تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۲۷۴۶۰۳

نیک‌منش: بانک مهر اقتصاد پرچمدار بانکداری اسلامی / پناهی: برخی با وام‌ها زمین و ماشین خوب می‌خرند / نظارت بر تسهیلات ضرورت دارد

۶
۰
کبنا ؛رئیس و کارکنان اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته بانکداری اسلامی با رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان دیدار کردند.
به گزارش کبنا از یاسوج، قبل از ظهر امروز رئیس و کارکنان امور شعب بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته بانکداری اسلامی با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان دیدار کردند.
در این دیدار محمدعلی نیک‌منش رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد با تبریک عید سعید غدیرخم و گرامی‌داشت سالروز بانکداری اسلامی، اظهار کرد: بانک مهر اقتصاد پرچمدار و پیشرو در بانکداری اسلامی است.
نیک‌منش در ادامه با تبیین ابعاد مختلف بانکداری اسلامی، اظهار کرد: تمامی قراردادهای بانک مهر اقتصاد بر اساس اصول بانکداری اسلامی و احکام اسلامی انجام می‌گیرد.
وی افزود: هر ساله کارکنان و مدیران بانک مهر اقتصاد در کارگاه‌های آموزشی به منظور فرا گرفتن ابعاد مختلف بانکداری اسلامی شرکت می‌کنند.
رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی وب سایت تخصصی بانکداری اسلامی خبر داد و افزود: در این وب سایت که در دسترس عموم قرار گرفته است تمامی ابعاد نظام بانکداری اسلامی، شیوه پرداخت تسهیلات و قراردادها برای مراجعه‌کنندگان تشریح می‌شود.
حجت‌الاسلام صفدر پناهی رئیس شورای سیاست‌‍گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه نظام بانکی در قانون اساسی و دین اسلام، اظهار کرد: در قانون اساسی بر ترویج و فرهنگ بانکداری اسلامی تاکید شده است و پیاده شدن نظام بانکی بر اساس اصول اسلام خواست انقلاب اسلامی بود.
وی تاکید کرد: نظام بانکی ما باید بر اساس احکام اسلامی و اصول بانکداری اسلامی فعالیت کند تا دیگر جای برای شبهه نباشد.
حجت‌الاسلام پناهی با بیان اینکه بانک‌ها باید بر اساس عقود اسلامی و قوانین فعالیت کنند، اظهار داشت: آیا می‌توان گفت که الان همه بانک‌های ما بر اساس موازین و عقود اسلامی فعالیت می‌کنند، ما نمی‌خواهیم کلیت نظام بانکی کشورمان را زیر سئوال ببریم، اما باید قبول کنیم که اشکلاتی هم به نظام بانکی ما وارد است.
وی در ادامه افزود: نظارت بر تسهیلات بسیار مهم است، چرا که متأسفانه شنیده می‌شود که فردی بر اساس روابط و رفتارهای غیراسلامی وامی را دریافت کرده و بعداً هم با آن وام کارهای دیگری انجام می‌دهد و از مسیر اصلی تسهیلات خارج می‌شود.
پناهی گفت: برخی با تسهیلات ماشین خوب، زمین خوب و خانه خوب می‌خرند و موقع پرداخت اقساط می‌گویند که پول نداریم و این به عدم نظارت بر می‌گردد.
پناهی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نمی‌توان بانک‌ها را ۱۰۰ درصد مقصر دانست، افزود: اگر نظام بانکی ما بدون نظارت باشد، اشکالاتی بوجود می‌آید.
وی گفت: ترویج فرهنگ بانکداری اسلامی را به یک هفته، سخنرانی و یا نمایشگاهی بسنده نکنید، بلکه در طول ایام سال باید این کار صورت بگیرد تا همه ابعاد بانکداری اسلامی برای مردم روشن شود.
پناهی افزود: ظرفیت مصلی‌ها و نمازجمعه‌های سراسر استان فرصت مناسبی است برای ترویج این فرهنگ که ما هم از پیشنهادات مدیران بانک‌ها در این راستا استقبال خواهیم کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

نونی
درود بر نونی
نونی
درود وسلام خدا بر نونی
مردم
Iran, Islamic Republic of
باشه ما هم د...
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان این بانک یکی از بانک هابی هست که بسیار سود بانکی بالا برده این همه میدونن، من یک وام ۳۰میلیونی گرفتم ۶۰قسطه با سود ۲۴درصد ۵میلیون هم از وام برداشتند خودتون حساب کنید من هر ماه ۸۱۱هزار قسط میدم تااخر باید ۴۸میلیون پرداخت کنم سودش ۳۷درصد شده کجا این بانک اسلامی هست واقعا جای تاسف داره
ناصر
Iran, Islamic Republic of
شما هم حتما پول خوبی لز بانک مهر اقتصاد گرفته اید که نظزات مخالف را درج نمی کنید واقعا جای تاسف داره
رازی
Iran, Islamic Republic of
کجاش اسلامیه؟؟؟؟ شمام پول مردوم ۶ماه به بالا میخابونید وامم که میدید کارمزدشو کم میکنید سودشم که میگیرید بانک اسلامی قرض الحسنه میگیره نه ایجوری
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
1