کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سوءاستفاده مدیرکل استانداری از تسهیلات کارآفرینی/ تسهیلاتی که بین آشنایان تقسیم شد

15 شهريور 1396 ساعت 19:27


سحر دانشور- حمیده هدایتخواه
براساس اسناد و مدارکی که به این پایگاه خبری رسیده است، یکی از مدیران استانداری  از تسهیلات کارآفرینی برای اقارب، بستگان و نزدیکان خود استفاده کرده است.
به گزارش کبنا، براساس اسناد و مدارکی که به این پایگاه خبری رسیده است، یکی از مدیران استانداری از تسهیلات کارآفرینی برای اقارب، بستگان و نزدیکان خود استفاده کرده است که در ادامه به ذکر چند نکته می‌پردازیم.
اول؛ صندوق کارآفرین امید در جهت حمایت از کسب و کارهای خرد بازار محور با روش تامین مالی خرد در راستای خود اشتغالی بالاخص در مناطق روستایی و محروم راه اندازی شده است تا با ارائه تسهیلات و توانمندسازی افراد مختلف این مهم را محقق کند. این صندوق ماموریت خود را تجهیز سپرده‌های خرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک در ایجاد کسب و کارهای خرد کم سرمایه و کاربر با محوریت فعالیت‌های کار آفرینانه معرفی کرده است. بدیهی است که شعب استانی این صندوق با همکاری نهادهای دولتی موظف به شناسایی متقاضیان خوداشتغالی می‌باشد، در حقیقت تحقق هدف اصلی صندوق در گرو پاکدستی، صداقت و تعهد مسئولین ادارات و نهادهای مختلف دولتی است. به بیان دیگر این مسئولین هستند که با وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری صادقانه می‌توانند در جهت رفع محرومیت و کمک به افراد جویای کار بکوشند. پس باید گفت تنها راه حل کمک به رفع محرومیت مناطق محتلف و اشتغالزایی راه اندازی صندوق‌های مختلف مالی نیست، بلکه به کار گماشتن چهره‌های متعهد و دلسوز و وظیفه شناس در مناصب مهم مدیریتی و دولتی گام مهم دیگری است که اهداف اصلی راه اندازی صندوق‌هایی همچون صندوق کارآفرینی امید را محقق می‌کند.
دوم؛ آن منبع آگاه «این مدیرکل» را فردی دانست که از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان در جهت بهره برداری خانوادگی سوء استفاده کرده است. بر طبق گزارشات رسیده نامه ای از سوی این مدیرکل استانداری خطاب به صندوق کارآفرین امید استان در خصوص معرفی تعدادی از افراد متقاضی خوداشتغالی در مسیر توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک بازار نوشته می‌شود که در این نامه، نام همسر با بالاترین مبلغ پیشنهادی (۲۰ میلیون تومان) و خواهر وی جهت استفاده از تسهیلات دیده می‌شود. نام افراد دیگر با مبالغ ۲، ۴، ۵، ۷ و ۱۰ میلیون در نامه دیده می‌شود و مشاغلی همچون خیاطی، گلیم بافی، قالیبافی، آرایشگری و... به عنوان مشاغل مدنظر متقاضیان ذکر شده است. طبیعی است که این تسهیلات به افراد نیازمند و البته واجد شرایط برای دریافت وام اختصاص دارد و مردان و زنان این منطقه بیش و پیش از همه استحقاق دریافت وام‌هایی از این دست را دارند.
حال سوال این است که در شرایطی که بسیاری از جوانان این منطقه در پی کمترین تسهیلات برای راه اندازی مشاغل کوچک می‌باشند چرا یک مدیر دولتی باید بخشی از این منابع (بیشترین مبلغ از میان متقاضیان) را در اختیار بستگان خود قرار بدهد؟ بسیاری از زنان و مردان سرپرست خانوار، بی سرپرست و بدسرپرست می‌توانند با بخشی از مبالغ اختصاص داده شده به بستگان این مدیر و راه اندازی مشاغل کوچک از پس برخی مشکلات خود، هرچند محدود برآیند، اما چرا با وجود چنین وضعیتی باید منابع به اقارب و نزدیکان مدیران اختصاص یابد؟ چگونه است که با وجود وضعیت خاص زنان و مردان استان، محرومیت منطقه، بالا بودن آمار بیکاری در استان، وجود آسیب‌های مختلف اجتماعی در حوزه‌های مختلف با سوء استفاده از جایگاه خود تسهیلات اعطا شده به استان و مردم استان را به خانواده، بستگان و نزدیکان خود اختصاص می‌دهد؟ این خبر علنی شده بخش کوچکی از مسائل و اتفاقاتی است که به صورت زمزمه در میان مردم در خصوص نهادها و مسئولین مختلف بیان می‌شود.
سوم؛ آیا نوع عملکرد مدیران در سطوح مختلف، ملی و استانی زمینه ساز شکل گیری طبقه خواص و نزدیکان مدیران و یقه سفیدان نیست؟ کسانی که صرفاً به علت نزدیکی با مسئولین می‌توانند از هر امتیازی بهره مند شوند و این بهره مندی ناحق، زمینه ساز فراموش شدن مردم و صاحبان اصلی انقلاب شود. آیا همه ما واکنش امیرمومنان به خواسته برادرش عقیل را فراموش کرده‌ایم؟! آنجا که برادرش به علت فقر و تنگدستی تقاضای سهم بیشتری از بیت المال را می‌کند و امیر با گدازه آتش پاسخ برادر نیازمند را می‌دهد. آیا مدیران ما تنها در حرف پیرو حضرت امیر می‌باشند و وقت عمل به گونه ای دیگر گام برمی دارند؟!
پ.ن: با گذشت مدت زمانی اندک و درج این خبر در محافل خاص و خصوصی طی نامه ای دیگر نام همسر این فرد از میان افراد معرفی شده حذف شد و این نکته نشان دهنده ضرورت ورود رسانه‌ها و چهره‌های دغدغه مند به عرصه نظارت بر عملکرد مدیران است.
به گزارش کبنا، همجنین در این لیست ارسالی به صندوق کارآفرینی نام نزدیکان برخی از مدیران استانداری کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
مستندات در دفتر پایگاه خبری کبنانیوز وجود دارد.


کد مطلب: 273174

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/273174/سوءاستفاده-مدیرکل-استانداری-تسهیلات-کارآفرینی-تسهیلاتی-بین-آشنایان-تقسیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1