تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۸
کد مطلب : ۲۶۶۵۵۲

تخلف بزرگ با آب شرب در یاسوج (+ عکس)

۱
۰
کبنا ؛با اوج گرما و کمبود آب در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و قطعی گاه و بی‌گاه آب برخی مناطق اما عده‌ای بی‌خبر از همه جا، با آب شرب برنج‌کاری کرده و کارگاه بلوک‌زنی راه‌اندازی کرده‌اند.


شهر یاسوج جزو ۲۸۹ شهر کشور بوده که هم اکنون با تنش آبی روبه‌رو هستند یعنی تولید آب و مصرف مشترکان به نوعی برابر‌اند، البته بنا به گفته مسئولان آبفای شهری در صورت ادامه این روند باید منتظر بحران آب یعنی تولید کمتر از مصرف باشیم.
در حالی که این روزها شاهد قطعی آب در برخی مناطق یاسوج به دلیل افت فشار هستیم اما برخی با بی رحمی تمام با انشعاب‌های غیر مجاز مشغول برنج‌کاری، آبیاری باغچه سبزیجات و یا انجام کارهای ساختمان سازی و بلوک زنی هستند و این افراد نمی‌‌گذارند کام تشنه مردم سیراب شود.
سالانه بیش از ۳۱ میلیون متر مکعب آب در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که به دلیل وجود انشعاب‌های غیرمجاز و فرسودگی شبکه توزیع ۲۵ درصد آن هدر می‌رود.

آبیاری بلوک زنی و برنج کاری با آب شرب
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج گفت: تیم جمع آوری انشعابات غیرمجاز آبفای کهگیلویه و بویراحمد از   روستای اقماری علی‌آباد به منظور شناسایی و جمع‌آوری  انشعابات غیرمجاز بازدید کردند.
قاسم قلندری با اشاره به اینکه در این سرکشی‌ها تاکنون انشعابات متعدد غیرمجاز آب شرب شناسایی و جمع‌آوری شده است، افزود: تمامی متخلفان انشعاب غیرمجاز بدون هیچگونه اغماض به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج یادآور شد: در یکی از این موارد یکی از متخالفان  طی هفته  اخیر دو بار اقدام به نصب انشعاب غیرمجاز کرده بود و به رغم اینکه پرونده تخلف این فرد به مراجع قضایی ارسال شد و انشعاب غیرمجاز آن نیز جمع آوری شده بود مجدد  نیز اقدام به  نصب انشعاب غیرمجاز کرده است.
وی افزود: این متخلف با استفاده از  خط اتصال ۲ اینچ  علاوه بر استفاده از آب شرب برای کارگاه بلوک زنی، اقدام به آبیاری  حدود یک هکتار برنج کاری از طریق آب شرب کرده است.
قلندری با بیان اینکه  با این متخلف به صورت قاطع  و قانونی برخورد می شود ادامه داد: هیچ اغماضی در برخورد با دارندگان انشعاب غیرمجاز صورت نخواهد گرفت چرا که  استفاده غیرمجاز از آب شرب از خطوط قرمز آبفای شهری است.
وی از شهروندان خواست تا هرگونه انشعاب غیرمجاز و استفاده بی‌رویه از آب شرب را به اطلاع آبفای شهری یاسوج برسانند و افزود: در حالی که در شهر یاسوج به دلیل نوسان موجود در شبکه توزیع و کمبود آب، شهروندان برخی مواقع برای برطرف کردن نیازهای اولیه خود با مشکل روبه‌رو بوده استفاده از این حجم آب شرب برای  مصارف کشاورزی به هیچ وجه قابل قبول نیست و به دور از انصاف است.

۲۵ درصد آب شرب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد هدر می‌رود
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه بیش از ۳۱ میلیون متر مکعب حجم آب شرب تولیدی برای تامین آب شهروندان تحت پوشش آب و فاضلاب بوده که این میزان آب بیش از ۵۹ حلقه چاه و ۷ دهنه چشمه در مدار بهره‌برداری تامین می‌شود.
سید علی لدنی‌نژاد با بیان اینکه در هم اکنون به دلایل مختلف از جمله وجود انشعاب‌های غیرمجاز و فرسودگی شبکه توزیع باعث هدر رفت ۲۵ درصدی این میزان آب تولیدی شده است، اظهار کرد: بخش زیادی از مشکلات مربوط به کمبود آب با برطرف شدن این دو مشکل مرتفع می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از وجود انشعاب‌های غیرمجاز به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی آبفای استان یاد کرد و گفت: در برخی از شهرهای استان شاهد بروز تخلفات متعدد در زمینه نصب انشعاب غیرمجاز و شیرهای پشت کنتور هستیم.
وی از تشکیل گشت‌ها و اکیپ‌های جمع‌آوری انشعاب غیرمجاز در سطح شهرهای استان طی سه سال اخیر  خبر داد و گفت: این اکیپ‌ها متشکل از شرکت‌های پیمانکاری جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز و تیم‌های اتفاقات و کارشناسان  آبفای استان هستند.

لدنی‌نژاد با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر و با همکاری دستگاه قضایی استان برخوردهای قانونی و قاطع با متخلفان نصب انشعاب غیرمجاز انجام گرفته است، تصریح کرد: بر اساس قوانین مجازات اسلامی هرگونه دستکاری تاسیسات آب و فاضلاب و نیز نصب انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب از ۳ تا ۱۰ سال حبس به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی‌های لازم در این زمینه از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها و ارسال پیامک صورت گرفته است تصریح کرد:  نصب انشعاب  غیرمجاز سبب بروز خسارت‌های متعد به شرکت‌های خدمات‌رسان  و بروز خالال در روند  خدمات‌رسانی می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آب شرب با صرف هزینه های بالا و زحمات فروان تولید می‌شود و اسراف و  هدر رفت آن از طریق نصب انشعاب غیرمجاز و مصارف غیر ضرور به هیچ وجه قابل قبول نیست، افزود: دارندگان انشعاب غیرمجاز آب منتظر جریمه‌های سنگین و غیرقابل بخشش باشند و شرکت آب و فاضلاب  در این زمینه بدون هیچ مماشاتی عمل می‌کند.
لدنی نژاد با تقدیر از همکاری جدی دستگاه قضا در برخورد با دارندگان انشعاب غیرمجاز تاکید کرد: تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های تخلفات انشعاب‌های غیرمجاز نقش بسزای در جلوگیری از شیوع پدیده نامیمون نصب انشعاب غیرمجاز دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Romania
در گچساران فضای سبز شهرداری چندتا از همسایگان آن فضای سبز از آب شرب استفاده می کنند چند بار حضوری به ریس اداره آب گفتیم ولی اقدامی صورت نگرفته. مستند به همین سایت کبنا دادم ولی ایشان هم اقدام نکرد..کی به کیه!!!
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1