کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رحیمی: فلانی می‌بخشد، بهمانی نمی‌بخشد / بانک‌ها راه خودشان را می‌روند / وقتی ستاد تسهیل از کارآمدی خارج می‌شود/ آقای فرماندار این ادبیات مناسب این جلسه نیست / ۵۵ کارگر پاسارگاد گچساران در آستانه بیکاری

22 مرداد 1396 ساعت 13:58


۵۵ کارگر و پرسنل هتل پاساگارد گچساران در آستانه بیکار شدن هستند.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست مجید محنایی معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران دستگاه‌های عضو و فرماندار گچساران برگزار شد.
در این نشست بررسی وضعیت هتل پاسارگاد گچساران یکی از موضوعات مورد بحث بود که محمد هاشم صالحی مدیرعامل هتل پاسارگاد با بیان اینکه این هتل را در مساحتی بالغ بر پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع احداث کردیم، اظهار کرد: دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت که یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن را تاکنون پرداخت کرده‌ام.
صالحی با بیان اینکه ۵۵ کارگر و کارمند در هتل پاسارگاد مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: بانک صادارت به دلیل معوقات صورت گرفته با جرائم ۳۴ درصد مطالبات خود را از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ۸ میلیارد رسانده است.
وی با بیان اینکه من قادر به پرداخت این همه پول نیستم، افزود: از بانک صادرات می‌خواهم که جرائم خود را مورد بخشش قرار دهد در غیر اینصورت برای پرداخت جرائم و معوقات خود با مشکل روبرو می‌شوم.
صالحی بیان کرد: در صورت تعطیل شدن هتل پاسارگاد ۵۵ کارگر و کارمند از کار بیکار می‌شوند.


مدیر هتل پاسارگاد گچساران گفت: با این وضع پیشنهاد می‌کنم بانک صادرات ارزش هتل را ارزیابی کند.

صالحی تاکید کرد: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تا سال ۹۲ پرداخت کردم اما بانک مدعی شده تاکنون پرداختی نداشته‌ایم.







 
محمد امین منوچهری نماینده اتاق بازرگانی یاسوج نیز در این جلسه بانک صادرات باید با واحدهای تولیدی و پروژه‌های اشتغالزایی همکاری لازم را داشته باشد، اظهار داشت: هر چند بار یک وقت، ما وقت استاندار محترم و معاون امور اقتصادی استانداری و سایر مدیران را می‌گیریم که مشکلات این واحد‌ها برطرف شود و با بی‌توجهی به مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نمی‌تواند مشکل واحدهای تولیدی را برطرف کرد.
منوچهری افزود: بانک‌ها باید تابع تصمیمات شورای پول باشند و نباید بدون توجه به مصوبات شورای پول سودهای آنچنانی از را از سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی بگیرند.
وی تاکید کرد: مصوبه‌ای که بر اساس آن جرائم تأخیر اقساط را به صورت پلکانی دریافت می‌کردند از سوی بانک مرکزی منتفی شد.
منوچهری گفت: بعد از دوره استمهال نباید سود جرایم گرفته شود.

وی به جایگاه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و افزود: جایگاه این ستاد به گونه‌ای است که به تمام مصوبات دستگاه‌ها اشرافیت دارد و دستگاه‌ها و بانک‌ها ملزم به اجرای قوانین هستند.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار وام این هتل ۱۴ درصد بود اما بانک سود ۳۴ درصد را لحاظ کرده و تا الان هم ادامه دارد.

این مسوول تصریح کرد: بانک صادرات کشور مصوبات را تصویب کرده اما نمی‌دانیم چرا بانک صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد این مصوبات را اجرایی نمی‌کند.

در ادامه سهمگین مدیرکل سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: ما جلسات متفاوتی در خصوص همکاری و تعامل بانک‌ها با واحدهای تولیدی گرفته‌ایم، اما باز بر می‌گردیم سر حرف اولمان.
سید حسین سهمگین مدیرکل امور اقتصادی بیان کرد: مدارک نشان می‌دهد که بانک در حق سرمایه‌گذار ‌و این هتل که آبروی استان است اجحاف کرده است.

وی تصریح کرد: هیاتی تشکیل شود و رصد کنند آنچه بانک انجام داده که نتیجه گیری این هیات ملاک عمل قرار گیرد.

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران نیز به این مسئله وارد شد و با بیان ضرب‌المثل فلانی می‌بخشد بهمانی نمی‌بخشد، خطاب به نماینده بانک صادرات گفت: نظر مسوولان مرکز بنا بر حمایت و همکاری است اما در این استان جوری دیگری عمل نمی‌شود، همه مدیران و ما‌ها با شرایط بانک‌ها و قسط و پرداخت وام آشنایی داریم، اما وقتی قانونی در حمایت از واحدهای اشتغالزایی وجود دارد به آن عمل کنیم.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر اقتصاد مقاومتی و اشتغال تاکید دارند، اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی با حمایت از پروژه‌های اشتغالزایی و واحدهای تولیدی تحقق پیدا می‌کند.
رحیمی گفت: هدف ستاد تسهیل و رفع موانع تولید رفع مشکلات این واحد‌ها است، اما باز می‌بنیم بعد از اینکه مدیران و استاندار و ما‌ها وقت می‌گذاریم، حرف‌ها‌‌ همان حرف‌های قبلی می‌باشد و بنابراین بانک‌ها باید در حمایت از واحدهای تولیدی تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.
رحیمی در ادامه بیان کرد: اگر همه تهران بگویند سود جرایم بخشیده شوند بانک صادرات استان نمی‌پذیرد.

وی با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات کارگروه تسهیل گفت: دستگاه‌ها و بانک‌ها از مصوبات کارگروه و قانون پیروی کنند.

فرماندار گچساران تصریح کرد: بانک‌ها حمایت کنند از سرمایه‌گذاران  اما بانک صادرات استان به غیر از قوانین بانک چیز دیگری را نمی‌شناسد.

مجید محنایی رئیس نشست امروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با انتقاد از عدم همکاری بانک صادرات افزود: اگر وضعیت در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری مطلوب بود ستاد تسهیل و ستاد اقتصاد مقاومتی نیازی نبود و این ستادها برگزار نمی‌شد اما نشست کارگروه تسهیل برای تعدیل قوانین بانک تشکیل شده است.

معاون امور اقتصادی بیان کرد: تا پایان هفته نشستی با محوریت دفتر سرمایه‌گذاری، مشاور استاندار در امور اقتصادی، نماینده بانک مرکزی در استان و بانک صادرات و توسعه تعاون تشکیل و در صورتی که ارزیابی بانک درست بود سرمایه‌گذار تمکین کند که در غیر این صورت از طریق بانک صادرات کشور و کارگروه ملی ستاد تسهیل موضوع پیگیری می‌شود.

به گزارش کبنا، فاطمی نماینده بانک صادرات کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست با بیان اینکه مصوبات کارگروه با مقررات بانک همخوانی ندارد و حتی مصوبات به تهران ارسال شد و خروج این طرح از این شرایط امکان پذیر نیست.
نماینده بانک صادرات در این جلسه در پاسخ به سخنان فرماندار گچساران گفت: «ادبیات فلان و بهمان» مناسبت این جلسه نیست و ما بر اساس قوانین بانک صادرات عمل خواهیم کرد.
در ادامه مصوب شد که گزارشی با حضور نمایندگان بانک صادرات از وضعیت هتل پاسارگاد گچساران تهیه شود تا بعداً در خصوص این هتل تصمیم گیری شود.


کد مطلب: 266572

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/266572/رحیمی-فلانی-می-بخشد-بهمانی-نمی-بخشد-بانک-ها-راه-خودشان-می-روند-وقتی-ستاد-تسهیل-کارآمدی-خارج-می-شود-آقای-فرماندار-این-ادبیات-مناسب-جلسه-نیست-۵۵-کارگر-پاسارگاد-گچساران-آستانه-بیکاری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1