تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۲۷۴۳۶۴

تاجگردون: دین را پای منبرها آموختیم نه ماهواره‌ها / اشک لاریجانی درآمد / بی‌توجهی مسؤولان به شئون فرهنگی در کهگیلویه / ساخت مستند زندگی آیت الله ملک حسینی

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
بی‌توجهی مسؤولان به شئون فرهنگی در کهگیلویه
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه گفت: مسؤولان شهرستان در ستاد شئون فرهنگی شرکت نمی‌کنند.
حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌طلب در نشست ستاد شئون فرهنگی که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی دهدشت برگزار شده بود، مهمترین رسالت مسؤولان را تنظیم شعائر الهی دانست و اظهار داشت: متأسفانه حضور مدیران در مراسمات ملی و مذهبی و نشست‌های هماهنگی این برنامه‌ها بسیار ضعیف است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه، تصریح کرد: گاهی برای حضور مسؤولان در ستاد شئون فرهنگی متوسل به امام جمعه می‌شویم تا نشست مربوطه در دفتر امام جمعه برگزار شود یا برخی مدیران فقط زمانی که نشست در فرمانداری برگزار می‌شود حضور پیدا می‌کنند.
حسینی‌طلب، افزود: این عیب است که مدیر و مسؤول صرفاً از ترس امام جمعه یا فرماندار خود را ملزم به شرکت در یک نشست فرهنگی کند.
وی، ادامه داد: این رویه باید تغییر کند اگر تغییر پیدا نکند اول خوشان ضرر می‌بینند بعد دود این بی‌توجهی به فرهنگ به چشم خانواده و جامعه می‌رود.
حسینی‌طلب افزود: محرم اگر چه ماه غم و اندوه اهل بیت(ع) است و ظلم بزرگی به اسلام رفت اما قیام امام حسین(ع) اسلام را بیمه کرده است.
این مسؤول،فضاسازی شهر متناسب با ایام سوگواری محرم را ضروری خواند و گفت: اتاق اصناف و شهرداری نسبت به این امر اقدام کنند.
وی، محرم را فرصتی برای تبیین معارف امام حسین(ع) دانست و گفت: نباید این مناسبت صرفاً به گریه و عزاداری محدود شود، باید درس گرفت.
 
عاشورا زیر مجموعه غدیر است/دفاع از حقانیت امامت و ولایت با پاسداشت محرم
امام جمعه دهدشت عاشورا را زیر مجموعه غدیر خواند و گفت: پاسداری از محرم دفاع از حقانیت امامت و ولایت است.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در ستاد شئون فرهنگی شهرستان اظهار داشت: محرم در راستای رسالتی است که پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) در واقعه غدیر بر عهده ما گذاشت و باید از آن پاسداری کنیم.
امام جمعه دهدشت، افزود: همه مسؤولیت داریم تا روز قیامت در مسیر ولایت تبلیغ کنیم.
وی، با بیان اینکه محرم دفاع از حقانیت امامت، شورش علیه مخالفان امامت و توجه به جایگاه ولایت است، گفت: محرم و عاشورا زیر مجموعه غدیر است.
حسینی، بیان کرد: عاشورا حرکتی بود که غدیر آن را تفسیر کرد و ظرفیتی ایجاد کرد که تاریخ آفرینش دچار تحول شد.
امام جمعه دهدشت، وضعیت حجاب در شهرستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیماری سرطان فرهنگی در حال رشد است و نگران کننده است.
حسینی، فضای مجازی را یک تهدید برای نسل جوان خواند و افزود: با وجود اینکه کارهایی در ترویج و اشاعه فرهنگ انجام می‌شود اما قدرت ماهواره، فضای مجازی، نفس اماره و شیطان در به انحراف کشاندن جوانان بیشتر است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه،کیفیت بخشی به برنامه‌های محرم را لازم خواند و بیان کرد: برنامه‌ها باید محتوایی باشند و از جوانان در هیئت‌های مذهبی استفاده شود.
 
مداحان نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند
نماینده مردم گچساران و باشت با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی به مناسبت ماه محرم و صفر گفت: مداحان نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند.
غلامرضا تاجگردون در نشست با مداحان که با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و مداحان شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل ما فرمود، ما هرچه داریم از محرم و صفر است.
وی در ادامه با اشاره به سفر سال گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی به گچساران گفت: با توجه به این که در آن روزها در ماه محرم قرار گرفته بودیم مداحان شهرستان برنامه مذهبی و قابل قبولی را با هنرمندی خود به اجرا گذاشتند که اشک آقای لاریجانی درآمد و اذعان کرد تا کنون این گونه مجذوب مراسمی نشده بودم.
نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به مراسم همایش مداحان و برنامه‌ریزی آن که ترکیبی از غدیر و ایام محرم است، بیان کرد: این نشان دهنده هنرمندی فرزندان این شهرستان است.
وی ابراز کرد: عید غدیر، عید ولایت و امامت است و این دو یک وجه مشترک دارند که آن حج است.
تاجگردون در ادامه با اشاره به دعای عرفه تصریح کرد: پیامبر ما زمانی که از سفر حج باز می‌گشت در مسیر حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود اعلام می‌کند.
وی ادامه داد: محرم و صفر است که به یک مداح عزت می‌دهد و یک مداح اهل بیت را برای یک سال واکسینه می‌کند و همه ما دین را در پای منبرها آموختیم و هیچ کدام از ما دین را از رسانه‌ها و ماهواره‌ها نیاموختیم.
تاجگردون با بیان این که مداحان نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند، اظهار کرد: مدح حسین (ع) و سوگواری اهل بیت شایستگی و لیاقت می‌خواهد.
وی در ادامه گفت: هنر شهید حججی چگونه بوده است که یک جامعه‌ای را شوکه می‌کند و مقام معظم رهبری این گونه در مورد ایشان سخن می‌گوید و هنرمندی شهید حججی با هیچ جمله‌ای قابل گفتن نیست.
تاجگردون خاطرنشان کرد: مداحان و ذاکران اهل بیت باید قدر خود را بدانند و اگر حتی مداحی بعد از پنجاه سال بتواند یک نفر را به اهل بیت وصل کند کار بزرگی انجام داده است.
وی با اشاره به توانمندی شهرستان گچساران در مناسبت‌های مذهبی عنوان کرد: امیداوریم بتوانیم همایش بزرگی همچون زنجان و یزد را در شهرستان گچساران برگزار کنیم.
آموزش و پرورش بویراحمد قطب قرآنی کشور/کسب رتبه برتر کشوری نوجوان سالم/نگرانی از آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر یاسوج
معاون آموزش و پرورش بویراحمد گفت: آموزش و پرورش بویراحمد در حال حاضر قطب قرآنی کشور است.
سید نظام مرادی با اشاره به موفقیت‌ها و دستاوردهای آموزش و پرورش بویراحمد در همه زمینه‌ها به خصوص در حوزه پرورشی و تربیتی اظهار کرد: شهرستان بویراحمد یکی از شهرستان‌های شاخص استان در حوزه آموزش و پرورش است که در حوزه پرورشی و تربیتی چارت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آن تدارک دیده شده است.
این مسوول در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد افزود: در حاشیه شهر یاسوج به دلیل مهاجرپذیری بالا انواع آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد را شاهد هستیم که در آن فرزندان طلاق به وفور دیده می‌شوند و همچنین گاه دانش‌آموزانی هستند که به دلیل همین مسائل فرار از خانه داشته‌اند.
معاون پرورشی آموزش و پرورش بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به کارگاه‌های آسیب‌های اجتماعی و با بیان این که کارگاه‌ها را بیش از گذشته در سال تحصیلی اخیر برگزار کردیم افزود: این کارگاه‌ها مختص دانش‌آموزان و همچنین همکاران و اولیا برگزار شد.
مرادی به طرح نوجوان سالم اشاره کرد و گفت: در این طرح در کشور و در استان مقام اول را از آن خود کردیم و تنها استانی بویدیم که دو رتبه برتر کشوری داشتیم.
این مسؤول گفت: دو دوره متوالی در مسابقات قرآن و عترت و نماز مقام اول را در استان کسب کردیم و در سطح کشور دانش‌آموزان برتر را داشتیم که هر سال به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر قطب قرآنی در کشور هستیم که شهرستان بویراحمد سهم بالایی در این موفقیت کشوری برای آموزش و پرورش استان دارد.
معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به تجلیل از دانش‌آموزان قرآنی اشاره کرد و گفت: سال گذشته برای اولین بار در سطح بویراحمد از دانش‌آموزان قرآنی تجلیل کردیم و همایش قرآنی و راهپیمایی قرآنی نیز داشتیم.
مستند زندگی آیت الله ملک حسینی ساخته می‌شود
معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج از ساخت مستند زندگی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده سابق ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
هجیر کریمی در نشست هماهنگی کنگره ملی آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه کلیپ و مستندهایی از سیره عملی آن عالم ربانی تهیه و ساخته شده است، اظهار داشت: کتاب‌هایی پیرامون شخصیت ایشان نیز تدوین و خریداری شد.
وی با بیان اینکه تا کنون ۵ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد و فراخوان کنگره نیز اعلام شد، افزود: ۲ مستند توسط صدا و سیمای استان با موضوع" تولد تا ارتحال آن عالم ربانی و زندگی مبارزاتی ایشان" تدوین شده و در حاشیه برگزاری همایش به نمایش گذاشته می‌شود.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج بیان کرد: مستند دیگری نیز از زندگی " شهید عبدالهادی ملک حسینی" فرزند مرحوم آیت الله ملک حسینی نیز در دست تولید صداو سیمای استان است.
کریمی عنوان کرد: تیمی متشکل از جمعی از روحانیون، مسئولان استانداری و دانشگاه یاسوج و تیم مستندساز و خبری صدا و سیما برای انجام مصاحبه با مراجع عظام تقلید به شهر قم اعزام می‌شوند.
کریمی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود باتوجه به اهمیت این کنگره تمامی دستگاه‌های اجرایی در هرچه باشکوه تر برگزار شدن این کنگره ما را یاری کنند، ادامه داد: آیت الله ملک حسینی نمونه کامل یک مبارزه نستوه بود و بدون شک پشتوانه بزرگی برای پیروزی انقلاب اسلامی بودند.
وی خواستار همکاری و مشارکت سازمان برنامه و بودجه برای تامین هزینه‌های برگزاری این کنگره شد و افزود: انتظار می‌رود برای برگزاری باشکوه این کنگره مشکلات مالی هرچه سریع تر برطرف شود.
آیت الله ملک حسینی نماد مبارز سیاسی و انقلابی
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: دانشگاه دولتی یاسوج اقدامات مطلوبی در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این کنگره انجام داده است.
فتاح محمدی با بیان اینکه آیت الله ملک حسینی نماد مبارز سیاسی و انقلابی بود که میتواند چهره استان را در سطح ملی و بین المللی درخشان تر کند، بیان کرد: انتظار می‌رود شخصیت علمی و مبارز آن عالم وارسته برای نسل جوان تببین شود.
وی عنوان کرد: آیت الله ملک حسینی نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام و مبارزه با طاغوت در استان ایفا کردند و زندگی مبارزاتی ایشان پر از فراز و نشیب است.
محمدی ابراز کرد: نمایشگاه آثار آیت الله ملک حسینی در حاشیه این کنگره برپا می‌شود که می‌طلبد اداره کل ارشاد نسبت به برگزاری این نمایشگاه همکاری لازم را با دانشگاه یاسوج داشته باشد.
 
نمایشگاه آثار مرحوم آیت الله ملک حسینی در یاسوج برگزار می‌شود
رئیس دانشگاه یاسوج گفت:همزمان با برگزاری کنگره ملی آیت الله ملک حسینی نمایشگاه مجموعه آثار این عالم وارسته برپا می‌شود.
محمود رضا رحیمی در نشست کنگره ملی آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه در استان مفاخر علمی و فرهنگی بسیاری وجود دارد، اظهار داشت: توجه به این مفاخر به عنوان الگوهای علمی و فرهنگی یک جامعه ضروری بوده و دانشگاه نقش و رسالت مهمی را در این راستا بر عهده دارد.
رئیس دانشگاه یاسوج با تاکید بر اینکه شورای سیاستگذاری این کنگره در دانشگاه یاسوج تشکیل شده است، بیان کرد: کمیته ها و دبیران آنها تشکیل و شرح وظایف هر کمیته نیز مشخص شده و کمیته علمی از ۲ ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و سایت این کنگره نیز راه اندازی شده است.
رحیمی خواستار ارائه هرگونه سند، دست نوشته، تصویر و کلیپ در راستای فعالیت مبارزاتی و زندگی نامه آیت الله ملک حسینی از سوی مردم و دوستان آن عالم فرهیخته شد و گفت: تعدادی از مراجع عظام تقلید که با آیت الله ملک حسینی ارتباطی داشته‌اند شناسایی و تیمی برای تدوین مستندات و مصاحبه با این علما به شهر قم اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه دانشگاه یاسوج متولی اصلی اجرای این همایش است، عنوان کرد: انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری هرچه بهتر این کنگره دانشگاه یاسوج را همراهی کنند.
رحیمی خاطرنشان کرد: در کنار همایش نمایشگاهی از مجموعه آثار مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی برپا می‌شود که هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه جمع آوری سایر آثار این عالم ربانی بوده که در دست مردم است.
رئیس دانشگاه یاسوج اظهار داشت: همزمان با برگزاری این کنگره از کتاب‌هایی که پیرامون سیره عملی آن عالم وارسته است رونمایی می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرزند بویر احمد
Norway
روح پاک و شریف حضرت ایت الله ملک حسینی شاد باد .فرزند شهید ایشان افسر رشید ارتش اسلام،شهید سید عبدالهادی ملک حسینی فرمانده نیروهای کلاه سبز ارتش در پاسگاه زید و عملیات رمضان بود.
شهید ملک حسینی دانش اموخته اقتصاد از دانشگاه تهران و عارف و عالمی بزرگ بود که در لباس افسری و فرماندهی ارتش به شهادت رسید .
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
1