کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاه قومی و جریانی رسانه‌ها موجب سلب اعتماد جامعه می‌شود / لزوم استفاده مدیران از مشاوره رسانه‌ها

22 مرداد 1396 ساعت 13:23



به مناسبت نکوداشت روز خبرنگار با حضور پاداش سرپرست فرمانداری، بخشداران، تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی طی جلسه‌ای رسمی در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان از خبرنگاران شهرستان چرام تجلیل شد.
به گزارش کبنانیوز از چرام، الیاس افسردیر بخشدار مرکزی؛ ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران شهرستان چرام و همه اصحاب رسانه در سرتاسر کره خاکی، با اشاره به جایگاه والای علم و دانش و آگاهی بخشی از بدو شکل گیری جوامع و نقش بسیار مهم آن در توسعه و شکل گیری تمدن‌های بشری؛ علما، نویسندگان و اهل قلم را ارکان اصلی توسعه و تعالی جامعه برشمرده و سوگند خداوند سبحان به قلم و اسباب نگارش در قران کریم (آیه شریفه «ن و القلم و ما یسترون») را سندی مقدس در اهمیت جایگاه قلم و منادیان علم و اگاهی برشمردند.
افسردیر با اشاره به نقش و جایگاه ویژه خبر و رسانه در دنیای امروز افزود؛ خبرنگاران انسانهای دغدغه‌مندی هستند که بدون چشم داشت و صرفاً با نیت آگاهی بخشی و تثبیت جایگاه دموکراسی و مردم سالاری در جامعه، دستاوردهای بشری، خدمات دولت و نهادهای حاکمیتی را منعکس می‌نمایند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد؛ اگر نویسندگان و قلم بدستان ما منصفانه عمل کرده و به عنوان یکی از ارکان اساسی دموکراسی واقعیت‌های جامعه نگاشته و بدون حب و بغض فقط در جهت توسعه کشور و به صورت خاص شهرستان چرام قلم فرسایی کنند؛ تمجید و نقد منصفانه آن‌ها بازوی توانمندی برای مدیران نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی بوده و مطمئناً از ظرفیت و مشاوره آن‌ها در جهت برطرف کردن نقاط ضعف استفاده خواهند کرد.
وی با بیان اینکه به عرش یا فرش بردن مدیران توسط رسانه گمانی اشتباه است، اظهار کرد: اعتقاد دارم که خبرنگاران و مجموعه اصحاب رسانه باید واقعیت‌ها را بنویسند اما یک خبرنگار گمان کند که با قلم خود فرد را تخریب می‌کنند که تهدید تلقی شود، برای فرهنگ و رسانه ما مطلوب نیست.
بخشدار مرکزی چرام در توصیف ویژگی‌های خبرنگار موفق، خاطر نشان کرد: خبرنگار باید جسور، نترس و در عین حال صادق و منصف بوده و بدون توجه به گرایش فکری گوینده، صرفاً به نگارش واقعیت‌ها بپردازد.
ایشان؛ نگاه جریانی، جغرافیایی، قومیتی و دوستی را در مقوله خبر و خبر رسانی بسیار ناپسند و نامعقول دانسته و با اشاره به نقش منفی چنین رویکردی در توسعه جامعه، سلب اعتماد ارکان جامعه از عوامل چنین رسانه‌هایی را قطعی برشمردند.
افسردیر با اشاره به ضرورت پرهیز از منفعت گرایی و مجادله در کار خبری خاطر نشان کرد؛ جامعه خبری ما باید با واکنش‌های مثبت و سازنده دست مدیران را گرفته و کمبود‌ها، مشکلات و نارسایی‌ها را صادقانه و با ۰رعایت اخلاق رسانه‌ای به آن‌ها گوشزد نموده و در توسعه بیش از پیش ایران اسلامی نقش آفرینی نمایند.
بخشدار مرکزی چرام در پایان ضمن ارزوی توفیق روز افزون برای همگان، افزود: امیدوارم همگام و متحد و در سایه همدلی، صداقت و انصاف در جهت توسعه شهرستان یکدیگر را کمک نماییم.


کد مطلب: 266582

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/266582/نگاه-قومی-جریانی-رسانه-ها-موجب-سلب-اعتماد-جامعه-می-شود-لزوم-استفاده-مدیران-مشاوره

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1