کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آقای «دیودیده» دو کلام بگو نتوانستیم / پیشنهاد تشکیل یک کمپین برای مدیران کهگیلویه و بویراحمد / جولان نان‌های بی‌کیفیت

19 مرداد 1396 ساعت 10:18


کهگیلویه و بویراحمد پر شده است از نانوایی‌های لواشی که نان بی‌کیفیت تحویل مردم می‌دهند، این همه صدور مجوز این نوع از نانوایی در کشور بی‌نظیر است؛ معاون اقتصادی استاندار هم برای این غفلت سازمان صنعت، معدن و تجارت به آن‌ها تذکر جدی داده است.
شورای گندم، آرد و نان که در سایه فراموشی و غفلت متولیان سازمان صنعت، معدن و تجارت در دو سال گذشته تشکیل نشد، امروز به ریاست مجید محنایی، معاون اقتصادی استاندار برگزار شد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در‌‌ همان ابتدا با تذکر جدی به مدیران صنعت و معدن خواستارتوجه به موضوع مهم آرد و نان و تشکیل جلسات آن تحت هر عنوانی شد و افزود: یکی از مطالبات مهم مردم همین کیفیت نان و آرد است که به هیچ عنوان قابل قبول نیست که متولیان به فکر آن نباشند به طوری که در دو سال گذشته در سطح استانداری چنین تقاضایی برای تشکیل چنین جلسه‌ای نبود و اینجای نگرانی دارد.
او بعد از اینکه داریوش دیودیده کم‌کاری‌اش را نپذیرفت و گفت که در اداره خودش جلسات آرد و نان را برگزار کرده است، توضیح داد: امروز کمپین «نه به ریختن زباله» را داشتیم اما من پیشنهاد می‌دهم کمپین نه به نپذیرفتن واقعیت‌ها را هم راه بیندازیم؛ واقعا این چه شیوه‌ای است که مدیر ما به جای پذیرفتن صادقانه یک کم‌کاری، بخواهد آن را توجیه کند.
دو کلام بگویید نشد، انجام ندادیم، نتوانستیم این قابل تحمل‌تر است تا اینکه بخواهی واقعیت را نپذیریم.
محنایی بعد از آنکه همه اعضا بر بی‌کیفیت بودن عمده نان‌های تولیدی این استان تأکید کردند، افزود: نکند شما انتظار دارید آقای استاندار بلند شود و برود بر نانوایی‌ها و کارخانه‌جات آرد نظارت کند؟! کار کیست که فرایند کیفیت آرد و نان را کنترل کند؟ بالاخره همین جلسات است که این‌ها را مشخص می‌کند ولی اگر همین جلسات را هم تشکیل ندهیم که دیگر تکلیف مردم مشخص است.
معاون اقتصادی استاندار به ادارات مسئول در امر کیفیت آرد و نان از جمله دانشگاه علوم پزشکی، شرکت غله، صنعت و معدن، اداره‌کل استاندارد و تعزیرات دستور داد تا بررسی‌های کار‌شناسانه خود را برای ساماندهی این بازار در یک جلسه تخصصی مطرح و تصمیمی مؤثر و واحد اتخاذ شود.
جولان نانوایی‌های لواش در کهگیلویه و بویراحمد
علی‌صادق فروزنده، مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست دلیل برخی نارضایتی‌های مردم از کیفیت آرد را مربوط به یک فرهنگ غلط دانست و گفت: وجود نانوایی‌های لواش هجمه‌ای را به فرهنگ این مردم وارد کرد که همه فکر می‌کنند، نان سفید بهتر است در حالی که نان‌های تیره‌تر با درصد سبوس‌گیری کمتر غنی از مواد غذایی مقوی به ویژه پروتئین‌ها هستند.
او گفت که سه کارخانه آرد در این استان فعال هستند که کیفیت آرد تولیدی در یکی از آن‌ها مشکلاتی داشته که در حال حل شدن است که باید به جرأت بگوییم گندم و آرد این استان یکی از بهترین‌های کشور است و در این شکی نیست.
فروزنده بخشی از کیفیت پایین برخی آردهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد را به عدم رعایت نکات علمی و فنی مثل خواب گندم و آرد و بارگیری بعد از خنک شدن آرد مربوط دانست و تأکید کرد: بر اساس تعهد آرد توزیعی بین مردم باید ۷ درصد سبوس‌گیری شود ولی برخی مردم در روستا‌ها و عشایر خواستار آرد با سبوس‌گیری ۱۵ درصد هستند که سفید‌تر و ظاهری مشتری‌پسند دارد که فرهنگ اشتباهی است که جا افتاده است.
فروزنده یادآور شد: از ۴۵۳ نانوایی فعال این استان، ۳۲۱ مورد آن نان لواش تولید می‌کنند که بی‌کیفیتی آنان و ارزش پایین غذایی آنان بر کسی پوشیده نیست.
او از مجوزهای بی‌رویه در گذشته برای نانوایی‌های لواش انتقاد کرد و ادامه داد که باید فکری کنیم چرا که ۱۰۰ نانوایی فعال برای شهر یاسوج پاسخگو است و نیازی به ترافیک این همه نانوایی به ویژه نانوایی لواش نیست.
مدیر شرکت غله تأکید کرد: ما سلامت مردم و مواد غذایی برایمان مهم است ولی اگر بخواهیم آرد با سبوس‌گیری ۱۸ درصد هم می‌توانیم تولید کنیم ولی استاندارد آن ۷ درصد است.(فارس)


کد مطلب: 266170

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/266170/آقای-دیودیده-دو-کلام-بگو-نتوانستیم-پیشنهاد-تشکیل-یک-کمپین-مدیران-کهگیلویه-بویراحمد-جولان-نان-های-بی-کیفیت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1