تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب : ۲۷۴۳۷۸

همایش بزرگ خیرین استان در یاسوج؛ از پیشنهادات آیت‌الله ملک‌حسینی تا راهکارهای «خادمی» (+تصاویر)

۹
۰
کبنا ؛همایش بزرگ خیران استانی با محوریت ساخت زائرسرا استان کهگیلویه و بویراحمد در مشهد مقدس با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز همایش بزرگ خیران استانی با محوریت ساخت زائرسرای استان کهگیلویه و بویراحمد در مشهد مقدس با حضور آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه و سید موسی خادمی استاندار این استان برگزار شد.
در این همایش که مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استانداری و جمعی از خیرین استان نیز حضور داشتند، خادمی و آیت‌الله ملک حسینی راهکارهایی را برای کمک به ساخت زائر سرای استان کهگیلویه و بویراحمد در مشهد مقدس پیشنهاد دادند.
پیشنهادهای آیت الله ملک حسینی
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت زائرسرای این استان در مشهد مقدس نیازمند مشارکت آحاد مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی است.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، اظهار داشت: در صورتی جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد هر نفر ۲ هزار تومان سالانه برای این مهم کمک کنند سالانه ۱۴ میلیارد ریال جمع‌آوری می‌شود.
وی با بیان اینکه انفاق یک سنت زیبای الهی بوده که باید دارا و ندار شرکت کنند، عنوان کرد: هیئت مدیره و هیئت امنا بنیاد زائرسرای امام رضا (ع) در استان نظارت لازم را داشته باشند تا هیچ تخلفی صورت نگیرد.
ملک حسینی با تاکید بر اینکه انسان با مروت خودبین نبوده بلکه دیگر بین، مهربان، خیرخواه و مفید است، ادامه داد: عقل، دین و مروت سه عنصر انسان دیگربین بوده و این افراد به دنیا به عنوان هدف نگاه نمی‌کنند بلکه آن را بستر می‌دانند.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرنگان رهبری با اشاره به اینکه امام رضا(ع) فرمود" هرکس به زیارت من بیاید در دنیا به زیارتش می‌روم و سه خطر را از وی دور می‌کنم، تصریح کرد: هنگام دادن نامه اعمال، هنگام عبور از صراط و موقع سنجش اعمال امام رضا (ع) به کمک انسان می‌آید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خواستار کمک و مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی برای ساخت زائرسرای استان در مشهد مقدس شد و افزود: بسیاری از مردم مستضعف تاکنون موفق به زیارت حرم امام رضا(ع) نشده‌اند که با ساخت زائرسرا این آرزوی مردم فقیر محقق می‌شود.
سید موسی خادمی اظهار داشت: شهرداری مشهد نسبت به تامین زمین مورد نیاز و پروانه ساخت زائرسرای استان اقدام کرده ولی در زمینه ساخت نیازمند مشارکت مردم و خیرین استانی هستیم.
وی با تاکید بر اینکه گستره کار خیر وسیع بوده و باید این فرهنگ گسترش و ترویج یابد، بیان کرد: انتظار می‌رود کارکنان دولت نسبت به پرداخت ۵ رقم آخر حقوق خود که رقمی کمتر از ۱۰ هزار تومان بوده برای ساخت زائرسرا در مشهد مقدس برای مدت یکسال اقدام کنند.
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی  اظهار کرد: مروت انسان را نسبت به دیگران با دغدغه می‌کند و انسان با مروت خودبین نیست و خیرخواه و مفید است و مستفید نیست.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که همه این چیزها ریشه در عقل دارد اظهار کرد: انسان عاقل اثرگذار و مثبت است و منفی و تاثیرپذیر و منفی نیست.
این استاد برجسته حوزه‌های علمیه بیان این که این که از نظر ائمه بهترین انسان کسی است که دنیا را برای مناصب نخواهد، افزود: اگر کسی این گونه نباشد انسان پست است لذا انسان خوب همه چیز را در این دنیا بستری برای عقبی می‌داند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیامبر فرمود پاره تن من در آینده در خراسان دفن می‌شود و هر آدم غم‌زده‌ای که به زیارتش برود همه غم‌ها از او زدوده می‌شود و همه معصیت‌ها بخشیده می‌شود.
ملک‌حسینی به فرموده‌ای از اما رضا اشاره کرد و گفت: آن حضرت فرمود هر کسی من را زیارت کرد و از مسافت دور آمد روز قیامت به زیارتش خواهم رفت موقعی که نامه‌های اعمال پر می گشایند و دوم موقعی که انسان از صراط عبور می‌کند و موقعی که اعمال انسان را می‌سنجند.
وی افزود: در طول تاریخ غیر مسلمانان هم به زیارت آمده‌اند و بهره گرفته‌اند و آن حضرت در حیات و ممات خود آثار و برکات زیادی داشته است.
نماینده ولی‌فقیه با بیان این که دعوت شده‌اید که کمک کنید افزود: به اینجا آمده‌اید که کمک کنید و با خدای خودتان معامله کنید و با امام رضا معامله کنید.
وی گفت: کمک کردن به جاهای دیگر و به ایتام و انسان‌های محروم جای خود را دارد و باید کمک کنید و این باید مربوط به باید تکریم است و اینجا و در این زمینه هم وظیفه کمک کردن به ساخت زائرسرا را دارید.
ملک‌حسینی با تاکید بر این که اگر کسی در این جلسه دعوت نشده باشد می‌تواند گلایه‌مند باشد تاکید کرد: انسان‌های خوب از دارایی خود انفاق می‌کند و توصیه می‌کنم که برای همه عموم استان هر نفر هم شش ماه هزار توامان و در سال هر نفر دو هزار تومان در این زمینه انفاق کنند که سالی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جمع آوری می‌شود.
وی با بیان این که باید سلیقه به خرج داد و از مسیرهای مختلف همین اندک‌ها را جمع‌آوری کرد، افزود: از مدارس و دانشگاه‌ها و کارخانه‌ها و سایر جاها می‌توان جمع آوری کرد.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: در ادارات می‌توان آن‌هایی که می‌خواهند مبالغی را از حقوق آن‌ها در ماه جمع‌آوری کرد و با اندکی سلیقه مبالغ خوبی برای این کار جمع‌آوری کرد.
ملک‌حسینی گفت: پیشنهاد می‌دهم کسانی که دعوت شده‌اند سالانه ده میلیون تومان بدهند که سالانه ۳ میلیارد تومان می‌شود و این مبلغ خوبی برای ساخت می‌شود.
وی گفت: برخی هم می‌توانند نسبت به ساخت و تجهیز بخشی از این زائرسرا خود را شریک کنند و نام بستگان و درگذشتگان خود را بر بلوک و طبقه خاصی از آن به عنوان وقف عام بگذارند.
ملک‌حسینی با بیان این که هیات امنا بر دخل و خرج نظارت می‌شود، افزود: هر کسی کمک کند برای او حق نظارت غیر مستقیم وجود دارد تا در این امر هیچ تخلفی هم رخ ندهد.
 
راه‌حل‌هایی موسی خادمی برای کمک به ساخت زائر سرای کهگیلویه و بویراحمد در مشهد
سید موسی خادمی در این همایش اظهار کرد: جلسه‌ای که امروز داریم از قبل برنامه‌ریزی شده و در یک سال اخیر این موضوع در جلسات و در رسانه‌ها مطرح شده و مدیران و پیمانکاران و اصناف و مردم در جریان قرار دارند.
وی با بیان این که گستره کار خیر بسیار وسیع است افزود: در همه این حوزه‌ها باید در استان کار کنیم و در خیلی از جاها از خیرین بیرونی کمک می‌گیریم و غیر بومی هستند.
این مسوول ارشد استانی با بیان این که استان کمتر توسعه یافته است و مردم پسنداز خوبی ندارند، گفت: خیرین در زمینه‌های مختلف کمک‌های زیادی کرده‌اند اما کمک به ساخت زائرسرای استان در مشهد کاری متفاوت است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای آیندگان می‌ماند که اثری از استان در مشهد ساخته می‌شود و لذا نگاه ما برای ساخت زائرسرا داخلی است و از افراد متمول استان انتظار کمک می‌خواهیم.
وی به ارادتی که مسوولان مشهد به آیت الله ملک‌حسینی دارند اظهار کرد: بسیاری از کمک‌ها را خود مسوولان مشهد کرده‌اند و شهرداری مشهد کمک‌های خوبی کرده لذا باید از این فرصت استفاده کنیم و کاری انجام دهیم که سال‌ها بعد از ما به نیکی یاد کنند.
خادمی افزود: مستضعفینی که تاکنون نتوانسته‌اند به مشهد بروند ما را دعا خواهند کرد و این فرصتی است که در این موضوع شرکت کنیم و بخشی از این کار خداپسندانه نصیب ما خواهد شد.
وی با بیان این که اگر ما هم کمک نکنیم ساخته خواهد شد، گفت: ما نباید این فرصت را از دست بدهیم.
خادمی به موضوع پنج رقم آخر حقوق اشاره کرد و گفت: این رقم حداکثر ماهیانه ۱۰ هزار تومان می‌شود که اگر بتوانیم یک سال این کار را کنیم و با ۲۵ هزار کارمند استان سالانه بیش از یک میلیارد تومان جمع‌آوری می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که مدل‌های دیگری هم برای کمک داریم، افزود: مدل دیگر این که مدیران استان کمک کنند چرا که توقع ما از مدیران از مردم عادی بیشتر است و سالانه یک میلیون توامان از حقوق آن‌ها کسر شود.
وی با بیان این که ۱۵۰ نفر عضو شورای اداری داریم افزود: مجموعه پیمانکاران قوی در استان داریم و هر چند در سال های اخیر اذیت شدند اما در دهک های بالای جامعه هستند و می‌توانند مسؤولیت را بر عهده بگیرند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر پیمانکاران ما که ۱۴۰۰ نفر هستند بتوانند ۱۰ درصد آن‌ها سالی ده میلیون تومان بدهند کمک بسیار خوبی خواهد شد.
وی با بیان این که کارخانه‌های شن و ماسه سالی ۵۰۰ میلیون تومان و اصناف هم ۱ میلیارد تومان و اتاق بازرگانی و تجار هم سالی یک میلیارد تومان بدهند مردم هم کمک خواهند کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که حتی می‌توان از توان روستاها هم در این زمینه استفاده کرد افزود: برای استان خیلی بد است که همه استان‌ها آن جا جایگاهی داشته باشند و ما زائرسرا در مشهد نداشته باشیم.
وی با بیان این که راه‌حل دیگری هم داریم، خاطرنشان کرد: هر اداره‌ای هم می‌تواند بگوید این اتاق سالی ۳۰ روز برای ما باشد و از همین جا آن را خریداری کنند عددی هم بابت این کار پرداخته شود تا بتوانیم زائرسرا را به خوبی و به زودی بسازیم.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آلبوم عکس بود
سید
Iran, Islamic Republic of
سلام مرد بزرگ و خیر همیشه مایه افتخار دکتر باقری باید الگوی همه باشد.احسنت بر دکتر باقری کارخانه دار لهراسب بزرگ که انشاله اینجا هم سنگ تمام میگذارد و توقع از ایشان میرود که مثل همیشه عنایت ویژه ومجدد داشته باشد
سید
Iran, Islamic Republic of
با سلام سامانه پیامکی جهت کسر از کارت بانکی با ارسال مبلغ با هماهنگی شرکت ارتباطات سیار پیشنهاد میگردد
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
زائرسرا برا مسئولین گردن کلفت استانه نه مردم عادی که شاید ده سالی یکبار برن مشهد بعد هم بشون بگن که استاندار یا فرماندار یا فلان مدیر یا فلان رئیس اونجاست و همیشه تکمیله و جا نیست، خودشون برن بسازن نه ما که حقوق یک میلیونی خودمون به زور گیرمون میاد، بعدش هم ما مث تا الانش تو همون چادر مسافرتی میخابیم
زائر
Iran, Islamic Republic of
پرداخت هرگونه وجه که شبه ناک باشد برای این طرح موجب غصبی شدن آن می شود بنابراین مسولین نباید اشخاص و یاحتی کارمندان را به پرداخت پولی مجبور نمایند که قلبا شاید راضی نباشند حتی یک ریال مشکوک هم می تواند نماز ما در آن مکان را باطل نماید.بنابراین باید احتیاط شود.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
عکس تمام فد بگیرید
جیپ شهباز
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه بعضی از مسئولین محترمی که در این جلسه حضور دارند:آقای عزیز ،رئیس محترم،انسان باشرافت،حالا که مثل بعضیها خَیِر نیستید لا اقل خیرخواه باشید و حق دیگران را زیر پا نگذارید و بخاطر سفارشات غیره معقول دیگران آخرت خودتونو به خاطر دیگران خراب نکنی!مطمعنا خود آن مسئول که در آن جلسه حضور دارد خوب میداند که منظورم خودشه"(مثل لری:هر بدکاری بد گِمونه)
سرخوش
Iran, Islamic Republic of
خرج جلسه کو هم درنیا.سی ای مردم
کارمند زائر
Iran, Islamic Republic of
من بعنوان یک کارمند راضی به کسر هیچ مبلغی از حقوق خود نیستم.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1