کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنان «خادمی» در آخرین شورای اداری دولت یازدهم / برای مدیران آینده آرزوی موفقیت دارم / پرده برداشتن از موضوع کهنه‌ای در نظام اداری استان

22 مرداد 1396 ساعت 15:15


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع کهنه‌ای در نظام اداری به‌نام عدم دفاع منسجم از منافع دولت در محاکم قضایی و خارج از محاکم قضایی وجود دارد و افرادی به حق یا به ناحق از ادارات شکایت می‌کنند و آرای خیلی بدی به ضرر دولت صادر می‌شود که دستگاه‌ها با تقویت مستندسازی از این منافع دولت دفاع کنند.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید موسی خادمی قبل از ظهر امروز در جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم، اظهار کرد: در هر حوزه‌ای که مدیران گزارش می‌دهند، شاهد رشد خوبی در تمام حوزه‌ها هستیم.
خادمی در ادامه موفقیت‌های که در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود شرایط منابع مالی ایجاد شده است، را مرهون تلاش همه مدیران و حضور مردم دانست و افزود: امیدوارم استان با سرعت بیشتری روند توسعه را ادامه دهد و من برای مجموعه آینده آرزوی موفقیت دارم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمدبه موضوع آسیب‌های اجتماعی نیز اشاره و بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی در کنار تحقق اقتصاد مقاومتی جزء اولین اولویت‌های کشور است که در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آسیب‌های اجتماعی جلسات خوبی تشکیل شده و نتایج رضایت‌بخش حاصل شد اما نیازمند کار بیشتر در این حوزه مهم هستیم.
وی با بیان اینکه مطلق آسیب‌های اجتماعی در استان پایین است اما رشد این آسیب‌ها بالا بوده، افزود: در سال ۹۴ شاهد افزایش طلاق در استان بودیم اما سال گذشته شاهد کاهش شیب طلاق از ۸ درصد به ۶ درصد بودیم که اگر در این خصوص کار بیشتری انجام شود نتایج بهتری حاصل خواهد شد.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان در بسیاری از حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی در وضعیت بدی قرار ندارد، افزود: روند رشد آسیب‌های اجتماعی به گونه‌ای است که اگر از هم‌اکنون برنامه‌ریزی نکنیم در آینده دچار مشکل خواهیم شد که سازمان بهزیستی منابعی را به استان اختصاص دهد.
خادمی در بخش دیگری از سخنان خود در آخرین نشست شورای اداری در دولت یازدهم کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد را کار بزرگی دانست و گفت: بیشترین کاهش نرخ بیکاری کشور مربوط به استانی است که از بیرون مورد توجه قرار نگرفته و این موفقیت تنها با همدلی و تلاش مدیران مجموعه استان محقق شده است که برای شتاب توسعه استان گام برداریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست چند تذکر هم به مدیران داد و گفت: موضوع کهنه‌ای در نظام اداری به‌نام عدم دفاع منسجم از منافع دولت در محاکم قضایی و خارج از محاکم قضایی وجود دارد و افرادی به حق یا به ناحق از ادارات شکایت می‌کنند و آرای خیلی بدی به ضرر دولت صادر می‌شود که دستگاه‌ها با تقویت مستندسازی از این منافع دولت دفاع کنند.
وی با بیان اینکه با دستگاه قضایی هماهنگ شده و به زودی لیست آراء اعلام می‌شود، گفت: بعد از مشخص شدن لیست آراء صادر شده اگر در جایی حوزه حقوقی ما به خوبی عمل نکرده باشد جمع‌بندی و با مدیران و مسؤولان که در این خصوص کوتاهی کرده باشند برخورد می‌شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در محاکم قضایی آرای بالای ۱۰۰ میلیون تومان علیه دولت صادر شده که قابل قبول نیست، افزود: اگر در جایی شکایتی علیه دولت مطرح شد با تمام توان حضور پیدا کرده و با استفاده از مشاوران حقوقی مجرب از عملکرد دولت دفاع کنید.
خادمی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سیستم منسجم اطلاعات و بانک اطلاعاتی در ادارات وجود داشته باشد که هفته دولت فرصتی مناسب برای اطلاع‌رسانی خدمات قوه مجریه است و مدیران دستگاه‌ها موظف هستند اقدامات انجام شده را برای مردم بیان کنند که به درستی عملکرد دولت که عملکرد نظام است ارائه شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به «کمپین نه به ریختن زباله» در شهر یاسوج هم اشاره کرد و گفت: ورودی شهرهای استان زیبنده نیست و در مواردی هم وضعیت خود شهر مطلوب نیست که در ادارات کمپین نه به زباله تشکیل و هفته‌ای یک اداراه موظف به جمع‌آوری زباله‌ها شوند.
وی عنوان کرد: جمع‌آور زباله‌ها تا جایی ادامه داشته باشد که به یک حرکت اجتماعی تبدیل شود، ضمن اینکه افرادی که نمی‌خواهند به این فرهنگ احترام بگذارند و به کار خود ادامه می‌دهند از آن‌ها فیلم و عکس گرفته و در فضای مجازی منتشر شود، همچنین مردم کمک کنند تا نهضت زیباسازی در شهر‌ها نهادینه شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود خواستار مشارکت مدیران استان در ساخت زائرسرای در مشهد مقدس شد و خاطرنشان کرد: زمینی به ارزش ۷ میلیارد تومان برای ساخت زائرسرا به‌نام استان کهگیلویه و بویراحمد در مشهد در نظر گرفته شده که مدیران مبلغی را برای ساخت و تجهیز زائرسرا اختصاص دهند یا بخشی از حقوق مدیران به صورت ماهانه به این امر اختصاص داده شود.


کد مطلب: 266669

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/266669/سخنان-خادمی-آخرین-شورای-اداری-دولت-یازدهم-مدیران-آینده-آرزوی-موفقیت-دارم-پرده-برداشتن-موضوع-کهنه-ای-نظام-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1