروژه ای که به اتفاق نماینده عالی دولت در بخش سرفاریاب مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت: مدرسه سه کلاسه راهنمایی سادات امامزاده علی (ع) بود که به اتفاق مدرسه پنج کلاسه ابتدایی میثم دهنو اسلام آباد از محل اعتبارات خیرین و نیز اداره کل نوسازی مدارس استان در حال احداث است . مدرسه خیرساز سادات طبق گفته بخشدار سرفاریاب و پیمانکار پروژه با پیشرفت ۹۰درصدی اوایل مهرماه مورد استفاده دانش آموزان عزیز سادات قرار خواهد گرفت .
نماینده عالی دولت درپایان ضمن تشکر از سیدموسی خادمی استاندار و  محرابی مدیرکل نوسازی مدارس استان از هاشمی پور نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی نیز که در جذب خیرین و تامین اعتبار پروژه نقش آفرینی کردند تقدیر و تشکر نمود.


کد مطلب: 274701

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/274701/بازدید-خبرنگاران-پروژه-های-بخش-سرفاریاب-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1