تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۲۷۴۰۰۹

برپائی نمایشگاه طراحی و نقاشی در دهدشت/ بازبینی آثار نمایشی از گچساران و بهمئی برای جشنواره استانی

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
برپائی نمایشگاه طراحی و نقاشی در دهدشت
به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه نمایشگاه آثار طراحی و نقاشی در نگارخانه شهید افرازی مجتمع فرهنگی و هنری دهدشت برگزار شد.
روز گذشته با حضور علی پوزش فرماندار شهرستان کهگیلویه و جمعی از مسئولین ادارات و نهاد های دولتی نمایشگاه آثار طراحی و نقاشی در نگارخانه شهید افرازی مجتمع فرهنگی و هنری دهدشت افتتاح شد.
سید ایرج کاظمی جو در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با ۳۰ اثر نقاشی و طراحی خانم هما امیدی از هنرجویان عضو انجمن هنرهای تجسمی به مدت یک هفته و در دو شیفت صبح وعصر جهت بازدید علاقمندان دائر است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه سطح کیفی نمایشگاه را خوب ارزیابی کرده وافزود: بیشتر آثار طراحی چهره افراد واشخاص سرشناس جامعه هستند.
وی آموزش صحیح واصولی را رمز موفقیت دائر کننده نمایشگاه دانسته وخاطر نشان کرد در آینده نزدیک با حضور یکی از اساتید حوزه هنرهای تجسمی کارگاه آموزشی ویژه هنرجویان وعلاقمندان برگزار می شود.


  

عیادت رئیس اداره ارشاد چرام از حجت‌الاسلام عبدالی
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالین فرهنگی از حجت الاسلام نعمت الله عبدالی روحانی فعال فرهنگی شهرستان چرام عیادت کردند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالین فرهنگی از حجت الاسلام نعمت الله عبدالی روحانی فعال فرهنگی شهرستان چرام عیادت کردند.
سعید خردمند در این دیدار ضمن ابراز همدردی با حجت الاسلام عبدالی به خاطر درگذشت همسر مکرم وی در سانحه تصادف اظهار کرد: این ضایعه دردناک و نیز مصدومیت حجت الاسلام عبدالی به عنوان چهره ای فرهنگی و فرهنگ دوست برای همه اهالی معرفت و دوستداران فرهنگ دردآور بود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن آروزی سلامت برای حجت‌الاسلام عبدالی عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی خالصانه این روحانی وارسته بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی با تقدیر از تلاش‌های فرهنگی حجت الاسلام عبدالی عنوان کرد: حس مسئولت پذیری و مسئولیت شناسی و در عین حال تلاش‌های جهادی از ویژگی‌های بارز این روحانی سختکوش است.
خردمند، تلاش در جهت اعتلای فرهنگی دانش آموزان و نوجوانان ونیز جدیت در اجرای دقیق و مداوم برنامه‌های فرهنگی را از ویژگیهای بارز این روحانی وارسته و مردمی دانست و گفت: امیدواریم که هرچه سریع تر شاهد بازگشت وی به فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی شهرستان چرام باشیم.
وی بروز این چنین حوادثی را امتحان الهی دانست و گفت: روحیه بالای حجت الاسلام عبدالی در این ضایعه دردناک نشان از تقوا و وارستگی وی است که این موضوع می‌تواند درسی بزرگ برای همه ما باشد.
در ادامه نیز حجت الاسلام نعمت الله عبدالی بروز این گونه حوادث را عرصه امتحان الهی دانست و گفت: امیدواریم که همه ما در مواجهه با امتحان‌های الهی سربلند بیرون آییم و همیشه شاکر الطاف و نعمت‌های بیکران الهی باشیم.
گفتنی است حجت الاسلام عبدالی مشهور به شیخ عبدالی از روحانیون فعال فرهنگی و مذهبی چرام است که ماه گذشته و در پی بروز سانحه تصادف دچار آسیب دیدگی شدید شد و در این حادثه دلخراش همسر خود را نیز از دست داد.
 
بازبینی شش اثر نمایشی از گچساران برای جشنواره استانی تئاتر کهگیلویه و بویراحمد
۶ اثر نمایشی از شهرستان گچساران برای جشنواره استانی تاتر کهگیلویه و بویراحمد بازبینی شد.
امیرحسین نوروزی گفت: ۶ اثر نمایشی برای رقابت در جشنواره تاتر استان کهگیلویه و بویراحمد بازبینی شدند
وی گفت: هیات محترم داوران در مرحله بازبینی آثار نمایشی در شهرستان‌ها این ۶ اثر را مورد ارزیابی و بازبینی قرار دادند.
رئیس داره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران بیان کرد: آثار متقاضی حضور در مرحله بازبینی جشنواره‌ی تاتر استانی از سوی انجمن هنرهای نمایشی گچساران به شرح ذیل بودند:
۱- فکاهی نامه‌ی گم شدگان به نویسندگی عبدالحی شماسی و کارگردانی اورنگ نارکی.
۲- سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت به نویسندگی صابر محمدی و کارگردانی مهرداد علی پور و علی شغیعی.
۳- عبور از باغ سرخ به نویسندگی و کارگردانی کرم اله سلیمانی.
۴- کرکیت به نویسندگی و کارگردانی مسلم نارکی.
۵- کجا ماندن، جا ماندن به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی داود پارسا.
۶- خاطره، اتفاق، واقعیت به نویسندگی کورش شمس و کارگردانی علی شمس
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درگذشت بانوی فعال قرآنی و فرزندانش را تسلیت گفت
دهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگلیویه و بویراحمد در پی درگذشت سرکار خانم ملک زاده و سه فرزندش در سانحه تصادف پیام تسلیت داد.
انالله و انا الیه راجعون
با تأسف و تأثر فراوان اطلاع یافتیم خواهر مؤمن، فعال فرهنگی خادم قرآن کریم سرکار خانم زیبا ملک زاده به همراه سه فرزند دخترش در اثر سانحه دلخراش تصادف دار فانی را وداع گفتند.
 
اگرچه این ضایعه بزرگ برای خانواده محترم ایشان و جامعه فرهنگی و قرآنی استان و شهرستان بهمئی سخت و ناگوار است اما در برابر تقدیر و مشیت الهی چاره ای جز پناه به ذات باری تعالی نیست.
جامعه قرآنی و کسانی که سال‌ها شاهد تلاش‌های مجاهدانه این خادم قرآن و عترت بودند گواهی می دهندکه بانوی قرآنی با توشه ای مملو از خدمت به ساحت قدسی کتاب خدا با صبر و مظلومیت همراه با استقامت و حفظ روحیه معنوی در این مسیر نورانی و صراط مستقیم گام برداشت.
لذا بدینوسیله این مصیب بزرگ را به خانواده داغدیده اش، جامعه قرآنی استان تسلیت عرض نموده و برای آنمرحومه و فرزندان دلبندش رحمت و رضوان الهی و برای خانواده محترمشان صبر و شکیبائی آرزومندم.
رضا دهبانی پور
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد

بازبینی گروه‌های نمایشی شهرستان بهمئی توسط هیات داوران جشنواره تئاتر استانی
آثار گروه‌های نمایشی شهرستان بهمئی برای شرکت در جشنواره تئأتر استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بازبینی قرار گرفت.
اجرای گروه‌های نمایشی شهرستان بهمئی توسط هیات داوران بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی در این شهرستان مورد بازبینی قرار گرفتند.
داود طلوعی مطلق مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان بهمئی افزود: ۲ گروه نمایشی از شهرستان بهمئی برای رقابت در جشنواره تئأتر استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بازبینی هیات داوران استانی این جشنواره قرار گرفتند که کار اول نمایشی ۲ نام داشت که به کارگردانی جلال مهدوی و نویسندگی کیان جشان و کار دوم خوابیدن روی سیم‌های خاردار که به کارگردانی معصومه جهانپور و نویسندگی رسول سنایی در پلاتوی فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی بر روی صحنه رفتند و هیات داوران آن‌ها را مورد بازبینی قرار دادند.
طلوعی مطلق افزود: با توجه برگزاری بیست و نهمین جشنواره استانی تئاتر در کهگیلویه و بویراحمد در شهریورماه امسال امیدواریم هنرمندان این ۲ گروه نمایشی از شهرستان بهمئی توانسته باشند قابلیت‌های لازم جهت اخذ مجوز ورود به مرحله استانی را با اجراهای خود از طرف هیات داوران استانی کسب کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1