کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ضرورت استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان در صلح و سازش

21 مرداد 1396 ساعت 18:32


رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و افراد ذی‌نفوذ در موضوع صلح وسازش می‌تواند در برقراری امنیت و آرامش و نیز صلح و سازش در استان مؤثر باشد.
حجت الاسلام والمسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری این استان با اشاره به اهمیت صلح و سازش در جامعه اظهار کرد: آماده کردن زیرساخت‌ها، ترغیب همکاران برای بهبود امور اداری و تلاش برای صلح و سازش در استان باید در صدر برنامه ریزی شوراهای حل اختلاف قرار بگیرد.
وی گفت: استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و افراد ذی‌نفوذ در موضوع صلح وسازش می‌تواند در برقراری امنیت و آرامش و نیز صلح و سازش مؤثر باشد.
رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قضازدایی با ایجاد فرهنگ سازش و حمایت از شوراهای حل اختلاف می‌تواند به بهبود شرایط قضایی کمک کند.
حجت الاسلام ساجدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در امور شوراهای حل اختلاف گفت: رتبه چهارم در رتبه بندی کلی کشور، رتبه پنجم کشوری در اتقان آرا، صعود ۱۸ پله‌ای سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ و رشد ۲۲ درصدی آرای مصالحه از موفقیت‌های شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد است.
بر اساس این گزارش در سال ۹۵ تعداد ۳۱ هزار و ۱۸۰ فقره پرونده وارد شعب شوراهای حل اختلاف و تعداد ۳۱ هزار و ۳۵۸ فقره پرونده نیز مختومه شد. همچنین در چهار ماهه اول امسال تعداد ۹ هزار و ۵۳ فقره به شعب شوراهای حل اختلاف وارد شد و از این تعداد یک هزار و ۹۲۴ پرونده مصالحه شد.
 


کد مطلب: 266518

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/266518/ضرورت-استفاده-ظرفیت-ریش-سفیدان-صلح-سازش

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1