تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۲۶۶۱۵۰

جوابیه‌ی شرکت نفت گچساران به مطلب «نامه‌ای به صیدالی؛ بلاتکلیف هستیم؟»

۲۶
۰
کبنا ؛
 
بعد از انتشار نامه جمعی از نیروهای آموزش دیده (ترینینگی) شرکت نفت و گاز گچساران خطاب به مدیرعامل این شرکت، روابط عمومی شرکت نفت و گاز گچساران به این مطلب پاسخ داد.
به گزارش کبنا،  متن کامل جوابیه شرکت نفت و گاز گچساران به شرح زیر است؛
باسمه تعالی
 
مدیر مسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز
موضوع: پاسخ به نامه جمعی از دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی
با سلام و احترام،
ضمن عرض تبریک به مناسبت ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید اهل قلم محمود صارمی و روز خبرنگار به شما و سایر اصحاب محترم و ارجمند رسانه، با عنایت به درج خبری با کد ۲۶۵۲۸۸ با موضوع: «نامه‌ای به صیدالی بلاتکلیف هستیم؟ وزارت نفت از آموزشکده اظهار بی‌اطلاعی می‌کند؟ هرگز فکر نمی‌کردیم اینگونه شود».[کلیک کنید] که در تاریخ شانزدهم مردادماه در پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز انعکاس یافته، بدینوسیله پاسخ لازم به موارد مطروحه به شرح ذیل اعلام می‌گردد. خواهشمند است جهت تنویر افکار عمومی طبق ضوابط و قوانین حاکم بر اصول رسانه‌ای نسبت به درج جوابیه این شرکت اقدام فرمایید.
۱- عبارت ترینینگ (Training) به آن دسته از کارآموزانی اطلاق می‌شود که طبق مقررات وزارت نفت پس از اخذ مدرک سوم راهنمایی (یا نهم) با شرکت و موفقیت در آزمونهای کتبی و مصاحبه، به آموزشکده‌های شرکت های تابعه راه می‌یافتند و پس از طی دو سال آموزش و فراگرفتن فنون موردنیاز و طی دوره خدمت نظام وظیفه، ‌حسب نیاز شرکت جذب و استخدام می‌شدند. این رویه تا سال ۱۳۷۳ تداوم داشت و از‌‌ همان سال به بعد تا کنون متوقف شده و لذا به کاربردن این عبارت از سوی افراد موردنظر (به مفهوم مورد اشاره) صحیح نیست.
۲- در سال تحصیلی ۹۳/۹۲ از طریق دفترچه راهنمای دانشگاه علمی و کاربردی استان خوزستان، پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی اعلام و متعاقب آن از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز تعدادی دانشجو در رشته‌های اعلام شده از سوی آن دانشگاه مورد پذیرش قرار گرفتند و به دلیل بعد مسافت محل سکونت تعدادی از متقاضیان تا محل تحصیل (اهواز)، مقرر شد که هریک از شرکتهای تابعه گچساران، مسجدسلیمان، آغاجاری و... نیز تعدادی را پذیرش نمایند.
در سالهای ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ جمعاً «۱۴۴» نفر از این دانشجویان در رشته‌های تولید و فرآورش گاز، تولید و فرآورش نفت و برق صنعتی در دانشکده علمی کاربردی این شرکت (اداره آموزش) پذیرفته شده و فارغ التحصیل شده‌اند.
شایان ذکر است که از کلیه این دانشجویان تعهدنامه کتبی مبنی بر عدم جذب و به کارگیری (پس از فارغ التحصیلی) اخذ شده است و لذا ادعای مطروحه با عنوان «بدقولی و بدعهدی مسئولان مربوط برای جذب در شرکت نفت» فاقد وجاهت است.
۳- جذب نیرو در شرکت ضوابط معینی دارد و هرگاه وزارت نفت مجوز جذب داشته باشد از طریق فراخوان عمومی و برگزاری آزمونهای کتبی و مصاحبه، مبادرت به تأمین نیروهای موردنیاز خود می‌کند. جذب نیروهای پیمانکاری نیز مستلزم وجود مجوز از اداره مهندسی ساختار و بهره وری است. تعدادی از نیروهای موقت شاغل در اداره حراست، اخیرا» به سایر اداراتی که نیازمند نیرو بوده‌اند، انتقال یافته‌اند و اغلب آنان نیز دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی لیسانس و فوق لیسانس هستند. این رویه به دلیل عدم امکان جذب نیروی جدید و استفاده بهینه از نیروهای فعلی و با هماهنگی کامل با مسئولین ذیربط در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب صورت گرفته است.
۴- نگارنده نامه متأسفانه ضمن طرح ادعاهای بی‌اساس، تهدید به جلوگیری از ورود نیروهای حراستی به سایر ادارات کرده که در جای خود موجب تأمل و تأسف است. این عزیزان چنانچه مدارکی دال بر صحت ادعاهای خود دارند، می‌توانند از طریق مراجع ذیصلاح درخواست خود را پیگیری کنند.
 
روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران
نام شما

آدرس ايميل شما

س b ی
Europe
جوون مردم به امید ورود به شرکت نفت ۲ سال از بهترین دوران عمرش رو وقف تحصیل تو دانشگاه ها و رشته های زسر نطر شرکت نفت کرده (طبق فراخوان) حالا که تموم کردن و فارغ تحصیل شدن ، میگید که نیاز نداریم . پسر عمو بنده بخاطر همین موضوع دانشگاهی که درس میخوند رو رها کرد و بخاطر آینده ش و کارش رفت تو دانشگاه های تحت حمایت شرکت نفت . حالا تکلیف این بنده های خدا باید چی بشه ؟ آقای صیدالی ! این نیروهایی که بدون آزمون وارد مجموعه نفت میشن کیا هستن ؟ دوستم حدودآ یکماه پیش وارد قسمت حراست شد . نه آزمونی و نه سابقه و دانشگاهی . آقای صیدالی خواهشآ حق و حقوق مستحق ها را ..... نکنید
Iran, Islamic Republic of
جالبه که اسم خودشون رو هم نخبه گذاشتن. برای خودشون حق درست میکنن . سایتها هم باید در انتشار خبرها دقت کنن نه اینکه هر کی هر خبری داد دستشون راست یا دروغ منتشر کنن. الان این کار سایت منتشر کننده مصداق نشر اکاذیب هست و قابل پیگیری
Iran, Islamic Republic of
دقیقا باید آگهی زده شود و از طریق وزارت اعلام کنید نیرو میخواهند دلیل ندارد دوسال درس خواندید استخدام بشید خیلی ها هستن دانشجو دکترا هستند بیکارند
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
اقای صیدالی روابط عمومی نفت منتظر جوابیه باشید نیروی حراست غیر قانونی گرفتید میگید بی اساس باشه پس جوابیه سختی میگیرید
مردم گچساران
Iran, Islamic Republic of
اقای حبیبی اقای صیدالی چرا دارید با کلمات بازی میکنید شما دارید حق جوانان گچساران که عمرشون رو تلف کردند پایمال میکنید چرا به جای دفاع کردن از حق جوانان گچساران خود ومردم را....... میدهید.حق گرفتنیست.. یاحق
HABIB
Iran, Islamic Republic of
مدیر عامل شرکت نفت گچساران
جناب مهندس صیدالی
باسلام :
آیا کسانی که ۲ سال دوره تخصصی را گذرانده انی نباید سهمیه ای نسبت به بقیه داشته باشند از شما خواهشمندیم به وزارت منعکس نماییدشاید نظر جنابعالی راهگشایی برای این دوستان باشد.با تشکر
جوان
Iran, Islamic Republic of
جناب حبیبی جناب صیدالی شما قسم یاد میکنید که هیچ نیرویی با رابطه و ضابطه وارد حراست وقسمتهای دیگر شرکت نفت وارد نشده ؟؟؟؟
جوان
Iran, Islamic Republic of
هیچ کسی بدون دلیل ومدرک سخن نمیگوید نیروهایی که اموزش دادید به چه دلیل بوده؟؟؟
۱٫یا کمبود نیروی تخصصی در شرکت نفت وگاز احساس شده.؟
۲٫با این همه ثروت از منابع نفت وگاز به فکر درامد زایی بوده اید؟؟
۳٫شاید هم بهترین روش برای بکارگیری نیروها.اول اموزش و تخصصی کردن نیروها دانسته اید.
انشالااا بتوانید جوابگوی جوانان عزیزی که عمرخود را صرف اموزش کرده اند و امیدخودرا روی این دوره گذاشته اند باشید.
نفت
Iran, Islamic Republic of
شرکت نفت به جای جذب چنین نیروهای اموزش دیده رابطه بازی روجایگزین نیروهای تخصصی کرده واقعا باید تاسف خورد که شرکت نفت گچساران راهم سیاسی بازی کردن.تاسف میخورم که استعدادهایی که درگچساران هستند دارند ریشه کن میشوند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
میگم چرا تو اهواز و امیدیه نیروها جذب شدن فقط گچساران بدبخت ایطوریه.با تشکر از کبنانیوز
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
شرکت نفتی که مدیران دلسوز نداشته باشد همینه .مدیرانی که با حزب..... هستن
.با تجمع جلو شرکت تکلیف خود رو مشخص کنید
رفیق
Iran, Islamic Republic of
همشریان عزیزم ایشالا که حقتون برسید .اگه هم نرسیدین با شکایات به مراجع بالاتر شرکت نفت رو ببرید زیر سوال
رفیق
Iran, Islamic Republic of
متاسفم واسه مسئولین.اگر این بندگان خدا هم پارتی داشتند مشمول قانون نمیشدن....قانون فقط زمانی اعمال میشه که ب نفعتون باشه...چوب خدا صدا نداره مسئولین
مردم گچساران
Iran, Islamic Republic of
اقای کناری ما که میدونیم حق با شماست ولی جوابیه بدهید تا مردم کامل مطلع شوند اقای کناری منتظر جوابیه هستیم
ماشالا به اقای کناری که علیه ظلم ایستاده
کبنا بزن
Iran, Islamic Republic of
اگه تعهد گرفتی که استخدامشون نکنی پس این جوونها حتما فراورش و تولید نفت وگاز خوندن که برن تو نانوایی کارکنن!!!
آخه این رشته ها غیراز شرکت نفت دیگه کجا کاربرد دارنلابد فکرکردین اینها بخاطر سرگرمی رفتن رشته فراورش نفت خوندن
اساتید دانشگاه ترینینگی
Iran, Islamic Republic of
اقای کناری جوابیه بدین
از بچه ها و حقشون دفاع کنید
ما اساتید پشتتونیم
نیروی اداره اموزش
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفام برای جناب اقای صیدالی که چنین روابط عمومی ضعیفی دارن که از تعهد خود وزارت نفت به نیروهای اموزش دیده تحت نظر اظهار بی اطلاعی میکند؟؟؟؟
جناب اقای صیدالی دنبال ادمهای پاک برای منسب ومقامهای حساس نفت باشید ب نظر شما چنیین ادمی که ازحق جوانان گچساران دفاع نمیکند واظهار بی اطلاعی میکند درشرکت نفت جای دارد؟؟
استاد اموزش دیده گان ترینینگی
Iran, Islamic Republic of
مردم عزیز گچساران متن شرکت نفت بی اساسه
شرکت گفته بود همه شما استخدامیت
انتظار میره از اقای کناری از حق دوستاش دفاع کنه و جوابیه دندان شکنی بده منتظریم مهندس کناری
مهندسین شرکت نفت
Iran, Islamic Republic of
بچه ها پشت سرتونیم
جواب محکم تر اسناد و مدارک رو کنید
حق با شماست
کارشناس نفت
Iran, Islamic Republic of
شرکت نفت درمورد جذب دارای ضوابط خاصی است.
اول نیاز سنجی می کند،بعد اگهی می زند، سپس ازمون ومراحل مصاحبه و گزینش را انجام میدهد.

این کلاسها اصلا با آموزشگاه فنی حرفه ای نفت کاملا فرق دارد.قبل از شروع به تحصیل از این دانشجو ها تعهد گرفته شد و از قبل پیشبینی های لازم صورت گرفته شده است.

جهت اطلاع بار فنی اموزشگاه فنی حرفه ای سابق خیلی بالابود و قابل مقایسه با این علمی کاربردی نیست.
...
Iran, Islamic Republic of
سلام. واقعا باعث .... شهری که پنجمین ابر مخزن نفت جهان رو داره . جوانانش بیکار باشند.و دو سال از عمرشون رو در این دانشگاه با وعده های پوچ مسئولین نفتی تلف کنند. و از طرف دیگر برخی افراد با رابطه های قوی ابتدا با مدرک دیپلم از طریق حراست وارد صنعت میشوند و سپس با گرفتن مدرک لیسانس از حراست به سایر ادارات انتقال پیدا می کنند . باعث خنده است که اینان میخواهند اقتصاد کشور را شکوفا کنند. و چیزی جز تاسف برای مسئولین گچساران ندارم.ولی امیدوارم که از این رویه برگردند . چرا که اگر بر نگردند خودشان باید جواب خون شهدا را بدهند. شهدایی که رفتندتا ما امروز با آرامش خاطر زندگی کنیم . رفتند تا ما امروز درس زندگی فردی و اجتماعی همراه با اخلاق حرفه ای را بیاموزیم. در پایان به عنوان برادر کوچکتان شما را دعوت میکنم به مطالعه بیشتر سیره اهل البیت علیه السلام و وصیت نامه امام ره و زندگی نامه شهدا .
امام خمینی ره چه زیبا فرمودند ؛ دولت واقعاً باید با تمام قدرت آن طوری که علی - علیه السلام- برای محرومین دل می‌سوزاند .... مثل یک پدری که بچه‌هایش اگر گرسنه بمانند، چطور با دل افسرده دنبال این می‌رود که آنها را سیر بکند، یک دولت تابع امیرالمؤمنین باید این طور باشد.(صحیفه امام، ج۱۸، ص ۱۵۹).والسلام.
اهواز
Iran, Islamic Republic of
اقا حقشونه اقای صیدالی حق مردم بدین
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
چرا بقیه نظرات را انتشار نمی دهید ؟؟؟؟
چون واقعیت را نوشتند
کیا
United States
چندسال پیش منم در همین رشته دانشگاهی زیر مجموعه نفت قبول شدم اما در همون بدو استخدام وزارت نفت شرط میکنه که هیچ تضمینی برای استخدام نیست و در صورت لزوم از این نیرو ها بکار گیری میشه که دانش آموزان هم قبول کرده که این عمل باعث شده بنده بخاطر عدم تضمین ثبات استخدامی از تحصیل در این رشته امتناع و انصراف دهم لذا با این وجود گفته های شرکت نفت صحت و کاملا طبق قانون عمل میکند و هیچ تعهدی جهت بکار گیری این نیرو ها نداده که این را خود دانش آموختگان هم میدانند لذا قصد ماهی گیری در آب گل‌آلود را دارند.
باتشکر مجدد
مطلع
Iran, Islamic Republic of
این عزیزان و همه جوانان جویای کار گچسارانی حق دارند اما حل مشکل بیکاری، فشار بیش از این به نفت با مازاد نیرو نیست. دولت بسیار حجیم و سنگین شده و همه بودجه آن صرف هزینه های جاری اش می شود. از سویی اساسا" آموزشگاه حرفه ایی (ترنینگ سابق) از سال ۱۳۷۳ منحل شد که تصمیم بسیار غلطی بود. آموزشکده منحل شده علمی کاربردی هم هرگز با آن قابل مقایسه نبود و نمی تواند جای آن را بگیرد. جذب موردی از سوی حراست در سال های قبل هم تخلف و انگشت شمار بوده که نماینده محترم برخورد کرد و در حال حاضر هم منع جذب به شدت دنبال می شود. این عزیزان هم از ابتدا تعهد داده اند که ادعای استخدام نداشته باشند. ولی راه حل جذب سرمایه به شهرستان و فعال سازی بخش خصوص است که متاسفانه هنوز زمینه های فرهنگی و اقتصادی آن فراهم نیست. هر گاه تنگ نظری ها، بومی گرایی ها و بی عدالتی ها رفتند، امنیت سرمایه گذاری، رغبت سرمایه گذاران و شکوفایی اقتصاد شهرستان اتفاق خواهد افتاد. اما به ترکیب جمعیتی فعلی، ترکیب مدیران و سیر مهاجرت شایسته ترین افراد بنیان گذار این شهر دقت کنیم. در گذشته شایستگی ها و توانمندی ها بیشتر ملاک بود تا بومی بودن! غیر بومی های باقی مانده که زمانی بنای این شهر محروم را گذاشتند اکنون عرصه را بر خود به شدت تنگ می بینند و با رفتن آنها نیز وضعیت بدتر از اینها خواهد شد. پس قبل از هر چیز نگاه و نگرش مان را عوض کنیم تا گچساران سال های آینده آبادتر شود.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
نه که همه آنهایی که رفتند سر کار قانونی رقته ان ؟ .......کیلو چند ؟ چه کسی ذر گچساران قانمند است بفرمایید تا جایزه بگیره
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1