کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش برای خروج دیشموک از تنش‌آبی

26 تير 1396 ساعت 19:27


مسعود مرادیان صبح امروز در بازدید از تاسیسات آب شرب شهر دیشموک با اشاره به تلاش آبفای کهگیلویه و بویراحمد در رفع مشکلات مربوط به آب  شرب  شهر دیشموک  اظهار کرد:  این شرکت به جد در صدد تامین آب شرب  اهالی این شهر بوده وتلاش دارد تا با اتخاذ تدابیر لازم دیشموک را  از وضعیت تنش آبی خارج کند.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پس از مطالعات انجام شده و کارهای کاشناسی  توسط آب منطقه‌ای یک نقطه در کنار چاه آب و فاضلاب روستایی  ودر تنگه فارتق برای حفاری تعیین شده بود ، اظهار کرد: به رغم اینکه اعتبارات لازم برای حفر و تجهیز این چاه تامین شده بود وجود معارضات محلی باعث اخلال در روند اجرای  این پروژه شد.
وی افزود: به دلیل ضرورت  حفر و تجهیز چاه آب شرب شهر دیشموک، مجدد رایزنی‌های لازم با شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل منابع طبیعی استان صورت گرفت و مکانی جدید برای حفر چاه تعیین شد.
معان  مهندسی و توسعه آبفای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پس از مطالعات مجدد منمطقه« تنگ پلنگی» برای احداث و حفر چاه آب شرب دیشموک تعیین شد.
مردایان گفت: از صبح امروز عملیات اجرایی حفر این چاه عمیق آغاز و تلاش می شود تا دو ماه آینده حفاری و تجهیز آن  انجام گیرد.
وی با تقدیر از همکاری شرکت  آب منطقه‌ای ، منابع طبیعی و بخشداری دیشموک در رابطه با سرعت بخشیدن به  مطالعات مجدد  ژئوفیزیک احداث چاه جدید بیان کرد:  با وارد مدار شدن آب این چاه بخش زیادی از مشکلات مربوط به آب شرب دیشموک برطرف خواهد شد.
معاون مهندسی و توسعه آبفای کهگیلویه و بویراحمد افزود: کاهش دبی و افت سطح  چاه کنونی  تامین آب شرب شهر دیشموک باعث بالا رفتن برخی املاح شده  که گوارایی آب  این چاه را تحت تاثیر قرار داده است.


کد مطلب: 260885

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/260885/تلاش-خروج-دیشموک-تنش-آبی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1