تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۲۷۱۹۸۶

نقدی بر انتخاب «برخه» شهردار جدید دهدشت و سرنوشت تلخ شهرداری

۲۵
۰
کبنا ؛

عدالت پناه

خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند:
((إِنَّ هَـٰذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّهً وَاحِدَهً وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ))
((بی تردید این امت شما امت واحده است و من پروردگار شما هستم، پس مرا پرستش کنید))
اینک با انتخاب شهردار دهدشت لازم است خدمت مردم شریف و قهرمان کهگیلویه مطالبی را یادآوری نمایم.
توسعه شهری در گرو استفاده از نخبگان و فرهیختگان می‌باشد و اگر طی چند دهه اخیر دهدشت که از نظر قدمت در استان جایگاه والایی داشته همچون یک شهر عقب مانده و جنگ زده بوده، علت آن دامن زدن به مسائل طایفه ای و عدم توجه به شایسته سالاری بوده است.
هر وقت بحث انتخاب شهردار مطرح بوده همگان نخبگان را فراموش کرده و تنها بر اساس مسائل قومی و قبیله ای ومسائل سیاسی دست به انتخاب زده‌اند و ماحصل آن وضعیت اسفناک این شهر بوده و با وجود هزاران نخبه حوزه عمران، شهرسازی، جغرافیای شهری و حتی افراد کاربلد که سال‌هاست در شهرداری مشغول خدمت صادقانه به مردم بوده‌اند همواره افرادی انتخاب می‌شدند که بیشترین افراد را از طایفه خود در شورا داشته‌اند.
اقایان آذریان، جمشیدی، آرانپور و بالوایه به‌عنوان شخصی که به شما به خاطر جریان اصلاحات و بدون توجه به مسائل طایفه ای رای داده‌ام برای خودم متاسفم زیرا از شماها انتظار داشتم حداقل به مطالبات مردم توجه می‌نمودید و در انتخاب شهردار از نخبگان و فرهیختگان استفاده می کردین نه اینکه تحت تاثیر آقای منطقیان که به‌واسطه صحبت‌های عکاس معروف پشت دکتر کامرانی را خالی کرد آقای برخه را انتخاب می‌نمودید.
آقای برخه را نمی‌خواهم تخریب نمایم و به‌عنوان یک اصلاحطلب همواره ایشان حضور فعال داشته‌اند ولی آیا گزینه ای بهتر از ایشان میان این همه فوق لیسانس و دکترای عمران و شهرسازی نبوده و یا حتی نمی‌شد از بدنه شهرداری یک شخص متخصص پیدا نمود.
من معتقدم شهردار نباید سیاسی و طایفه ای باشه و حتی اگر یک شخص اصولگرای فرهیخته و متخصص انتخاب می‌شد هیچ اشکالی نداشت چرا که اصولگراها هم بخشی از این نظام مقدس هستند.
اگر آقای برخه تخصص دارند بهتر بود در اداره آب و فاضلاب یا شبکه بهداشت از ایشان استفاده می‌شد نه در شهرداری که یک نهاد پر تنش است.
به‌عنوان یک جوان تحصیل کرده به نمایندگی از هزاران جوان معتقدم که در این شهر هیچ مکان فرهنگی و رفاهی برای پر کردن اوقات فراغت ما وجود ندارد و مجبوریم در خانه زیر کولر اوقات خود را در خواب بگذرانیم یا شب تا صبح در فضای مجازی باشیم،  تنها پارکی که شاید مردم پاره ای از اوقات خود را می‌گذرانند پارک کمربندی جانبازان است که اتفاقاً از کارهای خوب شهردار بحث برانگیز اسبق بوده که ما انتظار داریم حداقل خدمات فرهنگی و رفاهی در این دوره مورد توجه قرار بگیرد.
آفت طایفه گرایی در تمام نهادها و ارگان‌های دولتی استان و بخصوص شهر دهدشت متاسفانه رخنه کرده و ثلاث و بویراحمد بودن حرف روزمره این مردم شده و در دوره‌های قبلی شاهد بودیم که در شهرداری چنین مشکلاتی ایجاد شده و باعث شده بسیاری از مردم فرهیخته این شهر به یاسوج و شهرهای دیگر سفر کنند.
پشت پرده جلسات شبانه با اعضای شورا توسط آقای منطقیان همان کسی که به همراه آقای لاهوتی سالهاست جریان اصلاحات را به قهقرا کشیده و تحت تاثیر امر این دو متاسفانه نیروهای ضعیف و بی تخصص انتخاب که قادر به پیگیری مطالبات مردم فهیم و با فرهنگ دهدشت نمی‌باشند، شهرداری انتخاب شده که تنها و تنها تحت تاثیر آقای منطقیان و عکاس معروف بوده و در آینده مطمئناً نمی‌تواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد.
در ناکارآمدی آقای ت شکی نیست ولی آنچه که مردم فهیم دهدشت خوشبختانه آگاهی دارند این است که  بخش وسیعی از ضعف شهرداری و مشکلات مربوط به آن مربوط به دو شهردار قبلی یعنی آقای ع و و بوده و طایفه گرایی را این دو نفر اولین بار در این شهر شعله ور کردند.
برای ارائه این گزارش مطمئناً گزارشات مستند وجود دارد که پاره ای از آن‌ها در زیر آمده است:
۱- مغازه‌های بازار و روز که تعداد آن‌ها خیلی هم زیاد است و شاید سالانه پاسخگوی بخش عظیمی از بودجه شهرداری است در زمان کدوم شهردار به افراد هم طایفه ای واگذار شد و الان همان مغازه‌ها به دیگران با هزینه بالا اجاره داده می‌شود و تنها ۱۰ درصد آن سهم شهرداری است؟
از آقای برخه خواهشمندم که تحت تاثیر اعضای شورا و دیگران قرار نگیرند و حق مردم شهر را از این افراد سودجو بگیرند تا حداقل مشکلات کارگران زحمت کش شهرداری برطرف گردد.
۲- ترمینال مسافربری دهدشت مدت‌هاست که تحت کنترل یک طایفه خاص است و هیچگونه خدمتی به مسافران بین راهی چه شرکت‌های سواری و چه شرکت‌های اتوبوس رانی ارائه نمی‌دهند و درصد رضایت رانندگان بین راهی بیش از ۲۰ نمی‌باشد و برخی معتقدند که نفوذ عده ای نمی‌گذارد شرکت‌های جدید تاسیس گردد در حالیکه در این ترمینال روزانه برخی از شرکت‌ها بخصوص سواری روزانه دو میلیون تومان درآمد زایی دارند چرا کسی هیچگاه این مسئله را مطرح نمی‌نماید؟
۳- واگذاری فله ای تاکسی به یک گروه خاص در زمان یکی از شهرداران داد بیشتر رانندگان تاکسی را درآورده و خیلی‌ها از واگذاری راحت آژانس به خاطر مسائل طایفه ای به‌شدت ناراحت و معتقدند با وجود این همه تاکسی و آژانس قادر به تامین نیازهای روزمره زندگی نیستند لذا توصیه می‌گردد شهردار محترم به این امر توجه نماید و از ارائه مجوز فله ای بر اساس منافع شخصی، حزبی و طایفه ای خودداری نماید.
۴- قبرستان جدید که در زمان آقای عزیزی و تنها به خاطر مسائل طایفه ای در قسمتی از شهر ساخته شده که اولاً امکانات رفاهی برای مردم وجود ندارد و ثانیاً جاده عبور و مرور آن مشکلات متعددی را برای مردم به وجود می‌آورد که انتظار می‌رود آقای برخه حداقل برای افزایش عرض جاده قبرستان جدید بدون توجه به فشار برخی از اعضای شورا اقدام نماید.
۵- مسکن مهر که همگان می‌دانند چه مشکلاتی دارد و  با دستور چه کسی و با چه اهدافی به یک نقطه کور منتقل شد باید مورد توجه شهردار باشد و با ارائه امکانات مشکلات مردم در عبور و مرور و ...  حل گردد.
امیدواریم مردم شریف دهدشت از هر طابفه ای که هستند از این صحبت‌ها ناراحت نشوند زیرا بنده به‌عنوان کسی که ۵ سال در دانشگاه‌های این شهر مشغول تحصیل هستم هیچگاه به این مسائل طایفه ای توجه ننموده‌ام و برایم همه طایفه‌ها یکسان و محترم هستند ولی به‌عنوان یک فرد تحصیلکرده با مشاهده چنین مشکلاتی در قرن بیست و یکم بسیار متاثر می‌شوم و معتقدم که ما مردم دهدشت از هر طایفه ای که هستیم در غیرت، مهمان نوازی و ایمان در جایگاه والایی قرار داریم و واحد هستیم.  لذا اگر بحث‌هایی مطرح شد بر اساس واقعیات بود و قصد تخریب طایفه خاصی را نداشتم و تنها معتقدم با شایسته سالاری می‌توان به اهداف والا دست پیدا نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما

گودرزی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
ما از این انتصاب فقط به خدا پناه می بریم و هیچگاه آذریان و جمشیدی و ارانپور و سخن سوم را نمی بخشیم
ایل
Iran, Islamic Republic of
الحق و انصاف واقعیت بیان کردی! مدرسه ابتدایی در مرکز شهر در زمان اقای عزیزی احداث شده
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
ایشان استاد دانشگاه هستن نوشتن مشغول تحصیل هستم منظورشون مشغول تدریس هستند
كهگيلويه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
آقای عدالت پناه در حرفهایت.. چونکه فقط طایفه ای صحبت نموده ای بعنوان مثال جای قبرستان جدید چه سودی برای اون طایفه دارد؟ غیر از اینکه ارزش زمینها کمتر شده وهمچنین کسی به اون سمت وسو نمیرود؟
کارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
درود برشما
Iran, Islamic Republic of
آقای و یکی از عالی ترین شهرداران دهدشت بود / اگه رنگ ورخساری در شهر می بینید متعلق به همان دوران است من سی وسه سال در دهدشت بودم بالاتر ازسن شما الان ۴۵ سال سن دارم ای کاش گذشته را تجربه کرده بود ........
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
آقای و یکی از عالی ترین شهرداران دهدشت بود / اگه رنگ ورخساری در شهر می بینید متعلق به همان دوران است من سی وسه سال در دهدشت بودم بالاتر ازسن شما الان ۴۵ سال سن دارم ای کاش گذشته را تجربه کرده بود ........
كريم
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت . گل گفتی آقای عدالت پناه . واقعا برخه انتخاب شورا نبوده بلکه انتخاب منتقیان ها بوده . متاسفانه در شورای نظر مهم نیست وای بر ماه که به این ها رای دادیم . اینها ابزار دست بودند . عزیزی ..به مردم و ۵۱ نفر از اقوامشان را استخدام کرد و آقای.. هم ۵۰ نفر از بستگانشان را استخدام کرد درسته عملکرد شهر دار تخشا خوب نبود ولی او باتوجه به بودجه شهر داری حتی یک نفر از بستگانشان را به شهر داری نیاورد ولی اون دوتا ۱۰۱ نفر از بستگانشان را استخدام کردند ..ه عزیزی به شهرداری و شهر دهدشت کرد نابخشودنی است .
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
انصافا اگر اقای برخه تخصص داشت دراب فاضلاب به او مسولیت می دادند پس شورا انتخاب بدی و نجوم داد.نتیجه اش را هم می بیند
دهدشت فراموش شده
Iran, Islamic Republic of
هر سال دریغ از پارسال!
بویراحمد سفلی
Iran, Islamic Republic of
تو که سیاسی رای دادی نه براساس شایسته سالاری پس از دستپخت خودت انتقاد نکن، اول نگاه خودتو عوض کن بعد از دیگران انتقاد کن،
ياسوج
Iran, Islamic Republic of
اخ سی دهدشت ..ب که افتا دس ..
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
دکتر عدالت پناه ی عزیز لطفا عمر و جوانی خود را در دهدشت تلف نکن
Iran, Islamic Republic of
بی طرف لطفا یک کار از وفایی بگو؟
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز مشکل شهر دهدشت آقای منطقیان نیست چه بسا اگر ایشان نبود اکنون گزینه های بسیار ضعیفتر شهردار ما بودند.مشکل شهروندان دهدشت هستند که توان انتخاب درست را ندارند.
سی جمشید
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت
سلمان
Iran, Islamic Republic of
پناه بر خدا.این چه انتخابی بود
علی
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم شهر دهدشت شاهد تحول باشه و چهره شهر از این حالت تغییر کنه
همشهري
Iran, Islamic Republic of
مهره های سوخته اصلاحات دست از سر شهر بر نمی دارند .منطقیان جایی در بین مردم نداره
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس رستم عزیزی که الحق توامنمندترین شهردار بود
درود
Iran, Islamic Republic of
درکدبردیدارکه رای نداد
درود
Iran, Islamic Republic of
درودبردیدارکه رای نداد
متروکه ای به نام دهدشت
Iran, Islamic Republic of
عزیزان هم شهری سلام
تاریخ تکرار نمیشه واین اشتباهات ماست که داره تکرارمیشه ....ما تا تغییر نسل ندیم و پوست اندازی نکنیم از طایفه گرایانه به عقلانیت اوضا ع تغییر نمیکنه من ۲۳سال بیشتر سن ندارم اما بخوبی از حاشیه ها یوقایع هر دوره انتخاباتی آگاهم چه از مجلستا برسد به شورای شهر .. روی صحبتم با نسل طلایی این کشوره همون نسلی که انقلاب کردند برای فرار از حکومت سلاطینی و هدفشون حکومت دموکراتیک و مردم سالاری بوده نه تو خراسان..ه میخوان ونه تو دهدشت به .. منطقیان ،لاهوتی
وسناطوری موحد نیاز دارن ...زمان انقلاب شهر ما هنوز فرا نرسیده تا زمانی که آقایان منفعت طلب به بهانه خط مش سیاسی و کاملا با غرض که ناشی از تعصب قوم گرایانه پشت جوانانی چوون کامرانی وکامرانی ها را خالی کردند و از موقعیت خود در جریانات فکری و تاثیری که بر فرهیختگان و ...دارندنزدیک به ۲۶سال جایگاه ما را در مجلس شورای اسلامی با تفکر ...ی ودر راس بودن به جایگاهی که جز سوژه رسانه هابوده جز این منفعتی برای شهر نداشته و هم چنین با دخالت بیجا در امور اداری شهرستان تنش های طایفه گری و .... شدند .
بیدار ی نزدیک است اگر .....؟:؛
کارمند شهرداری
Romania
آقای عزیزی با گاردانی حرفه و فن شهردار شد و اتفاقا در زمان ایشون بیشترین طایفه گرایی در شهرداری صورت گرفت و شهرداری هنوز هم بدهکار است بابت عملکرد ضعیف ایشان و وام هایی که گرفت . آقای عزیزی چه کاری کرد برای این شهر همانطور که بقیه کاری نکردن؟
کارمندشهرداری
Iran, Islamic Republic of
درود براصلاح طلب جوان مهندس برخه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1