تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۲۶۶۴۴۰

پوزش: مدیران کل به شهرستان‌های خاصی توجه دارند نه به کهگیلویه / وضعیت آمار اعتیاد در بین دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

شهر کاسه مانندی که در معرض تهدید سیل است
فرماندار کهگیلویه گفت: ادارات کل در بحث پدافند غیرعامل نسبت به این شهرستان توجهی ندارند.
علی پوزش افزود: ادارات کل در بحث پدافند غیرعامل روی شهرستان‌های خاصی تمرکز دارند و نسبت به کهگیلویه بی‌توجه هستند.
وی با بیان اینکه شهر دهدشت کاسه مانند است گفت: در صورت بارندگی ۴۰ دقیقه‌ای در این شهر بحران سیل قطعی و تهدید جدی برای دهدشت به حساب می‌آید. ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی این معضل نیاز هست و تاکنون مکاتبات زیادی برای اعتبار صورت گرفته اما متاسفانه نتیجه بخش نبوده است.
پوزش از نبود سیلو به عنوان دیگر مشکلات شهرستان کهگیلویه یاد و تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان خرید گندم مازاد بر مصرف این شهرستان بیشتر از سایر شهرستان‌های استان است اما سیلوی گندم در این شهرستان وجود ندارد.
وی، وجود سموم در محصولات کشاورزی را دیگر تهدید عنوان و اظهار کرد: اقداماتی از جمله کاهش اعمال محدودیت در کشت هندوانه انجام شده اما نیاز است که اداره جهادکشاورزی در کشت جایگزین اهتمام ویژه داشته باشد.
فرماندار کهگیلویه، بی‌توجهی ادارات کل نسبت به پیوست پروژهای شهرستان را یادآور شد واضافه کرد: پروژه‌های گازرسانی و آبرسانی دو پروژه ملی در حال کار هستند که شهرستان نمی‌تواند از لحاظ پیوست پدافندی نقش داشته باشند.
 
یادواره شهدای عشایر در کهگیلویه
یادواره شهید مدنی با عنوان آبروی محله در روستای سه گدار کهگیلویه برگزار شد.
نخستین یادواره شهدای عشایر با عنوان افتخار کوچه، آبروی محله به یاد یادواره شهدای عشایردر کهگیلویهشهید کاووس مدنی در روستای سه گدار از توابع شهرستان کهگیلویه برگزار شد.
فرمانده سپاه عشایر استان گفت:شهید کاووس مدنی در عملیات های خیبر، بدر، پدخندق، رمضان، شلمچه و قدس چندین بار مجروح شد و در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۶۵در عملیات والفجر۸ در جاده ام القصر منطقه فاو به درجه رفیع شهادت نائل شد .
بهمنیار ادامه داد:تا پایان امسال ۶ یادواره آبروی محله، ۳۴ یادواره پایگاهی و ۸ یادواره حوزه ای به نام شهدا، در استان برگزار می شود.
جاماسب بهمنیار افزود: کهگیلویه وبویراحمد ۳۸۴ شهید از جامعه عشایر به نظام و انقلاب تقدیم کرده است که این تعداد ۲۰ درصد از شهدای استان را به خود اختصاص داده است.
 
نرخ شیوع اعتیاد در بین دانش‌آموزان نگران‌کننده است/نرخ شیوع مصرف مواد مخدر ‌در جامعه کارگری به ۲۱ درصد رسید
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نرخ شیوع اعتیاد در بین دانش آموزان نگران کننده است، گفت: نرخ شیوع مصرف مواد مخدر ‌در جامعه کارگری به ۲۱ درصد رسید.
عارف وهاب‌زاده عصر امروز در نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: فعالیت کمیته فرهنگی و پیشگیری این استان نسبت به ۳ سال پیش روبه رشد و امیدوارکننده است.
وی با بیان اینکه طبق آخرین آمارها شیوع مصرف مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد رو به افزایش است عنوان کرد: در سال ۹۰ شیوع اعتیاد در این استان افزایش داشت.
وهاب‌زاده نرخ شیوع اعتیاد در بین دانش‌آموزان را نگران‌کننده دانست و افزود: نرخ شیوع اعتیاد در هنرستان‌ها و دبیرستان‌های کشور ۲٫۱ درصد بوده که باید برای کاهش این میزان تدابیر لازم اندیشیده شود.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر نرخ شیوع اعتیاد در بین دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد را به نسبت میانگین کشوری کمتر عنوان کرد و گفت: کاهش همین میزان کم نیازمند اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه است.
وهاب‌زاده ابراز کرد: وضعیت مواد مخدر در جامعه کارگری و صنعتی کشور مطلوب نبوده به‌گونه که نرخ شیوع مصرف در بین این جامعه هدف در کشور ۲۱ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ درصد است.
وی از اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای برنامه توانمندسازی دانش آموزان دوم متوسطه، اولیاء آنان و کارکنان مدارس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه اختصاص اعتبار به طرح‌های ویژه و فوق العاده کمیته فرهنگی و پیشگیری استان‌ها کوتاهی نمی‌کند.
کهگیلویه و بویراحمد نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر ندارد
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر ندارد، گفت: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.
سید‌علیرضا موسوی‌امجد در نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ایجاد نمایشگاه دائمی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استان در مکانی در دسترسی لازم و ضروری است.
وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اعتیاد به مواد مخدر استان پاک است، بیان کرد: پاک بودن این استان به این معنا نیست که دست به هیچ اقدامی نزنیم، بلکه فعالیت‎های پیشگیرانه به سرعت در حال انجام است.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد به دلایل و علت‎های اعتیاد اشاره کرد و افزود: شبکه‎ای از آسیب‎های اجتماعی در موضوع اعتیاد دخیل بوده و مسائل روحی و روانی، مسائل خانوادگی، مسائل اقتصادی، بیکاری و... هرکدام می‎توانند علت‎های اعتیاد باشند که باید در حوزه پیشگیری برای تمام علت‎ها چاره‎جویی شود.
موسوی امجد با تاکید بر اینکه بهترین روش مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد، اجتماعی کردن این موضوع بوده که باید تمام مردم در مبارزه با اعتیاد دخیل باشند بیان کرد: رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد به صورت جدی در کهگیلویه و بویراحمد دنبال می‎شود و در این رویکرد رسانه‎ها نقش مهمی دارند و خانواده‎ها نیز باید از شیوه‎های صحیح تربیت فرزند مطلع بشوند.
دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: این استان در زمینه شیوع و مصرف مواد مخدر جزو استان‌های پاک کشور بوده که برای نگهداشتن این مهم نیازمند اعتبار لازم هستیم.
سید ناصر رضایی با تاکید بر اینکه حفظ پاک بودن و ارتقاء آن هزینه می‌خواهد، افزود: به دلیل آگاهی و دانش مردم شاهد کاهش ورودی به مواد مخدر در این استان هستیم.
 
راه اندازی سامانه "سیب" در حوزه سلامت
سامانه "سیب" با هدف ارائه مطلوب‌تر خدمات بهداشتی ـ. درمانی در حوزه سلامت کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می‌شود.
مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان با بیان اینکه راه‌اندازی این سامانه برای ارائه مطلوب‌تر خدمات بهداشتی -درمانی در قالب برنامه‌ها و طرح‌های تحول نظام سلامت است گفت: اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در این سامانه ثبت می‌شود و پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی ـ. درمانی جمع آوری می‌شود.
جوکار افزود: با راه اندازی این سامانه دسترسی به اطلاعات بیماران با سهولت و دقت بیشتری انجام می‌شود و کیفیت خدمات نیز بهتر خواهد بود.
وی به نقش موثر دستگاه‌های اجرایی استان و شهرداری‌ها در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: در این میان نقش بانوان پر رنگ و تاثیرگذار است.
سالار جوکار اضافه کرد: بسته خدمتی جذب خیرین و واقفین سلامت به حوزه بهداشت استان ابلاغ شده است که در صورت اجرای کامل آن، بانوان در امور بهداشت، مراکز و پایگاه‌های سلامت استان و به ویژه مناطق کمتر برخوردار نقش بیشتری ایفا می‌کنند.
مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان گفت: هم اکنون بیش از ۳۵۰ خانه بهداشت در روستاها، ۷۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و بیش از ۲۰ پایگاه سلامت شهری در نقاط مختلف استان فعالیت می‌کنند.
 

سازماندهی ۶۵۰ دبیر مقطع متوسطه دوم شهرستان بویراحمد/ بویراجمد کمبود دبیر ندارد
معاون آموزش و پرورش بویراحمد از سازماندهی ۶۵۰ دبیر مقطع متوسطه دوم شهرستان بویراحمد خبر داد.


خدامراد دانش‌پایه با اشاره به برنامه‌‌ریزی مدون جهت بازگشایی مدارس توسط آموزش و پرورش بویراحمد اظهار کرد: تاکنون نشست‌ها و جلسات راهگشایی جهت بازگشایی هر چه بهتر مدارس توسط این مدیریت انجام شده است.

این مسوول در ادامه به سازماندهی نیروهای مقطع متوسطه دوم در این شهرستان اشاره کرد و گفت: به همین منظور کار سازماندهی دبیران آغاز شده که تعداد ۶۵۰ نفر از نیروهای ما در ۱۶ رشته تحصیلی سازماندهی می‌شوند.

دانش‌پایه  با بیان این که سازماندهی به مدت یک هفته ادامه دارد خاطرنشان کرد: خوشبخانه برای سال تحصیلی جدید هیچ گونه کموبد دبیر و نیرو نداریم.


 
لغو مجوز فعالیت‌ پایگاه‌های خبری غیر فعال در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مجوز پایگاه‌های خبری و نشریه‌های دارای مجوزی که فعالیت قابل قبول نداشته و غیر قانونی عمل کنند، لغو خواهد شد.
رضا دهبانی‌پور  اظهار کرد: رسانه‌ها نقش موثری در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر داشتن صداقت و شفاف‌سازی توسط خبرنگاران، گفت: رسانه‌ها باید اخبار را به درستی دریافت کرده و آنرا به درستی و با بی‌طرفی انشتار دهند.
وی از اجرای برنامه‌های مهم در حوزه رسانه در سال جاری خبر داد و گفت: امسال در نظر داریم تا چندین کارگاه‌ آموزشی در حوزه رسانه برگزار کنیم.
این مسوول تشکیل و راه‌اندازی خانه مطبوعات استان را از اقدامات مورد توجه در راستای خدمت‌رسانی به خبرنگاران عنوان کرد و بیان داشت: خانه مطبوعات استان تشکیل شده و تاکنون حدود ۳۴ نفر در سامانه خانه مطبوعات ثبت‌نام کرده و اطلاعات آنها تایید شده‌ است.
دهبانی‌پور بیمه خبرنگاران را از موارد مهم و مورد توجه مسوولان فرهنگ و ارشاد دانست و گفت: در تلاشیم تا با ثبت‌نام خبرنگاران در سامانه خانه مطبوعات این قشر را از مزایای خاص آن به خصوص بیمه بهره‌مند کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۸ نشریه و پایگاه خبری مجوزدار در استان فعالیت می‌کنند، گفت: برخی از این پایگاه‌ها فعالیت قابل قبولی ندارند.
وی با تاکید بر فعالیت مورد قبول و فعال این پایگاه‌ها و نشریه‌ها، تصریح کرد: مجوز پایگاه‌های خبری که فعالیت قابل قبول نداشته،کم‌کار بوده یا غیر قانونی عمل کنند،لغو خواهد شد.
این مسوول ساماندهی آگهی‌ها را از دیگر اقدامات مهم فرهنگ و ارشاد عنوان کرد و بیان داشت: نقصان‌هایی در زمینه آگهی‌ها وجود دارد که باید شناسایی، ساماندهی و رفع مشکل شوند.
دهبانی‌پور در بخش پایانی سخنان خود از اجرای چهار برنامه مهم فرهنگی در سال جاری خبر داد و گفت: جشنواره‌های بزرگداشت مفاخر استان، لوح و قلم، آواها و نماهای ماندگار استان و تکریم خادمان قرآنی چهار برنامه مهم و در دستور کار فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری است.
 
بهره‌برداری از ۲ طرح آموزشی و فرهنگی طی هفته دولت در بهمئی
مدیر آموزش و پرورش بهمئی گفت: مجتمع کانون فرهنگی اموزش و پرورش و مدرسه تنگ ابدال این شهرستان در هفته دولت به بهره برداری می رسند.
نشست شورای آموزش و پرورش بهمئی عصر امروز برگزار شد.
حجت الاسلام محمد یوسف افروغی امام جمعه لیکک در این نشست با اشاره به اینکه ساماندهی نیروی انسانی لازم است در مدارس شهرستان بهمئی در اولویت فعالیت آموزش و پرورش شهرستان قرار گیرد، افزود:لازم است پیش از بازگشایی مدارس به فضاهای آموزشی، و جانمایی مطلوب مدیران مدارس و استفاده مطلوب از امکانات موجود رسیدگی شود تا همه دانش‌آموزان شهری و روستایی از فرصت برابر بهره‌مند شوند.
علی اکبر فرهنگی نسب هم در سخنانی بر ضرورت اجرای عدالت آموزشی در مدارس شهرستان بهمئی تأکید کرد.
فرماندار بهمئی با بیان اینکه، ساماندهی عدالت محور مدیران مدارس مورد تأکید قرار داد، گفت: ساماندهی مدیران مدارس بر اساس صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی انجام شود و این ساماندهی با کمترین آسیب به کیفیت آموزشی، از سوی آموزش و پرورش شهرستان اجرائی شود.
در ادامه این نشست، صادق جریده مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی اظهار داشت: مجتمع کانون فرهنگی آموزش و پرورش با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نفت با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس طی هفته دولت در بهمئی به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر آموزش و پرورش بهمئی،افزود: مدرسه تنگ اَبدال هم با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به همت بنیاد برکت و اداره کل نوسازی مدارس تکمیل و در هفته دولت گشایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه با احداث مدرسه تنگ اَبدال از مهاجرت خانواده‌ها و دانش آموزان روستاهای اطراف به مرکز شهر جلوگیری خواهد شد، تصریح کرد: ایجاد مجتمع کانون فرهنگی ، نقش مهمی در ساماندهی امور فرهنگی و تربیتی در آموزش و پرورش شهرستان بهمئی خواهد داشت.
جریده همچنین با اشاره به اینکه ، هدایت تحصیلی دانش آموزان، فعالیت بیش از ۵۰ پایگاه اوقات فراغت تابستانی ، کارورزی‌های علمی دانش‌آموزان در تابستان، اردوهای تشکیلاتی برای دانش آموزان در مناطق مختلف، هماهنگی اردوهای جهادی، ساماندهی فضاها و نیروهای آموزشی و برگزاری کنکور سراسری در این شهرستان به صورت مطلوب انجام شده است.
وی،گفت : راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس، اجرای شیوه نامه ارتقای مهارت دانش آموزی و استفاده از مربیانِ توانمند برای کلاس‌های تقویتی از ادارات و نهادهای مختلف در سال تحصیلی جدید عملیاتی می‌شود.
 
اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی گچساران در سالجاری
رئیس آموزش و پرورش گچساران از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی گچساران در سالجاری خبر داد.
سید ظهیرالدین پورالحسینی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته سالجاری برای اجرای طرح‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی در شهرستان گچساران اظهار کرد: در سالجاری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای ۱۲ طرح آموزشی، فرهنگی و ورزشی شهرستان گچساران اختصاص یافته است.
رئیس آموزش و پرورش گچساران ادامه داد: این طرح ها شامل ساخت مدارس، اردوگاه دانش‌آموزی و فضاهای ورزشی و فرهنگی است.
پورالحسینی با اشاره به تجهیز، تکمیل و نوسازی مدارس در شهرستان گچساران گفت: ساخت مدرسه ۱۵ کلاسه علم الهدی که یکی از مهمترین طرح‌هاست در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در حال اجراست.
وی طرح‌های آموزشی آماده بهره‌برداری و نیاز به تکمیل و تجهیز این شهرستان را شامل دبیرستان پروین اعتصامی، دبیرستان شهرک هدایت، ابتدایی شمس عرب و مدرسه ۱۰ کلاسه گچساران اعلام کرد.
مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: دارالقرآن خیران گچساران با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع در حال ساخت است.
پورالحسینی ادامه داد: برای تکمیل این طرح فرهنگی بیش از پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی بیان کرد: اردوگاه دانش آموزی امامزاده جعفر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و هفت میلیارد ریال تاکنون برای این طرح هزینه شده و برای تکمیل آن به بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
پورالحسینی ابراز کرد: هم اکنون زمین چمن دانش آموزی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی ، مدرسه ابتدایی بیدزرد با پیشرفت ۲۵ درصد، مدرسه ۶ کلاسه ده جلیل با ۲۰ درصد پیشرفت در دست اجراست.
مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: سالن فرهنگی ورزشی گچساران بااعتباری بیش از ۲۱ میلیارد ریال و پیشرفت ۳۰ درصد و سالن ورزشی هنرستان طالقانی در دو فاز با اعتباری بیش ۲ میلیارد ریال در دست اجراست.
وی با بیان اینکه امسال مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: از مجموع این مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی اختصاص یافته است.
 
انتقال ۱۴۰ واحد صنفی آلاینده دارای مجوز به ضلع جنوبی شهرک صنعتی گچساران
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران گفت: تعداد ۱۴۰ واحد صنفی آلاینده دارای مجوز به شهرک صنعتی گچساران و در ضلع جنوبی منتقل خواهد شد.
رضا شریفی  با اشاره به این که یکی از برنامه‌های مهم این اداره خروج صنایع آلاینده و پرسر و صدا به خارج از شهر است، اظهار کرد: انتقال واحدهای صنفی پر سر و صدا به خارج از شهر به سادگی امکان‌پذیر نیست از همین‌ رو باید برای صاحبان این واحدها تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: برخی صنوف به دلیل شرایط خاص خود دارای آلایندگی‌های صوتی و سایر آلایندگی‌ها بوده که این صنوف به ضلع جنوبی شهرک صنعتی گچساران انتقال خواهند یافت.
شریفی با بیان اینکه انتقال صنوف آلاینده در بیرون از شهر یکی از اقدامات مهم این اداره است، افزود: در حال حاضر تعدادی از صنوف آلاینده با واگذاری زمین به آنها در شهرک صنعتی اقدامات اولیه زیر ساخت‌های لازم را انجام داده‌اند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران با بیان اینکه تعداد ۳۳۶ واحد صنفی آلاینده در حال حاضر در شهرستان شناسایی شده تصریح کرد: تعداد ۱۴۰ واحد صنوف آلاینده دارای مجوز به شهرک صنعتی گچساران در ضلع جنوبی منتقل خواهد شد.
وی به واگذاری زمین به صنوف آلاینده در شهرک صنعتی گچساران اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر دو هکتار زمین برای انتقال صنوف آلاینده در ضلع جنوبی شهرک صنعتی گچساران در نظر گرفته شده است.
این مسوول با اشاره به اینکه برای ساخت و ساز صنوف آلاینده نیاز به زیر ساخت‌های اولیه دارد، عنوان کرد: در حال حاضر مشکلی که برای ساخت و ساز در این محوطه وجود دارد نبود آب برای ساخت و ساز است.
شریفی با بیان اینکه قطعه بندی زمین بر اساس نیاز هر کارگاه انجام خواهد شد گفت: این قطعات از ۸۰ الی ۲۵۰ متر تقسیم بندی خواهند شد.
 
مرکز فرهنگی گلزار شهدای دهدشت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه گفت: مرکز فرهنگی گلزار شهدای دهدشت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
سید کمال‌الدین دولتخواه در نشست خبری ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت" خودآگاهی جامعه ناشی از قلم، اندیشه و وظیفه شناسی خبرنگارانی است که چشم بیدار جامعه‌اند و تحولات جامعه را انتقال می‌دهند.
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه، تصریح کرد: اگر شاخص‌ توسعه را میزان دانایی ملت بدانیم نقش رسانه در این دانایی بسیار ارزنده است.
دولتخواه رسانه را به مثابه تیغ دو لبه دانست و گفت: رسانه هم می‌تواند به فرایند توسعه کمک کند و هم در اضمحلال حکومت‌ها نقش داشته باشد.
وی، نقش رسانه در پاسداری از امنیت کشور را مهم تلقی و بیان کرد: فضای گفتمان مبتنی بر انتقاد سالم از بهترین وظایفی است که رسانه‌ها باید رعایت کنند، بسترسازی مشارکت و سلامت هر کشور به رسانه بر می‌گردد.
دولتخواه با بیان اینکه رسانه می‌تواند با حرکت و با خودآگاهی که به افراد جامعه می‌دهد به عنوان پژواک صدای مردم نقش بی‌بدیلی ایفا کند، گفت: در حوزه ایثار و شهادت خبرنگاران شهرستان همکاری خوبی دارند و قابل قدردانی است.
این مسؤول با اشاره به عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران، خاطرنشان کرد: این بنیاد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان وظیفه ذاتی خود می‌نگرد و با توجه به بسترهای لازم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌هایی در حوزه‌های مختلف اجرا می‌کند.
وی ادامه داد: یادواره‌های بخشی، شاخص و شهدای اقشار بر اساس دستورالعمل بنیاد تا پایان سال اجرا می‌شود.
رئیس بنیاد شهید کهگیلویه افزود: همایش کارآفرینان ایثارگر در جهت حمایت از کارآفرینان برگزار خواهد شد.
دولتخواه تصریح کرد: مرکز فرهنگی گلزار شهدای دهدشت در حال تکمیل بوده و هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 
آمار متفاوت نگران کننده و مسرت‌بخش برای مصرف مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، یک آمار نگران کننده و یک آمار مسرت‌بخش برای مصرف مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد را اعلام کرد.
عارف وهاب‌زاده مدیرکل ‏فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر  در نشست با مسؤولان حوزه پیشگیری مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی آمارها در خصوص وضعیت کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مصرف و گرایش به مواد مخدر اظهار کرد: استان شما در شیوع مصرف مواد مخدر در سال ۹۴ پیشرفت داشته است که شیوع مصرف هم با شیوع به اعتیاد متفاوت است.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در گذشته شیوع اعتیاد بود و اکنون شیوع مصرف است و مقداری در استان شما شیوع مصرف بالا رفته که باید تلاش خود را در این حوزه بیشتر کنید.
این مسؤول در ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در حوزه دانش‌آموزی در استان شما خطر زیادی نیست ولی در جمعیت دانش‌آموزی کشور مصرف ۲٫۱ درصدی را داریم که جای نگرانی در این حوزه هست که در هنرستان‌ها و دبیرستان‌های کشور این آمار را در خصوص نرخ شیوع متوسط داریم که وضعیت استان شما پایین‌تر از نرخ کشوری است.
وی با بیان اینکه نباید به این موضوع دل خوش کنیم و باید در حوزه پیگشیری اقدام کرد افزود: وضعیت صنعتی شما خوب نیست و به نسبت شیوع درصد کل کشور در جامعه کارگری و صنعتی شما نرخ شیوع ۱۷ تا ۱۸ درصد است که باید برای آن چاره‌جویی کرد.
این مسؤول افزود: در مجموع چیزی که برای استان است خیلی نگران کننده به آن شکل نیست اما باید اقدامات اولیه پیشگیری از اعتیاد در اولویت قرار گیرد و نباید غفلت کنیم و توجه ویژه داشته باشیم.
وهاب‌زاده بیان کرد: در سال گذشته اعتباراتی که به حوزه فرهنگی و پیشگیری استان دادیم به نسبت کل کشور کمی پایین‌تر بود که امسال آن را افزایش می‌دهیم و فقط در بند ۱ تفاهم‌نامه آموزش و پرورش ۱۵۰ میلیون تومان را به استان برای اجرای برنامه توانمندسازی ویژه دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه و والدین و کارکنان مدارس و مدیران اختصاص دادیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1