کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جوابیه‌ی شرکت نفت گچساران به مطلب «نامه‌ای به صیدالی؛ بلاتکلیف هستیم؟»

19 مرداد 1396 ساعت 9:36



 
بعد از انتشار نامه جمعی از نیروهای آموزش دیده (ترینینگی) شرکت نفت و گاز گچساران خطاب به مدیرعامل این شرکت، روابط عمومی شرکت نفت و گاز گچساران به این مطلب پاسخ داد.
به گزارش کبنا،  متن کامل جوابیه شرکت نفت و گاز گچساران به شرح زیر است؛
باسمه تعالی
 
مدیر مسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی کبنانیوز
موضوع: پاسخ به نامه جمعی از دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی
با سلام و احترام،
ضمن عرض تبریک به مناسبت ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید اهل قلم محمود صارمی و روز خبرنگار به شما و سایر اصحاب محترم و ارجمند رسانه، با عنایت به درج خبری با کد ۲۶۵۲۸۸ با موضوع: «نامه‌ای به صیدالی بلاتکلیف هستیم؟ وزارت نفت از آموزشکده اظهار بی‌اطلاعی می‌کند؟ هرگز فکر نمی‌کردیم اینگونه شود».[کلیک کنید] که در تاریخ شانزدهم مردادماه در پایگاه خبری تحلیلی کبنانیوز انعکاس یافته، بدینوسیله پاسخ لازم به موارد مطروحه به شرح ذیل اعلام می‌گردد. خواهشمند است جهت تنویر افکار عمومی طبق ضوابط و قوانین حاکم بر اصول رسانه‌ای نسبت به درج جوابیه این شرکت اقدام فرمایید.
۱- عبارت ترینینگ (Training) به آن دسته از کارآموزانی اطلاق می‌شود که طبق مقررات وزارت نفت پس از اخذ مدرک سوم راهنمایی (یا نهم) با شرکت و موفقیت در آزمونهای کتبی و مصاحبه، به آموزشکده‌های شرکت های تابعه راه می‌یافتند و پس از طی دو سال آموزش و فراگرفتن فنون موردنیاز و طی دوره خدمت نظام وظیفه، ‌حسب نیاز شرکت جذب و استخدام می‌شدند. این رویه تا سال ۱۳۷۳ تداوم داشت و از‌‌ همان سال به بعد تا کنون متوقف شده و لذا به کاربردن این عبارت از سوی افراد موردنظر (به مفهوم مورد اشاره) صحیح نیست.
۲- در سال تحصیلی ۹۳/۹۲ از طریق دفترچه راهنمای دانشگاه علمی و کاربردی استان خوزستان، پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی اعلام و متعاقب آن از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز تعدادی دانشجو در رشته‌های اعلام شده از سوی آن دانشگاه مورد پذیرش قرار گرفتند و به دلیل بعد مسافت محل سکونت تعدادی از متقاضیان تا محل تحصیل (اهواز)، مقرر شد که هریک از شرکتهای تابعه گچساران، مسجدسلیمان، آغاجاری و... نیز تعدادی را پذیرش نمایند.
در سالهای ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ جمعاً «۱۴۴» نفر از این دانشجویان در رشته‌های تولید و فرآورش گاز، تولید و فرآورش نفت و برق صنعتی در دانشکده علمی کاربردی این شرکت (اداره آموزش) پذیرفته شده و فارغ التحصیل شده‌اند.
شایان ذکر است که از کلیه این دانشجویان تعهدنامه کتبی مبنی بر عدم جذب و به کارگیری (پس از فارغ التحصیلی) اخذ شده است و لذا ادعای مطروحه با عنوان «بدقولی و بدعهدی مسئولان مربوط برای جذب در شرکت نفت» فاقد وجاهت است.
۳- جذب نیرو در شرکت ضوابط معینی دارد و هرگاه وزارت نفت مجوز جذب داشته باشد از طریق فراخوان عمومی و برگزاری آزمونهای کتبی و مصاحبه، مبادرت به تأمین نیروهای موردنیاز خود می‌کند. جذب نیروهای پیمانکاری نیز مستلزم وجود مجوز از اداره مهندسی ساختار و بهره وری است. تعدادی از نیروهای موقت شاغل در اداره حراست، اخیرا» به سایر اداراتی که نیازمند نیرو بوده‌اند، انتقال یافته‌اند و اغلب آنان نیز دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی لیسانس و فوق لیسانس هستند. این رویه به دلیل عدم امکان جذب نیروی جدید و استفاده بهینه از نیروهای فعلی و با هماهنگی کامل با مسئولین ذیربط در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب صورت گرفته است.
۴- نگارنده نامه متأسفانه ضمن طرح ادعاهای بی‌اساس، تهدید به جلوگیری از ورود نیروهای حراستی به سایر ادارات کرده که در جای خود موجب تأمل و تأسف است. این عزیزان چنانچه مدارکی دال بر صحت ادعاهای خود دارند، می‌توانند از طریق مراجع ذیصلاح درخواست خود را پیگیری کنند.
 
روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران


کد مطلب: 266150

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/266150/جوابیه-ی-شرکت-نفت-گچساران-مطلب-نامه-ای-صیدالی-بلاتکلیف-هستیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1