تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : ۲۷۲۷۱۶

از بدهی‌های سنگین تا مهرماه بدون ریال مدارس کهگیلویه و بویراحمد

۳
۰
کبنا ؛نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به ریاست فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار و مدیران عضو این شورا برگزار شد.
بدهی سنگین مدارس کهگیلویه و بویراحمد
 
معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدهی بهاء آب، گاز و برق سنگین مدارس استان مانده و پرداخت نشده‌اند که باید برای این مساله هم فکر شود.

اردشیر یاری افزود: سه سال و اندی از برگزاری نشست‌های شورای آموزش و پرورش استان می‌گذرد اما تاکنون در این شورا حتی یک ریال به اموزش و پرورش کمک نشده است.
وی بیان کرد: اگر قرار است در این جلسات حضور پیدا کنیم اما نتیجه ای نگیریم به جایی نمی‌رسیم و مشکلات فضاهای آموزشی و مدارس استان حل نمی‌شود.
معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تاکنون از محل فصل ۵ اعتبارات آموزش و پرورش یک ریال برای سرانه دانش اموزی استان پرداخت نشده است. بدهی بهاء آب، گازف برق و تلفن مدارس استان مانده و پرداخت نشده‌اند که باید برای این مساله هم فکر شود.
یاری اضافه کرد: آموزش و پرورش این استان نیازمند جدی کمک است و به سوی همه کسانی که می‌توانند به ما کمک کنند دست دراز می‌کنیم.
کهگیلویه و بویراحمد با کمبود تجهیزات و مشکلات فضای آموزشی مواجه است
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای مهر ماه سال تحصیلی جاری در سطح استان با مشکلات و کمبودهای تجهیزاتی و فضای آموزشی مواجهیم.

"هادی زارع پور" افزود: باید قبل از آغاز سال تحصیلی جاری برای رفع این مشکلات تجهیزاتی، فضای آموزشی و مدرسه تلاش شود.
وی با بیان اینکه ۱۱۳ مدرسه این استان شامل ۶۷۸ کلاس درس تخریبی و قابل بازسازی هستند، بیان کرد: ۱۲۰ مدرسه نیازمند مقاوم سازی در سطح استان وجود دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه باید در این استان ۱۱۸ مدرسه احداث شود، خاطرنشان کرد: ۲۵۸ مدرسه استان نیازمند تعمیرات است. همچنین ۱۱۷ مدرسه کانکسی یا پیش ساخته برای روستاهای کم جمعیت استان نیاز داریم.
زارع پور تصریح کرد: برای مدارس استان ۱۱۴ سرویس بهداشتی نیاز داریم که باید احداث شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس طی مهر ماه قرار داریم مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۲۷ دستگاه فتوکپی، ۲۴۰۷ صندلی معلم، ۱۴۰۹ میز آموزگار، ۵۶۵۰ صندلی دانش آموز، ۶۱۰۰ میز دانش آموز (نیمکت) و ۱۷۸۸ وایت برد نیاز دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۸۶۴ دستگاه رایانه، ۳۶۹ دستگاه چاپگر، ۷۴۱ کمد بایگانی، ۵۶۸ فایل ۴ طبقه، ۴۵۰ کیت علوم، ۴۲۰ کیت ریاضی و ۴۲۰ کیت جغرافیا و ۳۸۴۰ متر موکت از دیگر نیازمندی‌های مدارس این استان هستند.

زارع پور تاکید کرد: ۴۵۰ نفر از نیروهای آموزش و پرورش استان طی سال تحصیلی ۹۶- ۹۷ بازنشسته می‌شوند در حالی که تنها ۵۱۳ نفر از بین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و از طریق آزمون سازمان سنجش ورودی داریم. علاوه بر آن ۱۴۴ نفر که دارای کد هشت رقمی و حق التدریس بودند در صورت اجازه وزارت وارد خواهند شد.
وی بیان کرد: در شهر مادوان با مشکل جدی فضای آموزشی مواجهیم که با ۱۰۰ میلیون تومان این مشکل رفع خواهد شد. هم چنین در بلهزار با همین مشکل مواجه هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: متاسفانه در شهرک سازی های استان فضای لازم آموزشی و مدرسه پیش بینی، ساخته و تحویل آموزش و پرورش نمی‌شود اما برخی مشکلات فضای آموزشی مربوط به همین مناطق است.
زارع پور افزود: انتظار داریم به‌صورت فوری و در سریع‌ترین زمان ممکن تدبیری اندیشیده شود تا اعتبارات لازم قبل از مهر ماه در اختیار اموزش و پرورش و نوسازی مدارس قرار داده شود که مشکلات و کمبودهای مدارس استان کمتر شود.
وی تصریح کرد: در رابطه با مشکلات و کمبودهای فضای آموزشی و تجهیزات چندین مکاتبه با وزیر آموزش و پرورش، نوسازی مدارس کشور، استاندار و برنامه بودجه انجام داده‌ایم و تنها راه حل این مشکلات تخصیص اعتبار است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: در شهر مادوان با مشکل زمین برای فضای آموزشی و مدرسه مواجهیم که در صورت مساعدت و همکاری شورای شهر و شهرداری این شهر می‌توانیم مشکلات این شهر را به‌صورت استیجاری یا از طریق دیگر رفع کنیم.
 
بحران فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد
مدیر اداره آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد گفت: نه تنها در حاشیه شهر یاسوج بلکه در این شهر بحران فضای آموزشی و مدرسه داریم.
سید علی اکبر هاشمی  ضمن انتقاد از در نظر نگرفتن فضاهای آموزشی در برخی مناطق شهر یساوج افزود: در برخی نقاط پرجمعیت شهر یاسوج اصلاً مدرسه وجود ندارد.
وی بیان کرد: برای سال تحصیلی جدید در یک مدرسه به اندازه سه کلاس درس اضافه بر ظرفیت مدرسه دانش آموز ثبت نام کرده‌ایم.
مدیر اداره آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: در یک مدرسه شهرک جهاد یاسوج ۵۶۰ دانش آموز ثبت نام کرده‌اند که تاکنون به‌طور موقت با کانکس مشکلات و کمبودها را رفع کرده‌ایم.
هاشمی تصریح کرد: ما به‌عنوان آموزش و پرورش موظف به ثبت نام دانش آموزان هستیم و باید جلوی ترک تحصیل دانش آموزان را بگیریم اما متاسفانه فضای لازم را نداریم.
وی ادامه داد: در بیشتر مدارس شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اتاقک‌های چوبی و کانکس مشکلات را به‌صورت موقت رفع کرده‌ایم.
مدیر اداره آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد عنوان کرد: در شهر مادوان سفلی از توابع این شهرستان بحران فضای آموزشی و مشکل اساسی داریم و فضاهای موجود جوابگوی نیاز مردم نیست.
هاشمی تاکید کرد: مشکلات فضای آموزشی در این شهرستان آنقدر زیاد است که در یک فضای اموزشی ۴ مدرسه فعالیت می‌کنند.
وی بیان کرد: در برخی مناطق این شهرستان ازجمله" بلهزار " فضای آموزشی استاندارد وجود ندارد و در همین فضاهای غیر استاندارد تنها یک سرویس بهداشتی وجود دارد.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اضافه کرد: برخی مدارس شهرستان بیوراحمد استیجاری هستند و یا اینکه در برخی مناطق حتی فضای استیجاری گیر ما نمی‌آید.
 
ریالی برای تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد نداریم
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک ریال برای تجهیز مدارس در سال تحصیلی جاری استان نداریم.
 

جهان محرابی  افزود: در حالی که مهر ماه و سال تحصیلی جاری در حال آغاز است اما متاسفانه هنوز یک ریال برای تجهیز مدارس در سال تحصیلی جدید استان نداریم.
وی بیان کرد: برای تجهیز مدارس استان نیازمند کمک و مساعدت مسئولان اقتصادی و برنامه بودجه هستیم.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مشکل اصلی کمبود فضا و تجهیزات در سطح استان بخصصو شهرستان بویراحمد مهاجرت بی رویه است در حالی که زیر ساخت‌های لازم از جمله فضاهای آموزشی فراهم نشده است.
محرابی تصریح کرد: در صورت اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در اختیار ما قرار داده شود مشکل مدرسه در حال ساخت شهر مادوان حل خواهد شد و تا مهر ماه تحویل خواهیم داد. همچنین در زمینه مدرسه تنگاری بویراحمد نیز با مشکل مواجهیم.
وی ادامه داد: ۸۰۰۰ ثوب البسه برای دانش آموزان روستایی و مناطق محروم استان با مشارکت و کمک خیرین تامین شده که برای اول مهر تحویل این دانش آموزان خواهد شد.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: طی سال گذشته به ارزش پنج میلیارد تومان تجهیزات به مدارس استان اختصاص داده‌ایم و در تلاش هستیم که ۵۶۰۰ میز و نیمکت برای مدارس استان تامین شود.
 
 
 
آژیر خطر حاشیه نشینی در یاسوج به صدا درآمد
 
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از روند وضعیت حاشیه نشینی در شهر یاسوج اعلام خطر می‌کنم.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی با اشاره به اینکه وضعیت حاشیه نشینی در بعضی از شهرهای استان حاد و نگران کننده است، افزود: حاشیه نشینی در شهر یاسوج بحران‌های مختلفی را ایجاد می‌کند که یکی از آن‌ها کمبود فضای آموزشی و مدرسه است.
وی ۸۰ هزارنفر حاشینه نشین در استان وجود دارد، بیان کرد: بیش از ۶۰ هزارنفر از این جمعیت در شهر یاسوج زندگی می‌کنند و این میزان جمعیت نیازمند امکانات شهری هستند که انتظار می‌رود براساس شاخص جمعیت اعتبارات در استان توزیع شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید آدم از اعمال نفوذ در توزیع اعتبارات گریه کند، خاطرنشان کرد: در ستاد باز آفرینی شهری از سوی وزارت کشور مبلغ پنج میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص داده که متاسفانه این اعتبار در جای که نیاز ندارد، هزینه شد و یاسوج با این همه جمعیت حاشیه نشین تنها ۵۰۰ میلیون اعتبار دریافت می‌کند.
حجت الاسلام میر محمدی تصریح کرد: به شهر دیگری چهار میلیارد اعتبار تخصیص داده می‌شود و می‌طلبد از این اعمال نفوذها جلوگیری شود.
وی ادامه داد: آنطور که باید و شاید در مورد حاشیه نشینی برنامه‌ریزی و دغدغه نداریم و حاشیه نشینی مرکز استان بحران‌های زیادی ایجاد کرد. کمبود فضای فیزیکی در شهر یاسوج به ویژه منطقه مادوان به مرز بحران رسیده و نیازمند همکاری و توجه تمامی مسئولان استان است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشکلات زیادی در استان وجود دارد و حل آن‌ها نیازمند تامین اعتبار است، اضافه کرد: اکنون تعمیر، تجهیز و احداث مدارس و فضاهای آموزشی مهم‌ترین اولویت استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرادیانی
Iran, Islamic Republic of
چرا بودجه نیست ؟آقای زارع پور در فکر نیستی تا الان؟آموزش و پرورش سیاست زده یعنی این شما بازنشسته هستید برید دنبال کارتون
قلنده
Iran, Islamic Republic of
اظهارنظرهای عجیبیه!
مادوان یک شهره اما حاشیه نشینه اگه شهره دیگه چرامیگین حاشیه نشین ؟پس لطفا مشکلات شهرمادوان حل شود.
اگه حاشیه نشینه پس اسم شهر را ازروی اون بردارین...
ایثار گر
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام وخسته نباشید اگه ریالی برای پرداخت های آب وبرق مدارس ندارید از پولهای که موقع ثبت نام از دانش آموزان میگیرید بپردازید
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1