کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کارمند در «دنا»، حقوق از گچساران و مخالفت نماینده مجلس / انتقادهای تند ورزشکاران گچسارانی با حضور تاجگردون

19 شهريور 1396 ساعت 19:10


نشست ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی با حضور غلام‌رضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت، مدیرکل ورزش و جوانان، فرماندار گچساران و برخی از مسوولان برگزار شد و حاشیه‌هایی نیز به همراه داشت.

به گزارش کبنا از یاسوج، قبل از ظهر امروز با حضور غلام‌رضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت نشست ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی برگزار شد.
غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه پذیرش انتقادپذیری در جامعه نعمت بالایی است، اظهار کرد: مدیران باید در زمینه ورزشی انتقادات را پذیرا باشند و اگر بخواهیم خدمت کنیم باید حرف‌ها و نظرات دیگران را هم بشنویم در استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع کردن و رفع مشکلات تبحر ندارند و از فرصت‌های به دست آمده نمی‌توانند به نحو احسن استفاده کنند.
وی با اشاره به حضور وزیر ورزش در استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: سفر وزیر ورزش هیچ سودی برای استان نداشت چرا که نیمی از وقت وزیر صرف جابه جایی و عبور از گردنه‌ها شد.
تاجگردون با اشاره به یکی از معضلات ورزشی در این شهرستان گفت: مشکل در مدیریت اماکن ورزشی این شهرستان است و به تفکیک باید برای اداره ورزش مشخص شود به دست چه کسانی و چگونه اداره می‌شوند.
تاجگردون با بیان اینکه مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش تخصیص داده شده، بیان کرد: از این مبلغ ۲ میلیارد تومان برای تکمیل اماکن ورزشی آموزش و پرورش گچساران اختصاص داده شده است.
نماینده مردم گچساران و باشت با درخواست از فرماندار خاطرنشان کرد: باید تخلفات پروژه‌های عمرانی در سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه چند سالی است که ساختمان‌های ورزشی آموزش و پرورش رها شده است، تصریح کرد: در سه سال آینده باید اماکن ورزشی آموزش و پرورش گچساران به مرحله بهره‌برداری برسد.
تعداد ۷۰ نفر از کارمندان محیط زیست دنا حقوق خود را از گچساران دریافت می‌کنند/ ما مخالف هستیم
تاجگردون در ادامه با بیان اینکه رئیس اداره ورزش و جوانان گچساران از نبود امکانات و کارهای عمرانی می‌نالد، اذعان کرد: تعداد ۷۰ نفر از کارمندان محیط زیست دنا حقوق خود را از گچساران دریافت می‌کنند که ما نیز مخالف این برنامه هستیم.
نماینده مردم گچساران و باشت در ادامه افزود: امسال اعتباراتی برای ساخت خوابگاه ورزشکاران اختصاص داده شده و این خوابگاه در کنار سالن تختی احداث خواهد شد.
تاجگردون با بیان اینکه با توجه به کارهایی که صورت گرفته اما هنوز نرخ بیکاری در گچساران پایین نیامده است در حالی که زنان گچسارانی و فرزندان این شهرستان دارای مدارک عالی تحصیلات هستند.
تاجگردون با بیان اینکه سالن اختصاصی و استخر برای بانوان گچسارانی در این شهرستان لحاظ شده است، گفت: اماکن ورزشی، مدت قرارداد و درآمدی که از این اماکن حاصل می‌شود باید مشخص شود.
آقای مدیرکل به جای این که پول‌های ورزش را در هتل‌ اسپیناس تهران خرج کنید / هزینه برق سالن کشتی گچساران را بدهید
در ادامه این نشست ورزشکاران و مسوولان هیئت‌های ورزشی نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون موضوعات مختلف مطرح کردند.
یکی از ورزشکاران گچسارانی خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آقای مدیرکل قریب بر ۵ سال است که ورزش‌هایی نظیر جودو، کبدی، کشتی، سنگ نوردی در این شهرستان تعطیل شده است.
وی ادامه داد: آقای مدیرکل به جای این که پول‌های ورزش را در هتل‌ اسپیناس تهران خرج کنید این هزینه را برای برق سالن کشتی گچساران انجام می‌دادید.
این لیدر ورزشی با بیان اینکه در قرارداد ورزشی ۳ درصد از هزینه نفت به ورزش اختصاص داده می‌شود، گفت: این هزینه نفت را خرج کجا می‌کنید؟.
خادمی با اشاره به رئیس هیأت ورزش بانوان شهرستان گفت: خانم کمایی ۲۴ سال در ورزش این شهرستان زحمت کشیده است و نماد اصلی ورزش در این شهرستان هستند چرا در جلسه‌ای که برگزار می‌شود اجازه صحبت به ایشان داده نمی‌شود.
وی تصریح کرد: این کار نقطه خاموشی در ورزش شهرستان است.
خادمی عنوان کرد: آقایان مدیر با این کارها نمی‌توانید صندلی را برای خود حفظ کنید.
خادمی با اشاره به مصاحبه مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در خصوص افزایش تولید نفت ابراز کرد: این افزایش تولید چه سودی برای ورزش دارد.
دیگر ورزشکار گچسارانی در این باره خاطرنشان کرد: در گذشته شهرستان گچساران دارای ۱۲ هیأت ورزشی بوده که در حال حاضر این تعداد به ۳ هیأت تبدیل شده است و ۹ هیأت به تعطیلی رفته است.
در ادامه یکی دیگر از بانوان ورزشکاران گچساران با اشاره به نماینده مردم گچساران و باشت اظهار کرد: سهم یک دختر گچسارانی غیر شرکت نفتی از ورزش گچساران چیست.
محبت صالحی اظهار داشت: جامعه متاسفانه شادی روانی ندارد.خانم کمایی یکی از پتانسیل‌های خوب و کارگشا هستند. سهم دختر غیرشرکتی از ورزش چقدر است؟ اصل ۹۰ اگر هست برای کل کشور هست نه تهران و اصفهان و ۱۰ نفر از مسئولان استانی گچسارانی هستند اما ورزش گچساران در چه حالی است.
صالحی با بیان جلساتی که در زمینه بررسی مشکلات ورزش برگزار می‌شود، بیان کرد: این جلسات فقط در حد خوردن کیک و آبمیوه است و مشکلی حل نمی‌شود.
در ورزش گچساران انقلابی رخ دهد
وی با بیان اینکه دکتر تاجگردون در بهسازی جاده‌های گچساران انقلابی به پا کرده است، عنوان کرد: درخواست داریم که در ورزش گچساران چنین انقلابی رخ دهد.
صالحی تصریح کرد:متاسفانه در جامعه خانواده شاد نداریم و سلامت و روان خانواده‌ها بستگی به ورزش و پرکردن اوقات فراغت دارد.
این ورزشکار با اشاره به اینکه سالن‌های ورزشی گچساران در تابستان وسایل سرمایشی ندارند، تصریح کرد: درخواست داریم که بودجه‌ای برای وسایل سرمایشی سالن‌ها اختصاص داده شود.
وی با بیان اینکه احداث سالن‌های ورزشی در بافت فرسوده دوگنبدان موجب پیشگیری از بسیاری از معضلات و مشکلات در جامعه می‌شود، اذعان کرد: ورزش گچساران نگین ورزش استان است در هندبال مقام کشوری داریم.
صالحی با اشاره به ناظران و داوران گچسارانی گفت: متاسفانه از ناظران و داوران گچسارانی در مسابقات استفاده نمی‌شود.
تعطیلی چندین رشته ورزشی در گچساران
دیگر ورزشکار گچسارانی در ادامه این نشست به بیان این که بیشتر هزینه‌ها صرف ایاب و ذهاب می‌شود، ابراز کرد: این هزینه‌ها سرسام‌آور است که بسیاری از ورزشکاران توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارد و این راه را ناتمام به جا می‌گذارند.
وی با بیان اینکه هیأت‎‌ها زیبنده نیست که دفاتر کار خود را در صندوق عقب ماشین بگذارند، ابراز کرد: هیأت‌های ورزشی از داشتن یک اتاق به عنوان دفتر کار خود محروم هستند.
این ورزشکار با بیان این که تیم‌ها به صورت لیگی شده و اگر تیمی پول داشته باشد به لیگ راه پیدا می‌کند، عنوان کرد: در شهرستان گچساران فقط تیم نفت است که به لیگ راه یافته است و گچساران به خودی خود هیچ تیم ورزشی ندارد.
وی ادامه داد: رشته سنگ‌نوردی گچساران تعطیل شده است و ما درخواست داریم تا جایی که امکان دارد مشکلات ورزشی شهرستان مرتفع شود.
 
شهرستان گچساران مادرید اسپانیا نیست
دیگر ورزشکار گچسارانی عنوان کرد: نبود خوابگاه و سرویس ایاب و ذهاب دیگر معضلات ورزش گچساران است و اگر بخواهیم در این شهرستان میزبان باشیم خوابگاه نداریم و اگر بخواهیم میهمان باشیم هزینه ایاب و ذهاب ورزشکاران را نداریم.
وی با بیان اینکه در شهرستان گچساران باب شده که بدون اجازه تاجگردون اقدامی صورت نگیرید، گفت: ما از تاجگردون درخواست داریم که طی نامه‌ای رسمی مشکلات ما را مرتفع سازد.
این ورزشکار با بیان اینکه شهرستان گچساران مادرید اسپانیا نیست که آنقدر نیاز به چمن مصنوعی داشته باشد، عنوان کرد: با احداث چندین چمن مصنوعی فقط یکی از مشکلات ورزش در این شهرستان مرتفع شده است.
وی با بیان این که ورزش‌هایی نظیر رزمی، پینگ‌ پنگ، کبدی، شطرنج، کونفو و تنیس در این شهرستان به صورت گمنام در حال فعالیت هستند، افزود: این رشته‌ها دارای سالن ورزشی نیستند.
سالن‌های ورزشی گچساران در دست چه کسی است
 
این ورزشکار با سوال از مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد که سالن‌های ورزشی در دست چه کسی است، عنوان کرد: مجموعه نفت بسیار ثروتمند است و می‌تواند به ورزش کمک کند.
وی با بیان اینکه احداث پایگاه قهرمانی در این شهرستان نیاز است، ابراز کرد: بیشتر استان‌ها دارای پایگاه قهرمانی هستند که شهرستان گچساران به دلیل استعداد در ورزش احداث پایگاه قهرمانی یکی از نیازهای این شهرستان است.
این ورزشکار اظهار کرد: مهد هاکی ایران گچساران است اما رئیس هیأت این رشته در استان است.
دیگر ورزشکار گچسارانی در ادامه با اشاره به سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش بیان کرد: شهرستان سنندج دارای چند سالن ورزشی چند منظوره است که درآمد سالانه از این سالن‌ها بیش از ۱۴۰ میلیون تومان است.
وی ادامه داد: اما شهرستان گچساران و آموزش و پرورش تا کنون یک سالن مجهز ندارد.
این ورزشکار رشته والیبال اظهار کرد: تعداد ۷۰ دانش آموز برای تمرین در رشته والیبال در یک ساعت و نیم به صورت همگانی با چند مربی آموزش می‌بینند.
وی افزود: شهرستان گچساران و بانوان دارای استعداد زیادی در زمینه دو میدانی دارند که متاسفانه این شهرستان فاقد پیست دومیدانی هستند.
یکی دیگر از ورزشکاران گچساران در ادامه با اشاره به احداث سالن ورزشی چند منظوره در روستاهای گچساران گفت: احداث سکو در این سالن‌ها نیاز است.
وی ادامه داد: ایجاد صندوق حمایتی برای ورزشکاران در شهرداری از دیگر نیازهای ورزش گچساران است.
برای اجاره سالن می‌گویند باید از نماینده اجازه بگیریم
دیگر ورزشکار بانو گچسارانی که در حال حاضر رئیس هیأت ورزش بانوان شهرستان است، عنوان کرد: ۲۴ سال است که ورزشکاران گچساران فاقد سرویس ایاب و ذهاب هستند.
کمایی ادامه داد: برای گرفتن سالن ورزشی برای بانوان می‌گویند حتما باید از نماینده باید اجازه گرفت.
وی با بیان این که تا زمانی که مدیران نگرش ورزشی ندارند پیشرفتی در ورزش حاصل نخواهد شد، گفت: ما باید تلاش کنیم که روزمه مدیر ورزشی را تکمیل وپر کنیم.
کمایی افزود: دیدتان را نسبت به ورزش بانوان باز کنید و اگر زن ایرانی شاداب باشد موجب ایجاد امنیت در جامعه خواهد شد.
وی با بیان اینکه بعد از ۲۴ سال فعالیت امروز من باید صدای دختران ورزشکار گچسارانی باشم، ابراز کرد: اگر برای ورزش برنامه‌ریزی کنیم فرزندان ما دیگر جایگاهی در قهوه‌خانه‌ها نخواهند داشت.
 
سیما کمایی خطاب به رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها در زمان انتخابات با نام آوردن از جامعه زنان و وعده‌های انچنانی استفاده ابزاری می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم می‌توانیم و ۲۴ سال بوده که در این شهر بدون منت خدمت می‌کنم، ادامه داد: تا من مادر گچسارانی از امکانات برخوردار نباشم شمای مرد ایرانی نمیتوانید پیشرفت کنید.
رئیس هئیت ورزش‌های همگانی شهرستان گچساران با اشاره به اینکه به پشتوانه تاجگردون و رحیمی فرماندار تنها زن رئیس هیئت ورزشی در شهرستان گچساران هستم، عنوان کرد: چرا من باید تمام زندگیم رو بگذارم تا رزومه شما جناب مدیرکل پر شود.
کمایی خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان گفت: چرا باید حرف اول و آخر را تاجگردون بزند؟ تاجگردون باید جور شما را بکشد؟ لطفا این جلسه خروجی خوبی داشته باشد و کتبا نتیجه را اعلام کنید.
وی عنوان کرد: اگر ورزش جایگاهی داشته باشد جوانان این شهر سمت قهوه خانه‌ها نمی‌روند حالا که بدون چشم داشت در حال خدمت هستیم قدرت مالی و اجرایی خود را به سمت ما بفرستید.
به زور و قرض اداره ورزش و جوانان را سرپا نگه دارم
 
عبدالخانی رئیس اداره ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: چند سال است که امکانات ورزشی در سطح کشور نبوده و نیست و ما توانستیم به زور و قرض اداره ورزش و جوانان را سرپا نگه دارم.


کد مطلب: 274079

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/274079/کارمند-دنا-حقوق-گچساران-مخالفت-نماینده-مجلس-انتقادهای-تند-ورزشکاران-گچسارانی-حضور-تاجگردون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1